• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

بزرگترین و با شکوه ترین فرودگاه جهان

  • کد خبر : 928
  • 29 مرداد 1392 - 23:49

مرحله ساخت فرودگاه بزرگ جدید چین به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان در منطقه داشینگ واقع در جنوب این کشور آغاز شد. این فرودگاه در مساحت ۴۰ کیلومتر مربع ساخته شد. هزینه نهایی ساخت این پروژه چهار میلیارد دلار تخمین زده شد. فرودگاه جدید پکن سالانه حدود ۱۳۰ میلیون ظرفیت حمل و نقل مسافر را دارد. […]

مرحله ساخت فرودگاه بزرگ جدید چین به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان در منطقه داشینگ واقع در جنوب این کشور آغاز شد.

این فرودگاه در مساحت ۴۰ کیلومتر مربع ساخته شد. هزینه نهایی ساخت این پروژه چهار میلیارد دلار تخمین زده شد. فرودگاه جدید پکن سالانه حدود ۱۳۰ میلیون ظرفیت حمل و نقل مسافر را دارد.

بزرگترین فرودگاه

مدیران اجرایی این پروژه عظیم در گفتگو با خبرگزاری شینهوا گفتند: در حال حاضر ۵۰ هزار کارگر، کارمند و مهندس روی این پروژه مشغول کار هستند.

به گفته مسئولان پروژه، ساخت بزرگترین فرودگاه جهان تا سال ۲۰۱۷ به پایان می رسد. قرار است این فرودگاه در شهر ناگوی تبت احداث شود. این فرودگاه در ارتفاعی حدود ۴۴۳۶ متر بالاتر از سطح دریا ساخته خواهد شد.

تبت پیش از این پنج فرودگاه داخلی در اختیار داشت که به علت نامساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی تنها در چند ماه از سال فعال هستند. تاجران چینی با مشکلات و ضررهای مالی زیادی از این جهت رو به رو بودند.

ساختن این فرودگاه بسیاری از مشکلات حمل و نقل مسافرین و کالا ها را آسان میکند. چین با این کار از رقبای اقتصادی خود در جهان پیشی میگیرد.

چین در سالهای اخیر میلیاردها دلار برای نوسازی فرودگاههای قدیمی و احداث فرودگاههای جدید هزینه کرده است.

رشد و رونق سریع اقتصادی چین در سال های اخیر موجب شده تا این کشور به فرودگاه های بیشتری برای خدمات رسانی به مسافران نیاز داشته باشد.

  منبع : مرکز۱۱۸
لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.