• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

مراقب محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی باشید

  • کد خبر : 1057
  • 30 مرداد 1392 - 16:12
مراقب محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی باشید

رییس اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی استان زنجان در خصوص لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی، گفت: مصرف‌کننده‏ها باید به هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی دقت کنند، چرا که خطرات ناشی از استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی در کمین این افراد است. “سعیده نهاوندی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه […]

رییس اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی استان زنجان در خصوص لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی، گفت: مصرف‌کننده‏ها باید به هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی دقت کنند، چرا که خطرات ناشی از استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی در کمین این افراد است.

“سعیده نهاوندی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: بازرس‎های مکرر و جدی از محل‎های عرضه مواد آرایشی و بهداشتی صورت می‎گیرد و با افراد متخلف برخورد قانونی به عمل آمده و از ادامه کار آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: متقاضیان به هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی باید به مشخصات درج شده بر روی کالا، از جمله منقش بودن به تصویر سیب سلامت، نام فرآورده، نام شرکت سازنده یا وارد کننده، تاریخ تولید و انقضا و کد رهگیری توجه ویژه‎ای داشته باشند، زیرا از طریق کد رهگیری درج شده بر روی کالا می‎توانند به سایت مربوط مراجعه کرده و کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهند.

نهاوندی با اشاره به بازرسی‎های صورت گرفته، اظهار کرد: هر خریدار، خود یک بازرس است، چرا که می‏تواند خود با در نظر گرفتن مشخصات درج شده بر روی کالاهای آرایشی و بهداشتی، اصل بودن آن را مشخص کند و در صورت متمایز بودن با موارد گفته شده می‎توانند پیگیر موضوع بوده و در صورت صحت گفته مصرف‌کننده، عرضه‌کننده محصول را توقیف خواهند کرد.

رییس اداره نظارت بر موارد آرایشی و بهداشتی در رابطه با عوارض ناشی از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی، تصریح کرد: مصرف بیش از حد لوازم آرایشی و بهداشتی تأثیرات خود را در بلندمدت نشان می‎دهد چه بسا این مواد تقلبی باشند، عوارض مزمنی خواهد داشت که می‎تواند برای مصرف‌کنندگان این محصولات گران تمام شود. مواد آرایشی و بهداشتی حتماً باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

نهاوندی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات مردمی، عنوان کرد: این سازمان نهایت بازرسی‎ها را از محل‎های عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی به ویژه محل‎های غیرمجاز، از جمله دوشنبه‌بازارها و جمعه‌بازارها انجام می‌دهد، اما مردم می‎توانند در صورت داشتن شکایت با شماره تلفن ۵۲۵۰۱۰۱ تماس بگیرند و پیگیر شکایت خود باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.