• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

وال‌استریت ژورنال: ۷۵ درصد ارتباطات اینترنتی آمریکاییها تحت نظر است

  • کد خبر : 1034
  • 30 مرداد 1392 - 13:32
وال‌استریت ژورنال: ۷۵ درصد ارتباطات اینترنتی آمریکاییها تحت نظر است

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد: شبکه پایش اینترنتی آژانس امنیت ملی آمریکا قادر است تا ۷۵ درصد کل ارتباطات آنلاین شهروندان این کشور را تحت نظر بگیرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، شبکه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا این ظرفیت را دارد که ۷۵ درصد کل ارتباطات اینترنتی […]

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد: شبکه پایش اینترنتی آژانس امنیت ملی آمریکا قادر است تا ۷۵ درصد کل ارتباطات آنلاین شهروندان این کشور را تحت نظر بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، شبکه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا این ظرفیت را دارد که ۷۵ درصد کل ارتباطات اینترنتی مردم این کشور را تحت نظر بگیرد. آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید این شبکه نظارت و پایش با هدف جلوگیری از حملات تروریستی و تنها برای ردگیری اتباع خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقامات سابق و کنونی این آژانس می‌گویند کنترل ۷۵درصد ارتباطات اینترنتی به این معنی است که میزان نظارت دولت و آژانس‌های اطلاعاتی بر فعالیت‌های شهروندان در فضای مجازی بسیار بیشتر از آن چیزی است که افشا شده و مقامات آمریکایی به اطلاع مردم رسانده‌اند.
وال‌استریت ژورنال به نقل از منابعی در آژانس امنیت ملی نوشته است که این سازمان محتوای برخی ایمیل‌های شهروندان را نیز ذخیره می‌کند و همچنین مکالمات داخلی آمریکا را نیز که در بستر اینترنت انجام می‌شود، رصد و ضبط می‌کند.
آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به گزارش اخیر «وال استریت ژورنال» بار دیگر ادعا کرده است که این سیستم تنها برای ردیابی اتباع خارجی و کسانی که قصد ضربه زدن به آمریکا را داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آژانس همچنین ادعا کرده است که تلاش می‌کند تا حریم خصوصی شهروندان حفظ شود.
به نوشته وال‌استریت ژورنال، اطلاعات جدید نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا قادر است تقریبا هرآنچه در فضای مجازی رد و بدل می‌شود را تحت پوشش قرار دهد.
حدود سه ماه قبل بود که «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا دست به افشاگری‌های گسترده در مورد سیستم‌های مختلف جاسوسی اینترنتی این آژانس و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا زد. اسنودن دو هفته قبل از روسیه پناهندگی سیاسی موقت دریافت کرد.
افشای این اطلاعات تنش بی‌سابقه‌ای را در روابط آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به وجود آورد، تا جایی که حتی پیمان بازرگانی آمریکا و اتحادیه اروپا در معرض خطر قرار گرفت.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.