• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
23

سن آسیب‌های اجتماعی در دختران به مقطع راهنمایی تنزل پیدا کرده است

  • کد خبر : 984
  • 30 مرداد 1392 - 8:25
سن آسیب‌های اجتماعی در دختران به مقطع راهنمایی تنزل پیدا کرده است

مدیر کارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ایران با بیان اینکه سن آسیب های اجتماعی در دختران به مقطع تحصیلی راهنمایی تنزل پیدا کرده است، گفت: بلوغ زود رس و کاهش سن روابط بین دختر و پسر امنیت و سلامت خانواده ها را تهدید می کند. به گزارش نبض سحر به نقل از […]

مدیر کارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ایران با بیان اینکه سن آسیب های اجتماعی در دختران به مقطع تحصیلی راهنمایی تنزل پیدا کرده است، گفت: بلوغ زود رس و کاهش سن روابط بین دختر و پسر امنیت و سلامت خانواده ها را تهدید می کند.
به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، عالیه شکر بیگی عصر سه شنبه درجلسه آسیب شناسی مشکلات دختران در سازمان بهزیستی استان زنجان افزود: سن آسیب های اجتماعی در دختران به مقطع تحصیلی راهنمایی تنزل پیدا کرده است و این اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه بلوغ زود رس و کاهش سن روابط بین دختر و پسر امنیت و سلامت خانواده ها را تهدید می کند اظهار  داشت:  روابط بین دختر و پسر از مهم ترین آسیب های پیش روی دختران است و در این راستا باید به مسائل فرهنگی در جامعه توجه شود تا جوانان آگاه شوند.

مدیر کار گروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ایران، بازنگری در امور جاری کشور را ضروری دانست و افزود: متاسفانه در ایران از هم گسیختگی نظام فرهنگی بسیار مشهود است چرا که فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است.

شکر بیگی یاد آورشد: بسیاری از آسیبهای اجتماعی ما عدم زمینه سازی برای ورود نو گرایی و تجدد گرایی در ایران است .

مدیر کارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ایران گفت: اکنون شکاف بین نسلی مانع برقراری ارتباط بین والدین و فرزندان شده است.

شکر بیگی یاد آورشد: خانواده ها نقش اساسی را در تربیت فرزندان و شکل گیری شخصیت آن ها بر عهده دارند بنابراین برای رفع مشکلات موجود در جامعه باید آسیب شناسی مشکلات خانواده ها مورد بررسی قرار گیرد

وی در ادامه افزود: متاسفانه در ایران پژوهش های جامعه شناسی کاربردی نمی شود و این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است .

مدیر کارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ایران تصریح کرد: باید آسیب های اجتماعی به جد مورد توجه قرار گیرد چرا که این آسیب ها اگر در ابتدا ریشه کن نشود باعث تقویت هجمه های فرهنگی دشمن می شود.

شکر بیگی تصریح کرد: جامعه سالم حاصل خانواده سالم است اما متاسفانه آسیب های اجتماعی باعث کمرنگ تر شدن ارزش خانواده ها شده است .

وی گفت: در چنین جامعه ای ماهواره ها و رسانه های غربی برای ازبین بردن آرامش خانواده ها کمین کرده اند که باید دستگاه های فرهنگی ودینی و رسانه ها زودتر وارد عرصه های کاربردی شوند چرا که سستی در این کار باعث می شود جامعه به سمت بی ثباتی و ناهنجاری رود.

مدیر کارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ایران گفت: مذهب عامل مهم  و پیشگیری کننده در آسیبهای اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.