• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
18

آموزش ۱۹۱۸ نفر در حوزه صنایع دستی استان زنجان

  • کد خبر : 1153
  • 31 مرداد 1392 - 17:44
آموزش ۱۹۱۸ نفر در حوزه صنایع دستی استان زنجان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یک هزار و ۹۱۸ نفر در سال جاری در حوزه صنایع دستی استان زنجان دوره‌های آموزشی را طی کردند. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، لطیف کریمی سوره ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در […]

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یک هزار و ۹۱۸ نفر در سال جاری در حوزه صنایع دستی استان زنجان دوره‌های آموزشی را طی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، لطیف کریمی سوره ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در زنجان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا سوم شهریور ماه جاری ادامه دارد، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه با صنایع دستی استان‌ها آشنا شوند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد کارگاه‌های آموزشی در محوطه موزه و طرح سبزه‌میدان زنجان مشاهده نشده است، گفت: با اجرای نمایشگاه صنایع دستی قصد داریم این موضوع وارد طرح سبزه‌میدان شود.

وی ادامه داد: با برگزاری این نمایشگاه در کنار بنای دارایی زنجان تلاش شده افکار مردم شریف استان و مسئولین به این موضوع معطوف شود.

کریمی با تأکید بر اینکه امکانات بالقوه بسیاری با توجه به موقعیت خاص شهر زنجان وجود دارد، افزود: امید است همه این موقعیت‌ها با تلاش مسئولین و همراهی مردم به نهایت موفقیت خود برسد.

وی اضافه کرد: موقعیت‌های استان با کمترین هزینه می‌تواند به کارگاه های آموزشی برای صنایع دستی و گردشگری تبدیل شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان به بسته بندی محصولات و صنایع دستی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان زنجان فعالیت‌های خوبی در زمینه بسته بندی صنایع صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای صنایع دستی مس و چاقو بسته بندی خاصی در نظر گرفته شده است، گفت: امید است با تلاش مسئولین از ورود چاقوی چینی به کشورمان جلوگیری شود.

کریمی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از این موضوع اداره کل میراث به تنهایی نمی‌تواند وارد عمل شود، گفت: این امر مهم به همکاری نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی به عنوان یک نماد فیزیکی از فرهنگ جامعه تلقی می‌شود، افزود: فرهنگ ریشه در قدمت کشور دارد و یک روزه شکل نمی‌گیرد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی در سال جاری یک هزار و ۹۱۸ نفر تحت آموزش بودند، گفت: ۴۴۰ نفر از این تعداد از شهرستان زنجان در دوره‌های آموزشی رکت کردند.

وی ادامه داد: ۸۰۰ نفر از شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره، ۳۳۰ نفر از طارم و بقیه افراد نیز از شهرستان‌های ایجرود، ماهنشان و خدابنده این دوره‌ها را طی کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.