• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

افزایش ۳۸ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران

  • کد خبر : 1257
  • 02 شهریور 1392 - 7:53
افزایش ۳۸ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران

شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد که واردات نفت این کشور در جولای ۲۰۱۳ از ایران نسبت به جولای سال گذشته ۳۸.۷ درصد افزایش یافته و به ۵.۹۰۶ میلیون بشکه رسیده است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، بر اساس اطلاعات منتشره از سوی شرکت ملی نفت کره جنوبی، واردات نفت سئول از ایران […]

شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد که واردات نفت این کشور در جولای ۲۰۱۳ از ایران نسبت به جولای سال گذشته ۳۸.۷ درصد افزایش یافته و به ۵.۹۰۶ میلیون بشکه رسیده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، بر اساس اطلاعات منتشره از سوی شرکت ملی نفت کره جنوبی، واردات نفت سئول از ایران در ماه جولای نسبت به سال گذشته ۳۸.۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، کل واردات نفتی این کشور در این ماه نسبت به سال گذشته ۷.۱ درصد رشد داشته و به ۸۳.۳ میلیون بشکه رسیده است.

کره جنوبی به آمریکا وعده داده است تا واردات نفت از ایران را در ۶ ماه منتهی به نوامبر نسبت به دوره دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳، ۱۵ درصد کاهش دهد.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه کره‌ای نوشت: این افزایش نمی‌تواند ادامه یابد و واردات نفت از ایران به علت انجام کاهش ۱۵ درصدی، کاهش خواهد یافت.

به گفته منابع آگاه، از میان ۴ پالایشگاه کره جنوبی، پالایشگاه های «اس کی انرژی» و «هیوندای اویل بانک» نفت ایران را وارد می‌کنند. از حدود ۶ میلیون بشکه نفت وارداتی از ایران در ماه جولای، احتمالا ۲ محموله ۲ میلیون بشکه‌ای توسط اس کی انرژی و ۲ میلیون بشکه دیگر توسط هیوندای اویل بانک از ایران خریداری شده است که  هر ۲ ماه یکبار نفت وارد می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سئول در جولای ۲۰۱۳ بالغ بر ۵.۹۰۶ میلیون تن نفت از تهران خریداری کرده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۴.۲۵۹ میلیون تن بوده است؛ همچنین کره‌جنوبی در ماه گذشته میلادی، ژوئن، ۴.۰۷۲ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است.

کره جنوبی در ۷ ماه نخست سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۱.۱۹۳ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است که معادل حدود ۱۰۴ بشکه در روز است و بر همین اساس ایران پس از عربستان، کویت، امارات و قطر، پنجمین صادرکننده نفت به این کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.