• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
20

یارانه پولدارها در فاز دوم هدفمندی حذف می شود

  • کد خبر : 1291
  • 02 شهریور 1392 - 9:39
یارانه پولدارها در فاز دوم هدفمندی حذف می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید برحذف دهک های بالا در فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها،گفت:پرداخت یارانه نقدی در فاز اول هدفمندی در دولت یازدهم نیز به دلیل تکلیف قانونی دولت تا پایان سال ادامه خواهد داشت اما باید توجه داشت که پرداخت یارانه به صورت مستقیم یعنی واریز پول به […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید برحذف دهک های بالا در فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها،گفت:پرداخت یارانه نقدی در فاز اول هدفمندی در دولت یازدهم نیز به دلیل تکلیف قانونی دولت تا پایان سال ادامه خواهد داشت اما باید توجه داشت که پرداخت یارانه به صورت مستقیم یعنی واریز پول به حساب مردم درمان درد مشکلات اقتصادی کشور نخواهد بود.

عیسی امامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال جاری تکلیف قانونی دولت است، افزود: رئیس جمهور معتقد به پرداخت یارانه نقدی به مردم بوده اما این در حالی است که ابهام در تأمین منابع مالی یارانه ها وجود دارد که باید با اصلاح قانون بودجه منابع مالی آن مشخص شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که اصلاحیه قانون بودجه به علت عدم تحقق بسیاری از درآمد های دولت هر چه سریع تر به مجلس ارائه خواهد شد، تصریح کرد: با ارائه اصلاحیه بودجه به مجلس افزایش قیمت هایی که مورد نظر دولت برای تأمین منابع مالی است محقق شده و بحث هدفمندی یارانه ها در فاز اول با همان شیوه قبل دنبال خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در پاسخ به این سوال که علت ارائه لایحه بودجه به مجلس عدم تحقق درآمد های دولت است؟ عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی که دولت را مجبور به ارائه اصلاحیه بودجه ۹۲ کرده است بحث درآمدی بوده به هر حال کشور از محل فروش نفت منابع مالی بسیاری را به دست می آورد که با تشدید فشار تحریم ها عملا تاکنون محقق نشده اند و بخشی از منابع هم که در خزانه قرار داشت توسط دولت دهم استفاده شده و دولت یازدهم را با مشکل جدی کمبود منابع مواجه کرده است.

اصلاحیه بودجه ۹۲ در راه مجلس

وی ادامه داد: در جریان ادامه تعامل دولت و مجلس دولت یازدهم برای تحقق درآمد های خود اصلاحیه قانون بودجه ۹۲ را در روزهای آینده به مجلس تقدیم خواهد کرد تا در بحث تأمین منابع و نیز واقعی کردن بودجه حرکت کرده باشد.

وی با بیان اینکه قانون بودجه ۹۲ کل کشور در بسیاری از بندها جنبه اجرایی و عملیاتی شدن ندارد، گفت: با اصلاح قانون بودجه از سوی دولت یازدهم علاوه بر کمک به عملیاتی شدن بودجه اشکالاتی هم که در این قانون وجود دارد مرتفع خواهد شد.

امامی در پاسخ به این سوال که با اصلاح قانون بودجه خللی در پرداخت یارانه نقدی رخ خواهد داد یا نه؟ تصریح کرد: با اصلاح قانون بودجه مشکلی در پرداخت یارانه نقدی رخ نخواهد داد و دولت طبق تکلیف قانونی خود موظف به ادامه طرح هدفمندی یارانه ها است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به سیاست های دولت یازدهم برای اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها، افزود: روش ها و شیوه های دولت جدید بی شک متفاوت از دولت قبل بوده و تغییرات بسیاری را در آن ایجاد خواهد کرد.

پرداخت نقدی درمان مشکلات اقتصادی مردم نیست

نماینده مردم گرگان در مجلس، با بیان این مطلب که پرداخت یارانه به صورت مستقیم یعنی واریز کردن به حساب مردم دردی از مشکلات اقتصادی کشور کم نخواهد کرد، گفت: باید بخشی از منابع یارانه ها به عنوان سبد کالایی در اختیار افراد قرار بگیرد تا حجم نقدینگی نیز در کشور به این ترتیب کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به حذف برخی از دهک ها در فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: با حذف برخی از دهک ها در جامعه کمک به اقشار آسیب پذیر بهتر صورت می گیرد.

امامی با بیان اینکه در اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه منابع درآمدی به طور تمام و کمال به سمت و سوی پرداخت نقدی هدایت نخواهد شد، افزود: منابع درآمدی دولت به سمت تولید هدایت شده و به این ترتیب بخشی از هزینه های آن را با پرداخت یارانه کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: با پرداخت یارانه به تولید علاوه بر کاهش هزینه ها شاهد اقتصادی شدن فرآیند تولیدات داخلی، ایجاد اشتغال پایدار، کاهش چشمگیر تورم و نیز ارزش افزوده بالا در این خصوص خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از سیاست های دولت دهم در خصوص اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، گفت: متأسفانه پرداخت یارانه نقدی بدون توجه به پشتوانه مالی و به ناچار قرض کردن مشکلاتی را برای اجرای این طرح در دولت یازدهم به وجود آورده است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه اگر طبق قانون انجام می شد نه تورم افسار گسیخته ای در جامعه رخ می داد و نه بر هم خوردن تعادلی را در اقتصاد کشور شاهد بودیم.

افزایش پایه پولی در اقتصادآفت پرداخت یارانه نقدی

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه یکی از آفت های پرداخت یارانه نقدی به مردم افزایش پایه پولی در اقتصاد و بالا رفتن قدرت خرید مردم از جهت کالاهای مصرفی و لوکس بوده است، عنوان کرد: ادامه روند کنونی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دائما هزینه ها را افزایش داده و مشکلات را به گره های کور بدل خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که حذف برخی دهک ها از فاز دوم هدفمندی یارانه ها آیا مطابق با عدالت اجتماعی است، گفت: عدالت به این معنی نیست که همه در جامعه از پرداخت نقدی یارانه ها بهره مند شوند بلکه کسانی که توانمندی بالایی دارند نباید از حق اقشار آسیب پذیر برخوردار شوند.

امامی عنوان کرد: پرداخت یارانه نقدی از یک جهت برای کاهش فاصله غنی و فقیر بوده تا بتواند به این ترتیب عقب ماندگی مالی خود را جبران کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاکنون برداشت هایی همچون پرداخت برابر یارانه نقدی بین تمامی اقشار جامعه این طرح را از اهداف خود دور کرده و مشکلات متعددی را نیز برای اقتصاد کشور رقم زده است./

انتهای خبر/ قدس آنلاین

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1291

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.