• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

۲۰۰ هکتار از مراتع خرم‌دره قرق شد

  • کد خبر : 1303
  • 02 شهریور 1392 - 12:34
۲۰۰ هکتار از مراتع خرم‌دره قرق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره از قرق ۲۰۰ هکتار از مراتع خرم‌دره در سال گذشته خبر داد. غلامرضا محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به قرق ۲۰۰ هکتار از مراتع خرم‌دره در سال گذشته اظهار داشت: عملیات آبخیزداری و ایجاد بندهای رسوب‌گیر سنگ و ملاتی توسط اداره […]

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره از قرق ۲۰۰ هکتار از مراتع خرم‌دره در سال گذشته خبر داد.

غلامرضا محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به قرق ۲۰۰ هکتار از مراتع خرم‌دره در سال گذشته اظهار داشت: عملیات آبخیزداری و ایجاد بندهای رسوب‌گیر سنگ و ملاتی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره نیز انجام گرفته است.

وی افزود: سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ اصله نهال در بخش سیلاب نصیرآباد کاشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره با اشاره به تلاش صورت گرفته در زمینه حفاظت از عرصه‌های ملی گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره در سال گذشته از ۱۹ هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان حفاظت کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت به آموزش نیاز داشته و این آموزش شامل همه نیروی انسانی درگیر در مسئله است، عنوان داشت: مردم برای مشارکت در طرح‌های توسعه منابع طبیعی، نیازمند اطلاعات کافی در زمینه‌های مختلف فنی، مدیریتی و اجرایی هستند.

محمودی افزود: مطالعات انجام شده بیانگر آن است که آموزش به عنوان یکی از پیش نیازهای مشارکت به شمار می‌رود چرا که مردم زمانی آماده مشارکت و سرمایه‌گذاری در منابع طبیعی هستند که ابتدا مسئله را شناخته و ضرورت همکاری خود را بدانند.

وی با اشاره به بحث تخریب اراضی ملی اظهار داشت: گشت یگان حفاظت شهرستان خرم‌دره فعال بوده و ضمن سرکشی به مراتع در صورت مشاهده تخریب و تصرف اراضی ملی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، پرونده متخلفان را به مراجع قضایی ارسال می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره افزود: عدم آگاهی روستائیان از پیامد و آثار تخریب منابع طبیعی به ویژه در بلند مدت و همچنین کمبود نیرو و امکانات از مشکلات بخش حفاظت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.