• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

استان زنجان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی محسوب می‌شود

  • کد خبر : 1322
  • 03 شهریور 1392 - 8:08
استان زنجان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی محسوب می‌شود

استاندار زنجان گفت: استان زنجان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه شنبه در کارگروه توسعه صادرات اظهار کرد: گزارش‌های بخش بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت استان زنجان جای نگرانی ندارد. وی ادامه داد: استان زنجان در این بخش از برنامه پنجم توسعه جلو […]

استاندار زنجان گفت: استان زنجان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه شنبه در کارگروه توسعه صادرات اظهار کرد: گزارش‌های بخش بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت استان زنجان جای نگرانی ندارد.

وی ادامه داد: استان زنجان در این بخش از برنامه پنجم توسعه جلو است و کاستی‌های موجود به زودی جبران می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری سهم صادرات استان زنجان یک میلیارد تومان است، تصریح کرد: خلاء موجود در سهم صادرات محصولات کشاورزی باید تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید به کمیت و کیفیت کشاورزی در استان توجه شود، عنوان کرد: کشمش و زیتون جزو محصولات اصلی استان زنجان محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی محصولاتی همچون سیر، سیب درختی و زمینی در استان زنجان از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر کارهای مربوط به صادرات کشاورزی باید به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: ایجاد تسهیلات مناسب، پشتیبانی فنی و تخصصی از کشاورزان در سطح استان زنجان از وظیفه مسئولین به شمار می‌رود.

استاندار زنجان به تولید محصولاتی همچون کشمش در استان زنجان اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش کشمش به تنهایی کافی نیست و باید تفاهم نامه‌هایی در این بخش صادر شود.

وی با تأکید بر اینکه استان زنجان باید حرکت و اقدامی موثر در بخش توسعه داشته باشد، اذعان کرد: کیفیت محصولات جزو یکی از مهمات در بخش توسعه محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد با تأکید بر اینکه استان زنجان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی است، بیان داشت: در بخش صادرات محصولات کشاورزی از جایگاه خوبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بخش کشاورزی پس از مس و روی با محصول کشمش در جایگاه سوم کشور قرار دارد، ابراز کرد: همه اقلام کشاورزی استان قابلیت صادرات دارند.

استاندار زنجان اضافه کرد: کشاورزی استان زنجان از ظرفیت خوبی برای صادرات برخوردار است.

وی در ادامه به اقدامات نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه جزو چهار یا پنج نمایشگاه برتر کشورمان محسوب می‌شود.

رئوفی نژاد با تأکید بر اینکه مجموعه نمایشگاه کاسپین نواقصی دارد، تصریح کرد: دلیل عدم تکمیل طرح محدودیت زمین است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۲۰ هکتار زمین واقع شده است، گفت: باید ۱۰۰ هکتار زمین به این نمایشگاه اختصاص می‌یافت.

استاندار زنجان ادامه داد: نمایشگاه کاسپین زنجان پارکینگ، مسجد، رستوران و مکان‌های تفریحی و… ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.