• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

احتمال ابطال مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد

  • کد خبر : 1449
  • 04 شهریور 1392 - 9:39
احتمال ابطال مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد

آخرین وضعیت دانشگاه ایرانیان محمود احمدی‌نژاد و مسئله احتمال ابطال مجوز این دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی شد. ک منبع آگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگوی درباره آخرین وضعیت مجوز دانشگاه ایرانیان محمود احمدی‌نژاد و انتصاب اخیر برخی از معاونان این دانشگاه اظهار داشت: اگر احمدی‌نژاد رئیس […]

آخرین وضعیت دانشگاه ایرانیان محمود احمدی‌نژاد و مسئله احتمال ابطال مجوز این دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی شد.

ک منبع آگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگوی درباره آخرین وضعیت مجوز دانشگاه ایرانیان محمود احمدی‌نژاد و انتصاب اخیر برخی از معاونان این دانشگاه اظهار داشت: اگر احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه باشد می‌تواند معاونان خود را در این دانشگاه معرفی کند، اما با توجه به اینکه انتصاب این معاونان قبل از تایید نهایی شورا عالی انقلاب فرهنگی انجام شده اگر یکی از اعضای شورا در این زمینه استفسار کند، آن زمان مسئله برای بررسی به بخش حقوقی این شورا واگذار خواهد شد.
وی با اشاره به تبصره‌ای که در متن مصوبه دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد در زمان ریاست وی بر این شورا تصویب شده است، تصریح کرد: این تبصره تایید دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد را وابسته به تایید وزارت علوم و بهداشت قرار داده است و اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه خود در دولت یازدهم  این مسئله را بپذیرد یا نه جای بحث دارد.

این مقام آگاه از برگزاری اولین جلسه‌ شورای انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در اواسط هفته جاری خبر داد و افزود: امکان اینکه مجوز تاسیس این دانشگاه از سوی شورا لغو شود تنها بستگی به نظر و یا اعتراض اعضای شورا خواهد داشت که مسلما پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت این دانشگاه نیازی به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد و تنها باید اعضای هیئت موسس دانشگاه به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسند، گفت: اگر قرار باشد براساس روال موسسات غیرانتفاعی مسیر طی شود باید اساسنامه و ترکیب هیئت موسس این دانشگاه به تایید شورا برسد اما اگر بخواهد خارج از روال این موسسات مسیر را طی کند، نوع قضیه فرق خواهد کرد.

این منبع آگاه اساس مجوز برای تاسیس موسسات غیرانتفاعی را تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در خصوص دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد اگر طبق تبصره قرار داده شده در مصوبه اخیر دولت دهم عمل شود، تایید نهایی این دانشگاه به شورای عالی فرهنگی نخواهد آمد، اما در صورت درخواست اعضای شورا دانشگاه احمدی‌نژاد مانند بقیه موسسات غیرانتفاعی روال عادی خود را طی خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.