• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

در حسرت لوازم التحریر با طرح های ایرانی

  • کد خبر : 1480
  • 04 شهریور 1392 - 17:13
در حسرت لوازم التحریر با طرح های ایرانی

دوباره بوی مهر ماه آمد، شمارش معکوس برای بازگشایی مدارس شروع شده« مرد عنکبوتی»، «بن تن » و «باربی محجبه »هنوز هم میهمان ناخوانده لوازم التحریر های کشور است. اختصاصی “نبض صحر“این روزها بازار لوازم التحریر و نوشت افزار از هر بازار دیگری داغ تر است و خانواده هر دانش آموزی باید برای رفع نیاز […]

دوباره بوی مهر ماه آمد، شمارش معکوس برای بازگشایی مدارس شروع شده« مرد عنکبوتی»، «بن تن » و «باربی محجبه »هنوز هم میهمان ناخوانده لوازم التحریر های کشور است.

اختصاصی “نبض صحر“این روزها بازار لوازم التحریر و نوشت افزار از هر بازار دیگری داغ تر است و خانواده هر دانش آموزی باید برای رفع نیاز فرزند خود در آستانه سال تحصیلی سری به این بازار پر زرق و برق بزند. بازاری که این سال ها به تسخیر برند ها و نمادهای غربی درآمده و تذکر هر ساله رسانه ها و کارشناسان امر در این باره نیز راه به جایی نمی برد و نتیجه گشت و گذار هر ساله در این آشفته بازار می شود هر سال دریغ از پارسال.

امسال نه تنها مرد عنکبوتی و عروسک های باربی از روی جلد دفترچه های دانش آموزان ایرانی رخت بر نبسته اند بلکه شخصیت هایی چون برتر دیگری هم پا به میدان گذاشته اند و …

اما انگار باید باز هم در حسرت لوازم التحریر با طرح های ایرانی باشیم .

به امید روزی که مسئولین کشور فکری به فرهنگ مظلوم کشور داشته باشند…

*مقصر اصلی ماجرا کیست؟

خیلی ها تکراری بودن طرح های ایرانی در لوازم التحریر را دلیل استفاده و ترغیب دانش آموزان و خانواده ها به طرحهای خارجی می دانند!

سوالی که در اینجا ذهن مخاطب را در گیر خود می کنداین است که واقعا از میان این همه الگوی برتر ایرانی نمی توان طرح های دیگری با ایده های نو و جدید خلق کرد؟

چرا در بازار کنونی در هر لوازم التحریر ی که که قدم می گذاریم الگو های خارجی بیشتر از ایرانی به چشم می خورد!

* هر چه می کارند برداشت خواهند کرد!

براساس برخی روایات، دوران رشد انسان، پنج مرحله دارد: جنینی، نونهالی، کودکی، نوجوانی و جوانی. هر یک از مراحل رشد، نقش سازنده ای در مراحل بعدی ایفا می کند. در دوران کودکی، یعنی در هفت سالگی، کودک بسیاری از مسائل را می فهمد و تشخیص می دهد. او در این سن، با کنجکاوی به مسائل می نگرد و قلب او، برای پذیرش هر عقیده ای آماده است. امام علی علیه السلام در این باره فرمود: «قلب کودک نورس، مانند زمین خالی است؛ آنچه در آن افکنده شود، آن را قبول می کند».

حال کمی خودمانی تر به تربیت الگویی فرزندان خود بیندیشیم! تربیتی که در دل کودک و اعماق وجود او اثر می گذارد و دارای زبانی درونی، حسی، عاطفی و خاموش است.

آری خواسته یا ناخواسته فرزندان امروزی با این فرهنگ بزرگ می شوند که خودشان در انتخاب این نوع رشد دخیل نیستند بلکه باید پدر ومادر ومسئوولان  برای رشد و تربیت فرزند صالح برنامه  کاملی داشته باشند.

دقیقا در بین سنین ۷ تا ۱۱ سالگی که مرحله جامعه پذیری و قانون پذیری کودک  است،بچه های امروز در خانه ومدرسه  در میان لوازم التحریر هایی بزرگ می شوند که الگوی هایی مانند” بت تن” “مرد عنکبوتی” ” باربی” و …را تبلیغ می کنند.

                                          

*می دانند کجا را هدف بگیرند!!!

در هیاهوی خرید مهر، تنوع محصولاتی که مبلغ فرهنگ غرب هستند، بیداد می کنند. این همه زرق و برق چشم هر کودک زیبا پسندی را به خود می‌گیرد و محال است این تنوع و بعضاً زیبایی را ببینی و آن‌گاه کیف باربی، دفتر گارفیلد، کیف بت تن، کیف اسپایدرمن و … را نپسندی

موج تبلیغاتی دشمن به‌صورت گسترده بازار لوازم التحریر را هدف قرار داده و در تلاش است زیربنای فکری و اعتقادی دانش‌آموزان را رقم بزند.

حال از مسئولین فرهنگی کشور انتظار می رود که با استفاده از رسانه ملی از شخصیت های ایرانی الگوهای برتر را برای کودکان معرفی کنند تا کودکان را از غرق شدن در فرهنگ غرب  نجات دهند.

به امید روزی که مسئولین فکری به حال فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کرده باشند…

ادامه دارد…

منبع: مهرزنجان

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.