• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

مفاهیم کتاب، برای سنین پایین باید ساده باشد

  • کد خبر : 1483
  • 04 شهریور 1392 - 17:19
مفاهیم کتاب، برای سنین پایین باید ساده باشد

یک نویسنده گفت: کتاب‎هایی که برای کودکان و نوجوانان، معرفی می‌‍شوند باید نوشتاری روان داشته تا این گروه سنی قدرت درک مفاهیم آن‎ها را داشته باشند. “مریم بیات‌تبار” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، تصریح کرد: هنگامی که برای کودکان و نوجوانان کتاب معرفی می‌شود این نکته بسیار حائز اهمیت است […]

یک نویسنده گفت: کتاب‎هایی که برای کودکان و نوجوانان، معرفی می‌‍شوند باید نوشتاری روان داشته تا این گروه سنی قدرت درک مفاهیم آن‎ها را داشته باشند.

“مریم بیات‌تبار” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، تصریح کرد: هنگامی که برای کودکان و نوجوانان کتاب معرفی می‌شود این نکته بسیار حائز اهمیت است که لحن و مفاهیم داخل کتاب در شان این گروه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد نوجوانان به داستان‎هایی علاقمند هستند که هیجان‌آور باشند در حالی که برخی از کتاب‎های مورد مطالعه این افراد متاسفانه فاقد لحن مناسب این گروه است.

بیات‎تبار ابراز کرد: یکی از سنینی که افراد، بیشتر به کتاب خواندن علاقه نشان می‎دهند، سنین دوران نوجوانی است و در برخی موارد مشاهده می‌شود که مفاهیم برخی از کتاب‎ها، حاوی اتفاقاتی است که خیلی پشت سرهم اتفاق می‌افتد درحالی که این کتاب فاقد کتاب اساسی برای این گروه هستند.

این نویسنده زنجانی افزود: باید توجه داشت که در چند مرحله کتاب برای کودکان و نوجوانان معرفی شود، مرحله اول زمانی است که این افراد از کتاب خواندن لذت می‌برند و مرحله دوم دوران نوجوانی است و مرحله آخر به اندازه‎‌ای مهم است که حتماً باید کتاب‎های مفید را با آن‎ها آشنا کرد.

وی تصریح کرد: بحث فرهنگی در خانواده‎ها خیلی مهم تلقی می‌شود به طوریکه خانواده‎ای که بیشتر به مطالعه اهمیت می‌‎دهند فرزندان آنها نیز همانند خودشان به مطالعه علاقمند می‌شوند و مشاهدات نشان داده که به مطالعه کم توجه هستند در خانواده‎هایی بزرگ شده‌اند که والدین اهل مطالعه نبوده‎اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=1483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.