• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

تکیه بر فرهنگ شرط اصلی بقای یک مکتب است

  • کد خبر : 1691
  • 07 شهریور 1392 - 8:23
تکیه بر فرهنگ شرط اصلی بقای یک مکتب است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بقای یک مکتب نیازمند تکیه بر عناصر فرهنگی است، گفت: تبیین و تکیه بر فرهنگ و پاسخ به شبهات از شروط اصلی بقا یک مکتب محسوب می شود. به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، آیت الله احمد خاتمی، چهارشنبه شب در جمع مسئولان هیئات مذهبی در […]

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بقای یک مکتب نیازمند تکیه بر عناصر فرهنگی است، گفت: تبیین و تکیه بر فرهنگ و پاسخ به شبهات از شروط اصلی بقا یک مکتب محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، آیت الله احمد خاتمی، چهارشنبه شب در جمع مسئولان هیئات مذهبی در مسجد العلی مشهد اظهار کرد: تبیین و تکیه بر فرهنگ و پاسخ به شبهات از شروط اصلی بقا یک مکتب محسوب می شود و در این راستا باید به استقلال فرهنگی توجهی ویژه داشت.

وی ادامه داد: زیربنای همه استقلال ها، استقلال فرهنگی است و ریشه این استقلال در مکتب امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) به چشم می خورد.

عشق به اهل بیت (ع) سکوی ابقا مکتب اسلام است

به گفته وی، حرکت گسترده فرهنگی امام صادق(ع) نقش خون پاک امام حسین (ع) را داشت.

وی با تاکید بر اینکه تجلیل امام صادق (ع) باید به عظمت کربلا و عاشورای امام حسین(ع) باشد، عنوان کرد: عشق به اهل بیت (ع) سکوی ابقا مکتب اسلام است و در این رابطه باید فرهنگ هیاهو و شور در هیئات مذهبی حاکم شود زیرا این شور سبب جاودانگی و ماندگاری شعائر مذهبی می شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکید کرد: عزاداری برای اهل بیت (ع) همانند دو عنوان قرآنی تعظیم شعائر و ادای مزد رسالت است و در این خصوص خراسان رضوی با اتکا به فرهنگ عزاداری برای اهل بیت بعد از تهران بیشترین سهم را در تعداد هیئت های مذهبی به خود اختصاص داده است.

پیش از انقلاب برگزاری عزاداری با برخوردهای قانونی همراه بود

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که پیش از انقلاب اسلامی تمام عزاداری ها به دستور رضا خان ممنوع اعلام شده بود، گفت: برگزاری عزاداری پیش از انقلاب اسلامی با برخوردهای نظامی و قانونی همراه بود و خفقان حاکم بر کشور مرثیه سرایی و سوگواری برای خاندان اهل بیت (ع) را با مشکل مواجه می کرد.

وی تصریح کرد: هدف شاه این بود که مردم ایران را به سرنوشت ترکیه لائیک دچار کند اما موفق نبود طوری که پرچم های مذهبی هر روز برافراشته تر شد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی مراسم های مذهبی به صورت پرشور برگزار شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که قانون اساسی آن مطابق مکتب دین نوشته شده، گفت: نظام اسلامی به دلیل بهره مندی از فیوضات معنوی همواره با مخالفت شدید ضدانقلابیون و لائیکها مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=1691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.