• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

حضور هشت پاستورنشین در بهارستان/ وضعیت سوریه زیر ذره‌بین پارلمان

  • کد خبر : 1748
  • 08 شهریور 1392 - 12:42
حضور هشت پاستورنشین در بهارستان/ وضعیت سوریه زیر ذره‌بین پارلمان

هشت عضو کابینه یازدهم در جلسات هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند. به ‌گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی طی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جلسه تشکیل می‌دهند. بررسی وضعیت سوریه و تحولات منطقه با حضور مسئولان ذیربط، اولین دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس […]

هشت عضو کابینه یازدهم در جلسات هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.

به ‌گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی طی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جلسه تشکیل می‌دهند.

بررسی وضعیت سوریه و تحولات منطقه با حضور مسئولان ذیربط، اولین دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و اعضای کمیسیون سپس به بررسی لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین دولت ایران و دولت پاکستان می‌پردازند.

آخرین اخبار و تحولات دفاعی نیز روز سه‌شنبه با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و سپس نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آئین‌نامه داخلی این کمیسیون بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.

همچنین اعضای کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت در جلسات هفته آینده خود، طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به قانون «تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی زیرنظر شهرداری تهران» را بررسی می‌کنند.

آنها همچنین در این نشست‌ها، طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رسیدگی به طرح اصلاح بند (ب) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و الحاق یک تبصره به آن نیز در دستور کار جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون برنامه‌های سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و همچنین علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور را در جلسه  سه‌شنبه خود استماع خواهند کرد.

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.

قرار است در این جلسات، طرح «ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیئت‌های مدیره و مدیریت عامل» مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بررسی طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی زیرنظر شهرداری تهران نیز در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس عصر روز سه‌شنبه نیز از مجموعه بنیاد برکت بازدید می‌کنند.

کارگروه اداری و استخدامی این کمیسیون صبح روزهای یکشنبه و سه‌شنبه طی جلساتی بررسی طرح‌های مدیریت خدمات کشوری و تشکیل سازمان ملی استاندار ایران را ادامه می‌دهد.

کمیسیون عمران مجلس نیز هفته آینده پس از بررسی آخرین اخبار و اطلاعات واصله، حوادث ناشی از سیل‌های اخیر استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان را با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط بررسی می‌کند.

نمایندگان عضو این کمیسیون عصر روز سه‌شنبه ۲ نفر از اعضای کمیسیون عمران را برای معرفی به مجلس به منظور برگزیده شدن یک نفر به عنوان ناظر در شورای عالی شهرسازی و معماری انتخاب می‌کنند.

بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی کشور با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار نشست عصر روز سه‌شنبه این کمیسیون قرار دارد.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه را بررسی می‌کنند و سپس پیرامون مشکلات سازمان حج و زیارت به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند.

استماع گزارش عملکرد موسسه ترجمان وحی و همچنین بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون قرار دارد.

همچنین طرح جامع اداره صداوسیما عصر روز یکشنبه در نشست مشترک کارگروه هنر، رسانه و گردشگری و کارگروه خانواده، ورزش و جوانان این کمیسیون بررسی خواهد شد.

کارگروه ارشاد و تبلیغات این کمیسیون روز سه‌شنبه با حضور مسئولان مربوطه به بحث و تبادل‌نظر درباره راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

به گزارش فارس، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم طی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جلسه تشکیل می‌دهند و ذخیره‌سازی گاز در منطقه سرخس و سایر مناطق کشور را با حضور مسئولان وزارت نفت بررسی می‌کنند.

استماع گزارش علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره چشم‌انداز، تحقیقات و فناوری در صنعت اتمی کشور و دعوت از معاونت اقتصادی و بودجه مرکز پژوهش‌های مجلس درباره عملکرد بودجه سال ۹۲ کل کشور و چالش‌های مربوطه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون گزارش حمید چیت‌چیان وزیر نیرو درباره صنعت برق و بیژن زنگنه وزیر نفت درباره صنعت نفت کشور را در جلسه روز سه‌شنبه استماع خواهند کرد.

همچنین از رستم قاسمی وزیر سابق نفت در این جلسه قدردانی‌ شده و از زحماتی وی تجلیل می‌شود.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه هم مجلس شورای اسلامی هم روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده با تشکیل جلساتی سوابق و صلاحیت کاندیداهای تصدی ریاست دیوان محاسبات کل کشور را مورد بررسی قرار می‌دهند.

رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۸۵ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

مسئولان ذی‌ربط عصر روز سه‌شنبه برای ارائه آخرین وضعیت عملکرد بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حاضر می‌شوند.

کارگروه امور عمومی و دفاعی این کمیسیون شنبه هفته آتی بررسی صلاحیت و سوابق کاندیداهای تصدی ریاست دیوان محاسبات را ادامه می‌دهد.

کارگروه اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه صبح روز سه‌شنبه طرح اصلاح ماده ۸۵ قانون برنامه پنجم توسعه، طرح اصلاح ماده ۹۴ قانون برنامه پنجم و نیز طرح حذف بند «ج» ماده ۱۴۸ قانون برنامه پنجم را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کارگروه اجتماعی این کمیسیون هم عصر روز سه‌شنبه طرح استفساریه تبصره ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی را بررسی خواهد کرد.

همچنین اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده با تشکیل جلساتی، ۲ نفر از اعضای این کمیسیون را برای انتخاب یک نفر در صحن علنی به عنوان ناظر در شورایعالی آب موضوع ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی انتخاب می‌کنند.

ادامه رسیدگی به گزارش کارگروه منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح کاهش آلودگی‌های کشور و طرح یک فوریتی الزام دولت به حمایت از استان‌های در معرض هجوم ریزگرد‌ها در دستور کار نشست روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی عصر روز سه‌شنبه هفته آینده به منظور بحث درباره مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و برنامه‌های آتی در این کمیسیون حاضر می‌شود.

کارگروه آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شنبه هفته آتی با دستور کار ادامه رسیدگی به طرح نجات و احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های کشور با حضور دستگاه‌های اجرایی کشور ازجمله وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه می‌دهد.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.

بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده از سهم علنی مجلس و همچنین ادامه رسیدگی به طرح اصلاح مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ در دستور کار نشست روز یکشنبه هفته آتی این کمیسیون قرار دارد.

طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرح لغو بند ۵۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور و همچنین طرح تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی کشور روز یکشنبه در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

همچنین اعضای این کمیسیون به بررسی طرح یک فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی اصلاحیه قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل اشخاص ثالث و بررسی لایحه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی لار و خیرآباد می‌پردازند.

نشست مشترک نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره استماع برنامه‌های وزارتخانه‌ مزبور در سال جاری و نیز بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی روز ساعت ۱۴ سه‌شنبه هفته آتی برگزار می‌شود.

همچنین این کمیسیون نشست مشترکی با محمد‌رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور استماع برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری و بررسی مسائل و مشکلات صنعت و تجارت در کشور خواهد داشت.

مسائل و مشکلات گندم، پایان وقت روز سه‌شنبه هفته آتی با حضور محمد‌رضا نعمت‌زاده و محمود حجتی وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و معاونان و مسئولان ذیربط بررسی می‌شود.

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.

جلسه عمومی کمیسیون به منظور بررسی گزارش‌های تهیه شده برای قرائت از تریبون مجلس یکشنبه برگزار می‌شود.

نشست مشترک کمیسیون اصل ۹۰ با مسئولان دیوان عدالت اداری نیز عصر روز سه‌شنبه به‌منظور تعامل و همکاری متقابل ۲ مجموعه، در محل دیوان برگزار خواهد شد.

کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، فنی و عمرانی، ارتقاء سلامت اداری، سیاسی و نظامی کمیسیون اصل ۹۰ هم روزهای یکشنبه و سه‌شنبه طی جلساتی به شکایات واصله رسیدگی می‌کنند.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، عصر روز سه‌شنبه طی جلسه‌ای گزارش نظارتی نحوه اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۳۹۱ تاکنون را بررسی می‌کند.

بررسی طرح اصلاح تبصره ۵ بند (الف) ماده ۳ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، رسیدگی به طرح ساماندهی تخصیص ارز در شرایط اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و نیز تعیین تکلیف درباره طرح حمایت از تولید ملی در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون مذکور قرار دارد.

هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد تبصره ۱۳ ستاد حمل و نقل سوخت نیز عصر روز سه‌شنبه با دستور کار ادامه بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد تبصره ۱۳ تشکیل جلسه می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=1748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.