• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

انتقادات و پیشنهاداتی در مورد پارک جنگلی خرمدره

  • کد خبر : 1860
  • 09 شهریور 1392 - 11:03
انتقادات و پیشنهاداتی در مورد پارک جنگلی خرمدره

بسمه تعالی فرمانداری محترم شهرستان خرمدره سلام علیکم : انتقادات و پیشنهاداتی در مورد پارک جنگلی خرمدره همانگونه که مستحضر هستید سال ها پیش به همت مردم عزیز و مسئولین وقت ، پارک جنگلی غدیر افتتاح و با امکانات اندک به بهره برداری رسید و از آن روز تاکنون وعده ایجاد بزرگترین چرخ فلک تا […]

بسمه تعالی
فرمانداری محترم شهرستان خرمدره
سلام علیکم :
انتقادات و پیشنهاداتی در مورد پارک جنگلی خرمدره
همانگونه که مستحضر هستید سال ها پیش به همت مردم عزیز و مسئولین وقت ، پارک جنگلی غدیر افتتاح و با امکانات اندک به بهره برداری رسید و از آن روز تاکنون وعده ایجاد بزرگترین چرخ فلک تا ایجاد دیگر امکانات را به مردم عزیز داده بودند ولی به دلایلی که از جمله عدم اهدا زمین ویا فروش یکی از شهروندان ( آقای حمداله کریمی ) که جای تاسف دارد که نتوانستند ایشان را راضی کنند ، طرح بلاتکلیف ماند و اگر بودجه ای هم جذب می کرد ، برگشت خورد
حال سوال اینجاست چرا مسئولین وقت نتوانستند ؟ و آیا امروز نیز باید آن جا را بلا تکلیف گذاشت ؟ مگر سرمایه ی هنگفتی خرج این مکان نشده است ؟ مگر یک عده از همشهریان از زمین های خود نگذشتند و آن را به صورت اهدایی یا به بهای اندک به شهرداری محترم نفروختند ؟
در تابلوهای مسیر یاب ما آدرس پارک جنگلی را به مهمانان عزیزو مردم فهیم داده ایم !
آنها با مراجعه به پارک جنگلی چه چیزی را شاهد خواهند بود !؟ خدا شاهد است هر زمان که به بهانه تفریح بچه ها ، به این محل می رویم از مسافرینی که از شهرهای دور و نزدیک به آن جا می آیند ، شرمنده می شویم !؟ آیا این است لیاقت ما ؟ آیا ما سزاوار بهترین ها نیستیم ؟ سینما که نداریم این مکان هم مثل اینکه برایمان اضافی بود !؟
کارهایی قبلا در این مکان اجرا شد ولی به جهت عدم زیر ساخت ها از جمله عدم جدول کشی – ناصاف بودن سطح که بایک بیل و کلنگ ساده قابل حل بود و نشد !؟ – نبود روشنایی کافی – عدم رسیدگی به وسایل بازی از جمله روغن کاری وسایل و به حال خود رها کردن آن ها – عدم تعمیر وسایل – نبود وسایل استاندارد و در حد سنین پایین مانند سرسره های کوچک – نبود زباله دانی در کنار سکو ها – کنده کارهای بی مورد و عدم استفاده از لوله های بتونی سر پوشیده در کنار سکوها برای آبیاری ودر نتیجه غیر هم سطح شدن و ناتوانی کودکان از عبور از این موانع – وجود درختان گردو – عدم گل کاری و نصب آب نماها و مهم تر از همه ، عدم پشتیبانی وسرویس دهی گشت نیروهای انتظامی و به حال خود رها کردن این مکان مهم که می طلبید همواره به جهت حضور خانواده ها ، امنیت آن به وسیله این عزیزان کنترل و هدایت می شد ، که این امر در ساختمان تجاری بهاران نیز مهمترین عامل به شکست انجامیدن و فرار سرمایه ها شد .
هنگامیکه مسافری از اینجا برود ، پشت سر شهرما و مردم ما ، چه خواهد گفت !؟ اگر یکایک مسئولین و شهروندان سری به این پارک بزنند ، گفته های بنده حقیر ، را به عینه لمس خواهند کرد و فکری به حال این پارک خواهند کرد .
چرا وسایل و امکانات اندک این مکان به شخص دیگری فروخته شد ؟ آیا هزاران کودک این شهر چشمشان به دنبال آن نبود چرا این حق مسلم و ابتدایی را از کودکانمان گرفتیم ؟ والله مردم می رفتند و از آنها استفاده می کردند و انتظار بهبود و ایجاد دیگر امکانات را داشتند ؟ هم اکنون پارک مقابل شهرداری جوابگو نیست و ده ها کودک هنگام سر سره بازی از سر وکول همدیگر سرازیر می شوند و لگد پشت لگد در سرسره به سرشان می خورد !؟
چرا ما نتوانستیم برای بیست نفر از جوانان در آن مکان فرصت شغلی ایجاد کنیم !؟ مستقر شدن وسایل بازی به وسیله همشهریان و هم چنین دکه های فروش ، می توانست فرصت های بیشمار شغلی برای جوانان به وجود آورد !؟ البته امکان دارد بگویند ما خواستیم ولی استقبال نشد ، باور بفرمایید اگر دست های پنهانی نبود می شد ، چون ما در تمامی طرح ها می بینیم که عده ای نمی خواهند این شهر گسترش و تعالی پیدا کند .
چرا عزیزان ابهریمان توانستند !؟ و هم اکنون بهترین و می توان گفت پارکی در شان مردمشان ساخته و هروز به بهتر شدن آن می اندیشند .
مسولین هرچند در پارک های اطراف دیده نمی شوند !؟ که جای سوال دارد چراکه اگر قدم رنجه کنند و از نزدیک مشکلات را لمس کنند ، زودتر به فکر چاره خواهند افتاد !؟ وآیا این پارک ها را در شان خود نمی بینند و یا اینکه به قدری غرق در حل مشکلات شهری هستند که از تفریح و سرگرمی خانواده خود هم گذشته اند !؟ بنده در طول این ۱۵ سالی که درگیر امور کودکان خود هستم تا بحال مسئولی را در پارک های خرمدره ندیده ام !؟ البته تقصیری هم ندارند چون این پارک ها در شان یک شهروند محترم نیست !؟ والبته باز به خاطر غیر بومی بودن آقایان ، حتما در شهر خود در روزهای تعطیل به این مسائل پرداخته می شود ، ولی کارمندان در رده های پایین هم وجودشان در این مکان ها کیمیاست و کمتر دیده می شوند که جای سوال دارد !؟
بنده از کسانی بودم که در زمان تصدی آقای صدری در شهرداری ، پیشنهاد ساخت این مکان را در مسجد جامع ، هنگامیکه ایشان پیشنهادات مردمی را جمع می کردند ، دادم .
ولی بعدها ازاینکه مسئولین نسبت به ایجاد امنیت و فرهنگ سازی آنجا ، شانه خالی کردند و عرصه را برای تاخت و تاز ارازل ، خالی کردند ، به پیشنهاد خود پشیمان شدم .
حال برای بار دوم پیشنهادات خود را مرقوم می نمایم شاید همت مسئولین ومنتخبین محترم شورای شهرکه به حق لایق و تشنه ی خدمت به مردم فهیم هستند ، بتواند در برآورده کردن گوشه ای از خواسته های برحق مردم ، قدم برداشته و رضای الهی و مردم ، مد نظرشان باشد .
موارد پیشنهادی :
۱- آقایان به بهانه ساخت پارک ولایت ، این مکان را تخریب کردند که جای پیگیری و باز خواست دارد ، چون این پارک لازمه شهر بود و وجود آن برای همیشه لازم و تکمیل آن نیز خواسته ی بر حق همه مردم به ویژه کودکان می باشد .
۲- تنها با ایجاد یک پل هوایی پیش ساخته در مسیر خیابان ولیعصر (عج ) به خیابان شهید چمران می توان این پارک را نجات داد چون با ایجاد پل های قدیمی و خاک ریزی در اطراف پل ، این مکان بیشتر به فراموشی سپرده خواهد و این تصمیم درستی نیست .
۳- پارک نیاز به یک سر درب و نگهبانی دارد که در ابتدای امر ، این مهم ترین کار ایجاد نشد !؟

۴- هنوز هم دیر نشده بایک نشست صمیمی با حضور بزرگان و ریش سفیدان که همیشه در این امور به فراموشی و غفلت سپرده شده اند ، می توان به خرید زمین باقی مانده ، از ورثه ی مرحوم کریمی اقدام و آن را ضمیمه پارک نمود ، چون برای شادی روح ان مرحوم هم شده حتما ورّاث محترم رضایت ، خواهند داد .

۵- درختان گردو از جمله مزاحمان پارک می باشند چون به عقل سلیم اگر رجوع شود ، وجود گردو خود عاملی برای ایجاد مزاحمت از سوی کودکان از جمله پرتاب سنگ به سوی آن و ایجاد درد سر برای مراجعین می باشد ، پس بهترین کار بدون فوت وقت باید به ریشه کنی این موجود مزاحم پرداخت . ( تصور کنید عده ای در پارک نشسته باشند و عده ای با سنگ و کلوخ دنبال گردو ، چه خواهد شد !؟ )

۶- خانه های جنوبی پارک نیز از جمله عوامل مزاحم و مانع بزرگ گسترش ، پارک می باشد ، که باید از ساخت و ساز آن ها جلوگیری و در صورت وجود بودجه به خریداری آن ها ، اقدام کرد ، چون فاضلاب این خانه ها از مخرب ترین عوامل و رفت و آمد آن ها از مسیر میان بر پارک ، مزاحمت ها را به دنبال دارد و به تازگی برای سهولت در ایاب و ذهاب تورهای مسیر که برای شهرک آموزش ترافیک کودکان ، ایجاد شده بود را کنده و به این مسئله سرعت داده اند ، که درد آور و جگر سوز است .

۷- درهمین سمت جنوبی بعداز خرید خانه ها ، به جهت ارتفاعی که این سمت دارد و هم چنین وجود سهم موتور آب پارک درانتهای کوچه ی شهید شاکری فرد ، بهترین موقعیت برای ایجاد آبشارهای مصنوعی ، راخواهد داشت ، که به زیبایی می توان از آن استفاده کرد ومناظر دل نشینی را بوجود آورد .

۸- بودجه هنگفتی صرف ایجاد شهرک به اصطلاح ترافیک کودکان شد ، ومتاسفانه آن نیز به جهت عدم وجود نگهبانی مورد تاراج و یغمای معتادان و ارازل شده !؟ واگر دیر بجنبید در روزهای آتی چیزی باقی نخواهد ماند

۹- شنیده شد که قرار است این مکان به یکی از نهادها فروخته شود و اگر درست باشد همه رشته های ما پنبه خواهد شد که البته به عقیده اکثر اهالی اقدامی نسنجیده خواهد بود و ظلمی مضاعف در حق کودکان و خانواده ها ، می باشد ، همه که باغ و ویلا ندارند پس باید برای گذران اوقات فراغت آنها هم اندیشه ای شود در ثانی همه که نمی توانند به پارک ولایت بروند . لازمه طبیعی مرکز شهر ، وجود این پارک است و دیگر حذف شدنی نیست ؟

۱۰- درست است که پارک ولایت با آن همه درد سر در حال ساخت است و کی ساخت آن تمام خواهد شد ، خدا می داند !؟ به جهت وسعت کم ودوری مسافت نمی تواند جوابگوی همه ی مردم باشد وبیشتر به درد مسافرین می خورد تا اهالی خرمدره والبته آن هم جایگاه خود را دارد وایجاد آن هم لازم بود ، ولی صحیح نبود که به خاطر ساخت آن ، پارک جنگلی به حال خود رها شود و به یغما برود ؟

۱۱- همه ی مردم برای گذران اوقات فراغت خود به پارک های شهرهای اطراف می روند و دوستی می گفت اگر خرمدره ای ها نباشند ، پارک های ما می خوابد !؟ ای مسئولین به هوش باشید که سرمایه های این مردم در خارج از خرمدره صرف می شود ، سرافکندگی آن برای مردم بس نیست !؟

۱۲- اگر بیش از این زمان را به هدر دهیم ، بعد از مدتی ، از ست های ورزشی هم اثری بر جای نخواهد ماند ، شما را به خدا فکری برای این سرمایه ها بکنید ؟

۱۳- این پارک می توانست به بهترین پارک استان بدل شود و شهره ی منطقه ای و حتی جهانی پیداکند اگر دست های مزاحم از سر آن کوتاه می شد ، باور کنید هستند نااهلانی که نمی خواهند این شهر به رشد و ترقی ، ذاتی خود برسد ، متاسفانه ما در همه ی طرح های اجرایی در شهرمان دچار مشکل هستیم و بدبختانه یک پرژه در شهر ما رشد لاک پشتی خود را طی می کند تا به انتها ، برسد !؟ شما کدام طرح را سراغ دارید که کمتر از بیست سال از اجرا ی آن نگذشته باشد !؟

۱۴- چون این پارک در ارتفاع پایینی قرار دارد ، می توان پارک پرندگان را در آن ایجاد کرد که به شهره آن می افزاید . البته با خرید زمین های بالای پارک ، این مسئله مقدور می شود

۱۵- خطری که این پارک و اماکن اطراف آن را تهدید می کند ، عدم لایروبی مسیر رودخانه ی کبیرقسمت بالای پارک جنگلی تا شهر هیدج است که سال هاست به حال خود رها شده و متاسفانه کشاورزان دو طرف مسیر رود به سلیقه خود نسبت به کاشت درخت و کم عرض نمودن مسیراقدام کرده اند که خطری جدی را برای همه شهروندان بوجود آورده و بایک بارش و سیل کوچک تمامی مراکز اطراف رود خانه در خطر تهدید ، قرار دارند و اگر در فرصت نزدیک لایروبی و خاک برداری نشود پشیمانی بزرگی ببار خواهد آورد .

گپی دوستانه با فرماندار محترم :
درپایان عرایض خود یاد آور می شوم ، متاسفانه ما در پیشرفت و آبادانی شهرمان ، روزگاری از شهرهای همجوار جلوتر بودیم وحال سوال این جاست که چرا به این روز افتادیم ، جای تامل دارد ، آن هنگام که ما شرکت صنعتی مینو، گل سرسبد شرکت های استان و به جرات می توان گفت ، شرکتی که شهره جهانی داشت و دارد ، و به همت مرحوم روان شاد خسروشاهی تاسیس شده بود ، چه مشکلات و موانعی ، سد راهش نکردند و حتی خواهان ورشکستگی و تعطیلی آن بودند و در مقابل ، شهرستان ابهر تنها ، شرکت کبریت آذر را با ۱۰ نفر کارگر ، اداره می کرد .
یادمان نرفته که آن ها اولین شهرک صنعتی خود را همپای ما کلنگ زنی کردند و هم اکنون چهارمین شهرک صنعتی را صاحبند و ما در اداره و گسترش یکی مانده ایم !؟ رشد لاک پشتی شهرک های صنعتی اولین قدم در فرار مغزها از شهر و نیز نیروی جوان و فعال وجویای کار بود ، چراکه نیروی جوان جایی را برای زندگی انتخاب می کند که در آنجا اشتغال داشته باشد و این امر در در شهر ما میسر نبود و بالطبع باعث فرار سرمایه ها و ایجاد مشکل در بعد جمعیتی را برای ما بوجود می آورد و کمی جمعیت در تمامی زیر ساخت ها و تصمیمات شهری تاثیر گذار بوده ، چه در جذب بودجه چه در تعداد اعضای شورای شهر و می توان گفت که این اخلال در بیان کمی جمعیت شهر خرمدره ، در تمامی تصمیمات درون استانی و برون استانی و کشوری دخیل بوده و می باشد و آنانیکه این اهداف را دنبال می کرده اند سالها از ما جلو بوده و آینده نگری ها داشته اند و هم اکنون نیز بیکار ننشسته اند و با دخالت در امور بانکی و در ادارات مختلف به عناوین مختلف سد راه پیشرفت این شهر می باشند و متاسفانه اولین سخن و حرفشان در برخورد با دانشجویان و مسافرین و دیگر هموطنان اینست که « خرمدره شهری ناامن است مبادا به آنجا بروید و یا در ان جا منزل اختیار کنید » در حالیکه دانشجویان برخلاف ان ها از شهر ما خاطره ی خوبی داشته و به مهربانی و همنوع دوستی هموطنان خرمدره ای اعتراف کرده و می کنند

طرح فاضلاب شهری هم سرنوشت دیگر طرح ها را دارد وبا اینکه کلنگ زنی ابهر و خرمدره باهم شروع شد ولی در آینده نزدیک به بن بست خواهد رسید ، چون لوله های استفاده شده در ان جوابگوی ۳۰ هزار نفر جمعیت است نه ۷۰ هزار و بیشتر و با لوله ی ۳۰ اینچی نمی توان طرحی ۱۰۰ ساله را اداره کرد و تا زمان اتمام ساختش ، عمر مفیدش نیز به پایان خواهد رسید وباید دوباره کنده کاری شود ، به یکی از مهندسین در حال کار در این پروژه گفتم آقا ؟ آیا وجدانتان قبول می کند که با این همه زحمت در کنده کاری ، لوله هایی با قطر ۳۰ در محل جا دهید ؟ در جواب گفت : دستور این است ما هم کارمان را می کنیم !؟ آقای خلجی رئیس وقت آبفای خرمدره به سفارش امیر جهانی در آخرین روزهای کار ی خود در مجلس محترم ، برای فریب مردم و جمع آوری رای ، دستور شروع طرح فاضلاب را داد در حالیکه این کار بدون مطالعه و برنامه ریزی بود و در شروع کار در میدان امام حسین (ع) لوله هایی با قطر ۳۰ کار گذاشته شد و تا ابتدای خیابان جماالدین پیش رفت و در یک نکاه غیر کارشناسانه کودک هم می داند که این فریبی بیش نبود ولی چرا مسولین وقت اجازه ادامه کار را دادند خدا می داند و با این کار ، گفتند که شمال خرمدره نیازی به طرح فاضلاب ندارد . هرچند که خط انتقال گاز هم مانعی بزرگ در سر راه این طرح می باشد .

یادمان نرفته آن روز را که هنگام جابجایی اداره راه و انتقال آن به محل کنونی ، دستور این بود که تمامی تجهیزات و امکانات به سمت ابهر حرکت داده شود و هوشیاری یکی از همشهریان ، مانع این امر شد !؟ حال هم بعد از جدایی و استقرار اداره مستقل در ابهر ، تمام امکانات این اداره به ابهر داده شدو از آن همه تجهیزات دیگر در اداره راه خبری نیست !؟

یادمان نرفته آن روز را که آن ها تابلوی ورزشگاه کارگران را که در زمین خرمدره احداث شده ، کندند و به ما اجازه ثبت ، نام آن به نام خرمدره را ندادند !؟ .

یدمان نرفته ان روزی که آقای مهدوی بیمارستان مینو را به دلیل همجواری با جاده ترانزیت غیر قابل ساخت و تکمیل می دانستند و سالها در احداث و تکمیل آن سنگ اندازی کردندو هم اکنون نیاز شهر مان به بیمارستانی بزرگتر از آن ، سالهاست که احساس می شود ولی آیا جناب آقای خانمحمدی قدمی در این مورد و ده ها طرح که لازمه گسترش و ترقی این شهر است را به منصه ظهور خواهند رساند ؟
از جمله وضعیت توابع شهرستان که به ناحق ازسوی دولت وقت و بی خبری مردم و مسئولین از پیکره آن جدا شد و با ایجاد حصار های گوناگون فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی ، سعی در خفه کردن ان داشت که بحمد الهی همیشه خداوند یار و یاورمردم با ایمانش بود در دقایق ۹۰ به دادمظلومیتش رسیده و نقشه های شومشان را بی اثر کرده و این ظلم تنها در قبال این بود که به حق یا ناحق از سوی عده ای فریب خورده در ملاقات سفر های استانی و مردمی با آقای خاتمی از سوی مردم در جواب بی عدالتی های آقای مهدوی ، صدایشان را بلند کردند و ندای دروغه دروغه را سر دادند و ایشان هم در جواب این ضایع شدن ها ، این همه ظلم را در حق ما جاری ساختند . البته آن ها یک بارنه بلکه صدها بار در حق ما ظلم کرده اند و یکی هم در آغاز انقلاب بود که به روحانی برجسته و هم شاگردی امام ( ره) برچسب ضد انقلابی دادند و این مرد بزرگ را خانه نشین کردند چراکه ایشان گفته بود ای مردم : (( اگر تظاهرات می کنید در شهر خودتان برعلیه رژیم انجام دهید چرا به ابهر می روید و ان جا تظاهرات می کنید ، در شهر خودتان و به نام شهرتان این کار انجام دهید . )) این جا بود که ان ها به حذف این مرد بزرگ از صحنه ی انقلاب اندیشیدند و آن را خطری برای خود می دیدند باموتور سواران خود در حالیکه شمشیری بدست داشتند به خرمدره آمدند و بر علیه ایشان شعار دادند و با هم دستی یک عده فریب خورده آن مرد بزرگ را حذف کردند و اگرایشان در کنار مردم قرار می گرفت امتیازی بزرگ برای ما و به ضرر آن ها بود یاد اور می شوم که در آغاز انقلاب به وسیله اتوبوس های شرکت مینو ما را برای راهپیمایی به ابهر می بردند .

یادمان نرفته که آن ها می خواستند کلنگ تابلوی شهر خودرا در کنار کارخانه مینو بزنند و نشد . فرموش نمی کنیم این همه جور و جفایی که ازسوی مسئولین به خصوص نماینده وقت آقای مهدوی بر این شهر و شهرهای همجوار ، رفته است .می خواهم بگویم این آقایان در طول این ۴ دهه ظلمی که با همدستی برخی همشهریان بر این شهر کردند ، دشمن با این مملکت نکرد .

آقای فرماندار ما در این شهر به چه چیزی دلمان را خوش کنیم ؟ به خیابان ۳۲ متری امیر کبیر که بیست سال از شروع ساخت آن می گذرد و هنوز به نتیجه نرسیده و علتش را همه می دانند که دست کاری در نقشه بوده و بعدا فاش شده و هرکسی که دستی در کارها داشته می خواسته خیابان را از کنار زمین های خود و یا بالعکس عبور دهد و بخاطر ۳ نفر ۶۰ هزار نفر را معطل کرده اند و خود را مضحکه عام و خاص و دوست و دشمن کرده اند .
امروز برای همه روشن است که کمربندی باید دور شهر ایجاد و احداث شود نه در داخل و وسط یک شهر ، پس مهندسین آن روزگار چقدر بی تدبیر بوده اند که اجازه شروع ساخت آن را داده بودند !؟
ضلع شرقی کمر بندی هم با دخالت استاندار وقت آقای کاظمی ، که مبادا زمین های آقای رضا کلانتری صاحب رستوران دهکده سبز در روبروی کمیته امداد امام ( ره ) در طرح بود ، به خیابان بیفتد ، جابجا شد و متاسفانه طرح اجرایی با اینکه مهندسی شده نبود ولی بهتر از طرح امروزی بود که در کوره راه ها ایجاد شده و تا بیاید برای ما خیابان شود ۳ نسل باید قربانی شوند !؟
از سی ان جی شهید خاکی که خبر از آماده بودن وسایلش را می دهید ولی چرا نصب نمی شود خود می دانید و خدایتان ! از من نوعی چندین بار مسافران آدرس سی ان جی خاکی ، نصب شده در تابلو مسیر خیابان شهید بهشتی را خواسته اند و در جواب آن ها را به جایگاه های دیگر راهنمایی کرده ام .
از وضعیت تاکسی رانی و وجود ۲۵۰ تاکسی که تنها ۵۰ دستگاه آن ها کار می کنند و رسیدگی کننده ای ندارد و اول شب همه تعطیل کرده و به خانه هایشان می روند !؟ چه ها بگویم .
چرا قانون در شهر ما اجرا نمی شود چرا روابط بر ضوابط در شهرما ، می چربد ؟ چرا مسئولین نسبت به نگهداری اموال دولتی ، آن گونه که شایسته است ، سعی و همت به خرج نمی دهند ؟ این ها مسائلی است که دیده می شود ومردم نسبت به عملکرد آن ها واقفند ، ، باید برای مسئولین و جانشینان آن ها نیز توجیه شود که خدمت گزار ملتند نه ارباب آن ها !؟
در کوچه کانون امید خیابان شهید رجایی ، استخر آموزش و پرورش نیمه کاره رها شد و ده ها طرح دیگر که نیمه کاره رها شده و نیاز به رسیدگی دارد .

اگر شهری تپه ی خالصه را داشت با آن چه می کرد !؟ ما حتی نتوانستیم آن را مسقف کنیم و بدتر از آن، راهی درست و حسابی برایش درست کنیم و عاجزیم از کسب رضایت ۲ نفر و همیشه ۶۰ هزار نفر را قربانی ۲ و ۳ نفر کرده ایم ؟ چرا در پرژه ها به نفع شخص دخالت می کنیم که فردا نتوانیم ، جوابگو باشیم و در زیر مشت لگد آن ها بمانیم و زبان آن ها را به سوی طرح ها و پرژه ها دراز تر کنیم !؟

مرحوم احمد خانی کارمند وقت شهرداری گفته بود« کاری کرده ام که خرمدره تا ۲۰۰ سال دیگر هم درست نشود » و اگر این کلام درست باشد فاتحه ما ….چرا ما نمی توانیم خیابانی که این سو و آن سوی آن ، زمین های زراعی است تکمیل کنیم ؟ خیابان مطهری منظورم هست . مقصر مسئولین هستند یا مردم ؟ مردم مقصر نیستند چون اکثریت به اجرای این طرح ، در آن زمان رضایت داده اند ، این ما مسولین هستیم که نتوانستیم بقیه را راضی کنیم و این همت بزرگی را می طلبد .
آقای فرماندار عیب مسئولین ما این است که همیشه از پله ی آخر شروع کرده اند و طرح ها و ایده های بزرگی را در سر داشته و خواسته اند شروع کنند ولی متاسفانه در قدم های اول مانده اند .
هم اکنون بافت های فرسوده مرکز و جنوب شهر همتی والا می خواهند که با اجرای طرح های جدید شهر سازی ، دگرگون شوند و قدم اول احداث خیابان هایی در مسیر های مختلف و تعریض کوچه ها و خیابان هاست که اجرای آن ها می تواند چهره قدیمی به جای مانده از ۵۰ سال پیش را ، دگرگون سازد وباید از سال ها پیش شهرداری این کار را شروع می کرد و به مردم اجازه نوسازی در برخی مکان ها را نمی داد واز قبل طرح های اجرایی به مردم گفته شود تا رعایت حریم را نگه دارند و بعدها سرمایه شان ازبین نرود .
مثل اینکه کار قدری مشکل شده ولی اگر شهروندان توجیه شوند و مانند دگر شهرها ، دو همسایه روبرویی با تساوی و عدالت به حق و حقوق خود برسند باور بفرمایید هیچ بنده خدایی مانع تراشی نخواهد کرد و همه طرح ها در کوتاه ترین زمان به نتیجه مطلوب خواهند رسید وهمه از منافع آن بهره مند خواهند شد اشکال کار اینجاست که در اجرای طرح ها بخصوص خیابان کشی ها که ۲۰ سالی است که دیگر اجرا نمی شود فامیل بازی و روابط حاکم است و اگر نبود احداث یک خیابان ۲۰ سال طول نمی کشید .
هم اکنون ما بین خیابان شهید رجایی و ۱۷ شهریور و مصطفی خمینی (ره) و شهید چمران که دارای بافت های فرسوده هستند این نیاز احساس می شود و هم چنین ادامه شهید رجایی به سمت کوچه شاکری فرد و نیز مابین خیابان مطهری و شریعتی و همچنین شریعتی و میزا کوچک خان جنگلی و ۱۷ شهریور و خیابان طالقانی ، این خیابان کشی ها لازم و حیاتی می باشد .

در پیشنهاداتی که به شورای شهر داشتم از اینکه مسئولین وقت بجای اینکه خیابان های شهر زنجان را ، الگوی خود قرار دهند و نام خیابان های آنجا را برای شهرمان انتخاب کنند ، به طور مثال خیابان سعدی زیبنده خیابان شهید بهشتی و سیدجمال بود و آقایان آمدند نامی را انتخاب کردند که مردم ۳۰ سال پیش از بیان ان عاجز و یا خدای ناکرده به عمد یا به سهو ، با پیشوند تازه و کنهه بیان کردند ، که زیبنده این مردم و شهرمان نبود بهتر بود که سعدی شمالی و وسط و جنوبی الگویمان می شد . .

خوب است که مسئولین هنگامیکه به شهرهای بزرگ سفر می کنند ایده های نو را با خود به شهر بیاورند ، و مانند شهر ابهر همیشه پایتختی عمل کنند ، آن ها همواره در اجرای طرح های خود ، قدم هایی هم ردیف با تهران برمی دارند که جای تقدیر دارد ، نمونه اش پیاده روهای شهرشان است . در حالیکه برای مثال پیاه روی شهید بهشتی چندین بار تعویض شد ولی باز نتوانست انتظارات مردم را بر آورده سازد ، بنده خودم چندین بار به آقای شریفی گفتم اقا این کار شما سرانجامی ندارد ، تنها ثروت عمومی را تلف می کنید .

آقای فرماندار محترم می خواهم در یک کلام عرض کنم که این شهر در خیلی از جهات رهاشده و به نظر من انگار که یک عده مسئولیت دارند که این شهر در بی سرو سامانی بسر ببرد تا به خواسته های بحق خود نرسد چون پیشرفت و آبادانی آن را مانعی بزرگ در سر راه خود می بینند. ما که چنین احساسی داریم و به چشم می بینیم که متاسفانه مردم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در وضعیت سردر گمی و بی سروسامانی بسر می برند !؟

برای مثال از اجتماع و فرهنگ شروع می کنم ، من نمی خواهم کارهای خوب عزیزان را انکار کنم ولی در خیابان ما رفتار پلیس و انتظامات را با یک عده بی سروپا که به راحتی می توان ادبشان کرد را می بینم که چگونه مزاحم مردمند ولی آن گونه که شایسته است با آنان رفتار نمی شود و تعدادشان زیادتر و پرو تر می شوند . چون متاسفانه آنان در پلیس هم رخنه کرده اند و احوال پرسی و خوش و بش ارازل با پلیس های جوان را می بینیم و گوشزد هم کرده ایم ولی موثر نبوده است .

از لحاظ اقتصادی بازاریان ما از قافله عقبند و متاسفانه قیمت هایشان از شهر های همجوار بالاتر است و باعث فرار سرمایه ها به اطراف می شوند ، چرا نباید ان ها از قیمت باخبر باشند و مسئله بعد که موجب فرار سرمایه می شود ، تخصصی نبودن مغازه هاست و نیز جور نبودن اجناس مغازه هاست که یکی را دارند و ده تای آن را ندارند که شورای محترم طی جلساتی باید یاد اور این موضوعات به عزیزان باشند هرچند که این آقایان باید به روز باشند و از اطراف و اکناف باخبر بوده و مهم تر از همه قوانین مشتری مداری را بدانند و اگر نمی دانند آموزش های لازمه را ببینند !؟ من و امثال بنده به خاطر عدم رعایت حالمان ۷۰ درصد خرید های صوتی و تصویری و دیگر ملزومات زندگی مان از شهرهای همجوار است . عده ای حتی گوشت مصرفی خود را از دیگر مناطق تهیه می کنند و این زنگ خطری ایست که متاسفانه به گوش بازاریان ما نرسیده ، از یکی از همشهریان لباس شویی خواستم بخرم گفت : قیمت روی کارتون ،
گفتم تخفیف بدهید ، ندادند رفتم شهر همجوار ، از دیگری تلویزیون می خواستم گفت فلان قیمت می دهم اگر هزار تومان پایین تر خریدی ، جایزه داری ! رفتم از شهر همجوار ۱۰ تومان کمتر نه یکی بلکه ۲ دستگاه خریدیم ولی متاسفانه نرفتم سراغ ان آقا و جایزه را بگیرم و این مسائل ۱۵ سال پیش اتفاق افتاد و این تبلیغی شد که همه به شهر همجوار رفتند وبا پول این مردم ، آن پاساژ ها بوجود آمد ند .

آقای فرماندار این همه را عرض کردم ولی می دانم خیلی چیزها را نگفتم و درد و مشکل این شهر مثنوی طویلیست که سال هاست بیان می شود ولی به نتیجه نمی رسد ، شما به یک طرح و پروژه نگاه کنید و مثال بیاورید که بی عیب و نقص باشد والله ما خسته شدیم از این همه بی مسولیتی و بی عدالتی و می دانم که مقصر هم مردم و هم دست اندر کاران هستند .
البته ناگفته نماند که در این سال ها کارهایی شده ولی حق بدهید که کافی نیست .
ولی امید دارم که به حول و قوه ی الهی و کمک و مساعدت مردم عزیز و مسئولین محترم به ویژه همت شما فرهنگی وارسته و بسیجی معزز ، روزهای خوب و خوشی در انتظار این مردم فهیم و شهر ما باشد و انشاءالله با همکاری دولت محترم و نماینده مردمی و محبوبمان و همچنین اعضای محترم و منتخب شورای جدید و شهردار موفقمان ، شاهد رشد و ترقی شهرمان در تمامی عرصه ها و جهات باشیم . انشاالله .

به امید آن روزهای طلایی ارادتمند شما
فریدون کلانتری یکی از فرهنگیان خرمدره

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. بسمه تعالی
    سخنی با شهروندان گرامی و اعضای محترم شورا و شهرداری معززدر مورد خیابان شهید بهشتی
    همان گونه که مستحضرید طرح گشایش وادامه خیابان شهید بهشتی به طرف میدان آزادی و خیابان مطهری در حال اجراست ولی مثل این که طرح درادامه کار با مشکل برخورد نموده است واگر این گونه باشد ، باید همانند دیگر طرح ها ۲۰ سالی هم منتظر ماند که این به ضرر شهروندان می باشد وچه خداپسندانه خواهد بود که بزرگان قوم و ریش سفیدان معتمد ، آستین ها را بالا زده و در یک اقدام خداپسندانه در اسرع وقت نسبت به تهیه ی زمین مسجد سید الشهدا (ع) متقبل زحمت شوند و راه را برای توسعه و ترقی شهر باز کنند .
    برکسی پوشیده نیست که همه ی زمین ها از آن خداست و فرقی ندارد که ما در کجا مسجد بسازیم و در این مدت مساجد زیادی در طرح بوده اند و برای آن ها در مکانی دیگر ساخت و ساز انجام شده است و از ۵۰ سال پیش تا کنون چندین مسجد در میدان آزادی جابجا شده اند واکنون نیزاین مسئله نیاز به همفکری و مساعدت بزرگان دارد تا در آینده نزدیک شاهد بارورشدن وبه ثمر رسیدن طرحی که از ۵۰ سال تاکنون باید اجرایی می شده باشیم ودرحال حاضر در روزهای پرتردد این نیاز شدیدا احساس می شود و هرچه زمان بگذرد حل این مشکل سخت تر خواهد بود .
    چه گواراو شیرین است که دراجرای طرح ها ، زمان را از دست ندهیم و طرحی که لازمه ی پیشرفت شهر می باشد را در کوتاه ترین زمان به منصه ی ظهور برسانیم واز کینه و کدورت و افکارمردود دست برداریم و در پیشرفت و توسعه شهر همتی بالا و سعه صدر به خرج دهیم و کمتر از افکار انحرافی حرف شنوی داشته باشیم . فراجناحی عمل کنیم و ازاین به بعد توسعه ی شهر خود را به تمامی خساست ها برتری بدهیم . باور بفرمائید خدا هم زمانی از ما رضایت دارد که در جهت رضایت عموم مردم قدم برداریم . در این مدت زیان و ضرر این سو آن سو کشیدن طرح را به عینه دیدیم و چشیدیم و متاسفانه در این مدت به خاطر کوته بینی ها وعدم سعه ی صدر ، از پیشرفت و ترقی عقب ماندیم . شما اگر از یک مهمان که ۳۰ سال پیش از خرمدره دیدار داشته ،از امروزش بپرسید، فرق چندانی با گذشته نخواهد یافت چون بافت و چهره قدیمی شهر ، متاسفانه در این مدت حفظ شده است .
    پس لازم است که دست اعضای محترم شورای منتخب و شهردارپرتلاش را باز بگذاریم تا در اجرای طرح های شهر با پشتوانه ای مردمی ، قدم هایی در شان همشهریان عزیز بردارند و در مدت خدمت خود، ارزشمندترین طرح ها از خودبه یادگار بگذارند .
    باتقدیم احترام ، کلانتری

  2. باسلام امیدوارم شهروندان و مسئولین گرامی نظرات خود را قید نمایند متشکر می شویم . در مورد ۳۲ متری ضلع غربی صحیح است که با دخالت استانداری وقت تغییر موقعیت یافت .

  3. اقای کلانتری اگر پل خیابان ولیعصر به خ شهید چمران درست شود خیلی به زیبایی پارک جنگلی کمک میکند

  4. باسلام آقا مهدی من بیان کردم که این پل تنها اگر به صورت پیش ساخته که در شهرهای قزوین و زنجان هم کنون در حال احداث است ، ایجاد نشود ، کارآیی پارک و اداراتی که آنجا در حال ساخت است از بین خواهد رفت و پل های قدیمی مشکل را بیشتر خواهد نمود و مثل اینکه علت رها کردن پروژه هم همین است و پل زیر گذر هم آنجا جواب نخواهد داد. ممنون

  5. با سلام چقدر خوشحال بودیم که خیابان مطهری به خ هفده شهریور متصل می شود ولی به علت رها کردن کار و عدم جدول کشی و نبود بودجه مثل اینکه طرح به شکست برخورد کرده ولی آقایانی که در آینده بعد از احداث این میدان زمین های صدتومانی شان میلیونی معامله خواهد شد الآن باید حق مرغوبیت بدهند تا باهمین پول ها آقای خلیلی و دیگران که زمین شان در طرح است ، هم راضی شوند . همانطور که این قانون در شهر ابهر اجرایی می شود و متاسفانه مسولین ما نمی دانم چرا از این مسئله غافلند . مردم منتظر احداث هرچه سریع تر این میدان و رعایت حقوق شهروندیشان هستند تا کی باید پسرفت داشته باشیم ما مسول قدر و کاری می خواهیم نه بله قربان گوی سرمایه دار . ممنون

  6. باسلام از آقای کلانتری فرهنگی محترم شهرمان به خاطر بیان خوبشان در خصوص مشکلات شهر عزیزمان خرمدره ممنونم

  7. با سلام و آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی و سایر شهروندان گرامی ٰ متشکرم انشاا… همه شهروندان به یک شهر ایده آل بیندیشند و توسعه شهر را به همه امور شخصی برتری دهند ٰ آن روز میسر نخواهد شد مگر با کوتاه آمدن از خواسته های شخصی تمام عزیزان .

  8. سلام اقای کلانتری لطفا بیشتر مطب بدهید…شما سرمایه خرمدره هستید…با تشکر از جنابعالی و طالب خوانندنی

  9. خُرَّم‌دَره از شهرهای استان زنجان ایران است . خُرَّم دَرّه شهرستانی پر جمعیت واقع در استان زنجان است. این شهرستان دارای امکانات حمل و نقل من‌جمله: ایستگاه راه آهن و اتوبان قزوین – زنجان می‌باشد. شهرستان خرم‌دره در ۴۹ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۵ دقیقهٔ طول شرقی نصف‌النهار مبدأ و ۳۶ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۱۰دقیقهٔ شمالی خط استوا قرار گرفته‌است.

    وسعت آن ۳۰ کیلومتر مربع و بنا حق کوچک‌ترین شهرستان استان است. جمعیت شهرستان طبق آمار سال‌های گذشته بالغ بر ۶۹۰۰۰ نفر می‌باشد. خرم‌دره دارای دو بخش( خرمدره و هیدج)، دو شهر(خرمدره و هیدج) و شانزده دهستان می‌باشد.

    یکی از آثار تاریخی شگفت انگیز به تازه کشف شده تپه باستانی خالصه می باشد که در آن خمره های بزرگ گلی با قدمت ۶ تا ۸ هزار سال و ابزار ساده گلی مربوط به دوره کرومانیون ها و هموساپین ها کشف شده است که گزارش هایی از کشف نمونه های مشابه در دهستان پلاس (پهناسب قدیم) در سال هلی ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ موجود است که البته این مطالعات باستانشناسی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دلیل رفتن باستان شناسان خارجی در این منطقه ادامه پیدا نکرد . بنا به نظر باستان شناسان این کوزه های بزرگ گلی یافت شده در زمین های زراعی خالصه و زمین های ضلع رو به جنوب شرقی جغرافیایی حمام قدیمی دهستان پلاس جهت دفن کردن مردگان به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گرفته است . ۲-این شهرستان دارای یک حمام تاریخی معروف به حمام یان یان است که در گذشته های دور ساخته شده است ولی متأسفانه اکنون این اثر تاریخی به یک سفره خانه ی سنتی مبدل گشته است.

    این شهرستان پتانسیل زیادی از لحاظ صنعت وکشاورزی دارد. گروه صنعتی مینو که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی شمال غرب کشور است از امکانات بالفعل این شهرستان است در این شهرستان قرار دارد. سیب سرخ این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

    متأسفانه این شهرستان مورد بی مهری بی نظیر مسئولین قرار گرفته است (گوشه ای از این بی مهری و تبعیض با نگاهی به نقشه استان و تقسیمات کشوری آن به وضوح قابل رویت است و…). بابایی

    منبع

    پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران

  10. خرمدره زیبا ترین شهر استان زنجان میباشند که متاسفانه مورد بی مهری شدید مسئولین قرار میگیرد

    ازاینکه مشکلات شهرستان را بیان می کنید تقدیر وتشکر میکنم

  11. با سلام وتشکر از آقای کلانتری از مقاله بسیار خوبتون که مشکلات شهر را بیان کردید.
    همه ما خوب می دانیم کشاورزی خرمدره به آب بستگی دارد وبعد از چند سال کشاورزی نیزاز بین خواهد رفت زیرا به علت این که تعداد چاه های عمیق زیاد است به خاطر همین از تمام اورگان های دولتی خواهشمند است تسهیلاتی را در اختیار کشاورزان فرار داده تا کشاورزی ما مدرن شود وابیاری مزارع از حالت سنتی به صورت قطره ای در آید ومشکل دیگر که اگر به جاده باغ های خرمدره روید در هر مزرعه یک ویلا خواهید که ساخته شدن زیاد این ویلا ها باعث میشود که کشاورزی نیز از بین رود. به امید انکه کشاورزی خرمدره مدرن و مکانیزم شود . رضا کلانتری ۱۷ ساله

    • با سلام آقای مهدوی نماینده وقت برای رکود و عدم گسترش شهر خرم دره ، زمین های کشاورزی اش را درجه یک اعلام کرد و فکر او امروز نتیجه می دهد ولی خیلی به آینده نگری و مقاصد ایشان پی نبرده اند .
      ما متاسفانه از این بابت که زمین هایمان کشاورزی و زراعی درجه یک اعلام شده تاکنون در جهت کسب وام های کلان برای توسعه ی آبیاری قطره ای بهره نبرده ایم و متاسفانه برخی کشاورزان هم پیشقدم نیستند و یا در مقابل طرح سنگ اندازی می کنند .
      فرماندار محترم در این زمینه توضیحاتی داشته باشند بهتر خواهد بود .

  12. سلام امروز به طور اتفاقی وارد سایت شما شدم ا زخواند ن مطالب شما بسیار بهره بردم

  13. عالیییییییییییییی بود

  14. باسلام ، بنده این متن را قبلا به روزنامه نگین سبز برای چاپ داده بودم ولی چاپ نشد .والان هم اگر می بینید مسئولین به پیشنهادات شهروندان پاسخی نمی دهند به نظرم همان رویه قبلی را می روند و این مسئله اهداف آتی آنها را بیشتر آشکار می کند و مشخص می شود که خدای ناکرده همپای بدخواهان شهرستان قدم برمی دارند ..

  15. دمتون گرم حرف دلمونو زدید اما فک نکنم این فرماندار بتونه کاری بکنه….

  16. نادانان ووتفرقه افکنان و مال جمع کنان فرصت طلب بیسواد که با زیرکی از فرش به عرش رسیدندو خلاصه کلی هم نوچه و نوکر وخدم وحشم دور وبر خود جمع کردند بردند وخوردند ونگذاشتند شهر به جائی برسد وامروزنه بخاطر پارک بلکه خیلی چیزای دیگه محتاج شهرهای همجواریم.

  17. خواهشمند است درپارک سرویس بهداشتی احداث شود چون نداشتن ان مایع ابروریزی یکشهر ۶۰۰۰۰۰ هزارنفری میباشد مسافراان دراین مورد خیلی مشکل دارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.