• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
14

آقایان عشق کوروش ! زمان جنگ کجا پنهان شده بودید؟

  • کد خبر : 1883
  • 09 شهریور 1392 - 11:31
آقایان عشق کوروش ! زمان جنگ کجا پنهان شده بودید؟

ایران سرزمینی است که تمام ادیان در آن حضور دارند و زندگی می کنند. انواع قومیت ها ساکن ایران زمینند. هر قومی سمبل و نشانه خاص خود را می خواهد. امروزه استفاده از نمادهای کهن در بین برخی جوانان رایج شده، بی آنکه بدانند فلسفه و معنای آن چیست؟ به همین دلیل بعضا دچار انحرافاتی […]

ایران سرزمینی است که تمام ادیان در آن حضور دارند و زندگی می کنند.

انواع قومیت ها ساکن ایران زمینند. هر قومی سمبل و نشانه خاص خود را

می خواهد.

امروزه استفاده از نمادهای کهن در بین برخی جوانان

رایج شده، بی آنکه بدانند فلسفه و معنای آن چیست؟ به همین دلیل بعضا

دچار انحرافاتی ناخواسته شده وتابلوی استفاده از نمادها و علامت های

فرهنگ های بیگانه (مانندشیطان پرستان.فرقه های ضاله و…) می شوند.

اما عده ای هم برای حفظ نشانه های تمدن خود از نمادهای کهن کشورمان

استفاده می کنند(علامت فروهر).

تقریبا همه ما نام “فروهر” به گوشمان خورده، خیلی از جوانان نشان “فروهر”

را به گردن انداخته، از تندیس و یا تصویر آن استفاده میکنند.

 

تاریخچه

نشان پیکر بالدار که در دیدگاه متداول باستان‌شناسان و ایران‌شناسان، نگارهٔ اهورامزدا شناخته می‌شود، گاه به آن نام فروهر هم اطلاق می‌شود.

 

 

۱- صورت فروهر به انسان شبیه است و این خود نشان دهنده رابطه بین فروهر و انسان می باشد.

۲- دو بال در دو طرف فروهر وجود دارد که هر کدام از این بالها سه ردیف پر دارند. این سه ردیف پر نشان دهنده: اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک هستند. یعنی با تجهیز شدن به این سه، می توان همانند بالهای یک پرنده به سوی خوبی، پیشرفت و آینده ای بهتر پرواز کرد.

۳- در قسمت پایین فروهر، دم پرگونه ای وجود دارد که خود سه ردیف پر دارد. این سه ردیف پر نشان دهنده اندیشه بد، گفتار بد و کردار بد هستند که سبب سقوط انسانند و به همین علت هم در قسمت پایین فروهر قرار گرفته اند.

۴- دو طناب که در انتها، فر خورده اند و در دو طرف فروهر قرار دارند سپنته مینو (جلو)، و انگره مینو( پشت)، را نشان می دهد. که این دو خود نشان می دهند که انسان بایدخوبی را در پیش بگیرد و به جلو برود و به بدیها پشت کند.

۵- دایره ای که در وسط تنه فروهر هست نشان از این دارد که روان انسان جاوید است، نه آغازی داشته و نه پایانی دارد.

۶- یک دست فروهر، بالا را نشان می دهد و این نشان از این دارد که در این جهان تنها یک راه است و آن راستی است که باید آن را در پیش گرفت.

۷- دست دیگر، حلقه ای را نگه داشته است که این حلقه ” پیمان ” است که نشانی است از صداقت و وفاداری، که اساس فلسفه زرتشت می باشد.

بازار خرید و فروش نماد فروهر در میان جوانان

در سال های اخیر شاهد رواج استفاده از نماد فروهر در میان جوانان ایرانی هستیم.

جوانانی که بدون اینکه بدانند این نماد چیست، چه کسانی آن را استفاده می کنند و اصلا علت استفاده از این نماد چیست صرفا به خاطر مد بودن آن را همانند مدال افتخار بر گردن خود می آویزند. یا به دنبال لباس ها یا انواع وسایلی می روند که نماد فروهر بر روی آن خود نمایی می کند.

 

 

اگر چه بسیاری از استفاده کنندگان از نماد فروهر، معنای آن را نمی دانند و حتی شاید ربط آن به دین زردتشت را نیز ندانند ولی به نشانه تجدد، ازاین نماد استفاده می کنند. اما باید ریشه و علل استفاده از این نمادها را دید، اگر انسان بخواهد پیشینه خود را به خرافات گره بزند، دچار تعارضات منطقی بسیاری می شود.

عده دیگری از استفاده کنندگان کاملا با این نماد آشنایی دارند. هم اسم آن را می دانند و هم تاریخچه اش را. این گروه از جوانان خود را عاشقان اصلی ایران زمین می دانند و استفاده از این نماد را نشانه عشق به کوروش می دانند.
استفاده کنندگان این نماد باید بدانند که اولا این نماد که همچون مدال افتخار بر گردنشان است نماد یکی از ادیانیست که همچون ادیان دیگر با گذشت زمان تحریف شده است و مورد پسند نیست. ثانیا مسلمان بودن و استفاده از نشان زرتشت یا صلیب با یک دیگر جور نمی شود.

زمانی که بنا می شود در شهر مدینه، مردم را برای عبادت به مسجد دعوت کنند، از بوق یهودیان یا ناقوس کلیسا استفاده نکردند. بلکه شعاری پرمحتوا و عالی مثل اذان را مورد استفاده قرار دادند.

چو ایران نباشد تن من مباد؛ فاصله حرف تا عمل
عده ای وطن پرست نما، هستند که تا اسم تاریخ و زرتشت به میان می آید از تی شرت وشال و گردنبد گرفته تا خالکوبی روی بدن پیش می روند. و همچون بوم نقاشی به جان پیکر خود می افتند و نماد فروهر را روی بدن خود نقاشی می کنند و بر اندام خود شعار ” چو ایران مباشد تن من مباد” را می نگارند.

 

 

در صورتی که زمان عمل کسی مرد عمل نیست. کسانی این شعار را عملی کردند که در این راه جان دادند.آنها مسلمان بودند و ایرانی. عاشق ایران که با نقاشی و استفاده از نماد ادیان تحریف شده بر روی لباس و بدن شناخته نمی شود.

 

به نام اهورا مزدا یا به نام خدا؟!!!

بزرگترین شب سال را شب یلدا نامیدند و به بهانه این شب در حرکتی کاملا مشکوک و سیستماتیک انواع پیامک هایی که به نوعی تبلیغ دین و آیین زرتشت است را به همگان ارسال کردند. یکی از این پیامک ها که در شب یلدا ارسال شد پیامک زیر بود که محل تأمل است:”درودی به زیبایی نام اهورا مزدا ، به بزرگی فلات آریایی ، به زرینی برگهای اوستا ،به بزرگی تاریخ پارس و به گرمی آتش مقدس زرتشت .هدیه به تو که از نسل کوروشی . جشن آریایی یلدا مبارک”

حال شما قضاوت کنید. شما به عنوان یک مسلمان، شما بگویید دین ما اسلام است یا زرتشت؟ اگر اسلام است پس چرا نام اهورا مزدا جایگزین نام خداوند یکتا شده است؟ مگر ما کتاب مقدسی به نام قرآن نداریم ؟مگر دینی کاملتر از اسلام هم وجود دارد؟ پس چرا زرتشت ؟ آتش مقدس زرتشت برای یک مسلمان چه معنایی دارد؟

افرادی که پیروی از آئین زرتشت را نشانه تمدن می دانند مسائل مختلف را به هم ربط داده اند. اینان گمان می کنند ایرانی اصیل بودن یعنی پیرو زرتشت بودن.یعنی سجده برکوروش کردن. یعنی زیبایی را در نام اهورا مزدا خلاصه کردن.

این دسته از افراد برای تبریک یلدا واژه ها را گم کرده اند. اما بد نیست نظر بزرگان را هم در این مورد بدانیم. برای نمونه حجت الاسلام جاودان در خصوص اصل شب یلدا گفته اند:

“در حدود۴۰۰۰ سال پیش در مصرباستان جشن « باز زاییده‌ شدن خورشید»، مصادف باشب یلدا، برگزار می‌شده‌، مصریان در این هنگام از سال به مدت ۱۲ روز، به نشانهٔ ۱۲ماه سال خورشیدی، به جشن و پای‌ کوبی می‌پرداختند. در هر صورت این افسانه، افسانه ای ریشه گرفته از مذاهب شرک آلود باستانی است و به هیچ وجه در اسلام تایید نشده و مقبول نیست و شایسته است مسلمانان از مراسم این شب به عنوان یک جشن پرهیز کنند.”

استفاده از این نماد ها باعث ترویج مذهب و فرقه دیگری می شود.مثلا انداختن صلیب یک نماد خرافی و انحرافی است و باعث ترویج دینی است که در حال حاضر خداوند متعال راضی به ترویج آن نیست.

سجده بر کوروش

به بهانه تجدد و عشق به کوروش کشف حجاب می کنند و بر مقبره کوروش سجده می کنند.

 

 

سجده در برابر هرکس جز خدا شایسته نیست. چه سجده بر مقبره کوروش چه سجده بر حرم امامان.

ولی مقایسه امامان با کوروش یک مقایسه باطل است!

 

 

ایران پرستی و کوروش پرستی در مقابل اسلام گرایی

حواسمان باشد؛ ایران پرستی و کوروش پرستی در مقابل اسلام قرار گرفته است، با بزرگ کردن کوروش و ایران باستان (زرتشت)، سعی در مقابله با اسلام دارند.

بدبختی ما امروز این است که کوروش پرستان افراطی، اقلیتی که در حال رشد سلولی شدید هستند، سنگ و خاک قبر کوروش را، که جنازه اش هم در آن نیست و داخل مقبره خالیست، را میپرستند و سجده میکنند.

غفلت مسئولان؛ فروهر دیروز در بدلیجات فروشی، امروز درنمایشگاه قرآن!

تا چندی پیش نماد فروهر را تنها در بدلیجات فروشی مشاهده می کردیم و نگران غفلت مسئولین بودیم. اما امروز شاهد آن هستیم که علاوه بر بدلیجات فروشی ها، نماد فروهر در فروشگاه های پوشاک هم خود نمایی می کند. از خرید حضوری تا خرید اینترنتی برای تبلیغ بیشتر این نماد و در حقیقت تبلیغ آیین زرتشت استفاده می شود و امسال متأسفانه شاهد ورود فروهر به نمایشگاه قرآن بودیم.

 

 

حال باید پرسید که این اشتباه بزرگ عمدی بوده یا سهوی؟ و اگر هم سهوی بوده چه کسی جوابگوی این سهل انگاریست؟ مسئولین فرهنگی کدام یک می خواهند پاسخ دهند؟

خواستیم برای رفع این معضل سراغ کارشناسان فرهنگی برویم اما زمانی که مسئولین فرهنگی خود به فکر نیستند نظر کارشناس چه دردی را دوا می کند؟

متأسفانه باید گفت: این ها همه درد است و درمان نیز هیچ …

منبیع:http://naghleghol.ir/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.