• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

اسناد اسنودن جزئیات جدیدی از پروژه حمله سایبری آمریکا به ایران افشا کرد

  • کد خبر : 1870
  • 09 شهریور 1392 - 11:15
اسناد اسنودن جزئیات جدیدی از پروژه حمله سایبری آمریکا به ایران افشا کرد

افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا اسناد جدیدی رو کرده که از جزئیات یک پروژه ۶۵۲ میلیون دلاری برای حمله‌های سایبری علیه کشورهای مخالف واشنگتن پرده بر می‌دارد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در یک افشاگری تازه شواهدی ارائه کرده که نشان می‌دهند سازمان‌های جاسوسی آمریکا در سال ۲۰۱۱، ۲۳۱ عملیات تهاجم سایبری را […]

افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا اسناد جدیدی رو کرده که از جزئیات یک پروژه ۶۵۲ میلیون دلاری برای حمله‌های سایبری علیه کشورهای مخالف واشنگتن پرده بر می‌دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در یک افشاگری تازه شواهدی ارائه کرده که نشان می‌دهند سازمان‌های جاسوسی آمریکا در سال ۲۰۱۱، ۲۳۱ عملیات تهاجم سایبری را طراحی و سازمان‌دهی کرده است.

این افشاگری بر اساس انتشار اسنادی صورت گرفته که ادوارد اسنودن، پیمانکار اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا آنها را درز داده است. سند جدید شاهد جدیدی است که نشان می‌دهد پیکارهای سایبری دولت اوباما به شبکه‌های رایانه‌ای کشورهای خارجی نفوذ کرده و آنها را مختل می‌کند. علاوه بر این آشکار شده متخصصان رایانه‌ای آمریکا در چارچوب تلاشهای گسترده‌ای با اسم رمز GENIE به شبکه‌های رایانه‌های خارجی نفوذ می‌کنند تا آنها را تحت کنترل دولت آمریکا درآورند.

اسنادی که ادوارد اسنودن در اختیار واشنگتن‌پست قرار داده نشان می‌دهند در چارچوب این پروژه ۶۵۲ میلیون دلاری، «هر سال، در دهها هزار دستگاه رایانه، روتر و فایروال‌ها اشیاء پنهانی و بد افزارهای پیشرفته کاشته شده بود و طرح‌هایی در جریان بوده تا این رقم را به میلیون‌ها افزایش دهد.» دولت اوباما تمامی این عملیات سایبری را عملیات سری قلمداد کرده و از اعتراف به آنها خودداری می‌کند.

مطابق اسناد افشا شده اسنودن، در سال ۲۰۱۱، ۲۱۳ تهاجم سایبری انجام شده که از میان آنها سه چهارم آنها مواضعی را هدف گرفته‌اند که «مواضع در اولویت‌های اولیه» بوده‌اند. واشنگتن‌پست می‌نویسد طبق آنچه مقامات سابق گفته‌اند، ایران، روسیه، چین و کره شمالی در زمره اهدافی بوده‌اند که در ردیف اولویت‌های این حمله‌ها قرار داشته‌اند.

سند مذکور اطلاعات جزئی‌تری درباره دامنه و گستره این عملیات‌ها در اختیار قرار نمی‌دهد. دولت آمریکا و اسرائیل بین سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تلاش کردند با ویروسی موسوم به استاکس‌نت به نیروگاه هسته‌ای نطنز حمله کنند.

سازمان‌های دولتی آمریکا اغلب عملیات تهاجم سایبری را به عنوان فعالیت‌هایی با هدف «دستکاری، ایجاد اخلال، جلوگیری از دسترسی یا تخریب اطلاعات موجود در رایانه‌ها یا شبکه‌های رایانه‌ای» تعریف می‌کنند. این تعریف، طبق نوشته واشنگتن‌پست از بخشنامه‌ای از رئیس جمهور که در اکتبر ۲۰۱۲ صادر شده، اقتباس شده است.

 

انتهای پیام /

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.