• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

همه جنگ افروزی‌های ۳۰ سال اخیر ارتش آمریکا

  • کد خبر : 1926
  • 09 شهریور 1392 - 18:37
همه جنگ افروزی‌های ۳۰ سال اخیر ارتش آمریکا

در گزارش زیر مجموعه جنگ‌ها و عملیات‌های نظامی آمریکا علیه کشورهای دیگر، که ۵ رئیس جمهور آخر آمریکا دستور آن را صادر کردند آمده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا در گزارش زیر که خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را گردآوری کرده است، مجموعه جنگ‌ها و عملیاتهای نظامی آمریکا علیه کشورهای دیگر، که ۵ رئیس جمهور آخر […]

در گزارش زیر مجموعه جنگ‌ها و عملیات‌های نظامی آمریکا علیه کشورهای دیگر، که ۵ رئیس جمهور آخر آمریکا دستور آن را صادر کردند آمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا در گزارش زیر که خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را گردآوری کرده است، مجموعه جنگ‌ها و عملیاتهای نظامی آمریکا علیه کشورهای دیگر، که ۵ رئیس جمهور آخر آمریکا دستور آن را صادر کردند آمده است.

دوره رونالد ریگان بیروت (۱۹۸۲-۱۹۸۳) نیروهای نظامی آمریکا به عنوان بخشی از نیروهای حافظ صلح در لبنان مستقر شدند و به دنبال بمبگذاری در یک پایگاه نظامی مشترک نیروهای نظامی آمریکا و فرانسه، رونالد ریگان دستور حملات محدودی را صادر کرد.

گرانادا(۱۹۸۳) به دنبال کودتا در گرانادا، ارتش آمریکا با ۷ هزار نیروی نظامی به این کشور حمله کرد. این حمله نظامی با محکومیت بریتانیا و سازمان ملل مواجه شد اما ۶ کشور حوزه کارائیب از آن حمایت کردند.

لیبی(۱۹۸۶) حمله هوایی برای تنبیه رژیم معمر قذافی به دنبال انفجار بمب در یک باشگاه شبانه در برلین که منجر به کشته شدن ۲ آمریکایی و مجروح شدن ۷۹ نفر شد، صورت گرفت.

جورج بوش پدر پاناما(۱۹۸۹) به دنبال اعلام جنگ توسط «مانوئل نوریگا» دیکتاتور پاناما علیه آمریکا به خاطر تحریم، آمریکا با بیش از ۲۶ هزار نیروی نظامی به این کشور حمله کرد.

عراق(۱۹۹۱) به دنبال حمله عراق به کویت، آمریکا با ائتلاف متشکل از ۳۳ کشور و طی یک عملیات نظامی گسترده صدام حسین را مجبور به ترک خاک کویت کرد.

سومالی(۱۹۹۲) نیروهای نظامی آمریکا تحت قطعنامه شورای امنیت به منظور پاسداری از صلح در این کشور مستقر شدند. دوره بیل کلینتون عراق(۱۹۹۳) به دنبال طرح ترور علیه جورج بوش پدر توسط عراق، آمریکا به مقرهای اطلاعاتی عراق حمله موشکی کرد.

سومالی(۱۹۹۳) آمریکا تحت قطعنامه سازمان ملل نیروهای نظامی خود که در سومالی مستقر بودند را افزایش داد.

هائیتی(۱۹۹۴) این ماموریت نیز تحت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و در راستای ماموریت حفاظت از صلح صورت گرفت. بوسنی(۱۹۹۴-۹۶) نیروهای نظامی آمریکا و ناتو به مدت ۱۸ ماه علیه صرب‌های بوسنی حمله هوایی و موشکی کردند و بر فراز این کشور منطقه پرواز ممنوع اعمال کردند.

عراق(۱۹۹۶) به دنبال حمله به جتهای جنگی آمریکا توسط ارتش عراق، دولت آمریکا جنوب عراق را هدف حملات موشکی خود قرار داد و در این منطقه منطقه پرواز ممنوع اعمال کرد.

سودان و افغانستان(۱۹۹۸) به دنبال بمبگذاری در سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا که منجر به کشته شدن ۲۲۰ نفر از جمله ۱۲ آمریکایی شد، ارتش آمریکا به اردوگاه‌های شبه نظامیان در افغانستان و سودان حمله موشکی کرد.

عراق(۱۹۹۸) به دنبال همراهی نکردن صدام حسین با بازرسان سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل، آمریکا برای تنبیه صدام اهدافی را در بغداد هدف حملات موشکی و هوایی قرار داد. کوزوو(۱۹۹۹) ارتش آمریکا و ناتو به مدت بیش از ۳ ماه پایگاههای نظامی، نیروگاههای برق، پلها و دیگر تاسیسات زیربنایی یوگسلاوی سابق را هدف حملات موشکی و هوایی قرار دادند.

دوره جورج بوش پسر افغانستان(۲۰۰۱) به دنبال وقوع حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ارتش آمریکا و ناتو با بیش از ۱۰۰ هزار سرباز از ۴۸ کشور به رهبری آمریکا به افغانستان حمله کردند، جنگی که همچنان ادامه دارد.

عراق(۲۰۰۳)حمله به عراق با هدف سرنگونی حکومت صدام حسین. این جنگ به رهبری آمریکا و ائتلافی متشکل از ۴۸ کشور صورت گرفت. آمریکا بیش از ۱۶۰ هزار نیروی نظامی در خاک عراق پیاده کرد. دوره باراک اوباما لیبی(۲۰۱۱) این جنگ که با ائتلاف بین المللی و با هدف توقف جنگ داخلی در لیبی صورت گرفت شامل حملات موشکی و اعمال منطقه پرواز ممنوع بود.

اسامه بن لادن(۲۰۱۱) ارتش آمریکا با طراحی یک عملیات نظامی موفق شد اسامه بن لادن رهبر القاعده را پس از سالها در پاکستان تسلیم کند. به جنگ‌های باراک اوباما باید حملات مکرر هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به مناطقی در پاکستان و یمن و افغانستان طی سالهای اخیر نیز اشاره کرد که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی، کودک و زن شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.