• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

آقای هاشمی برای شهردار شدن پسرش از شورای شهر دعوت کرد

  • کد خبر : 1985
  • 10 شهریور 1392 - 8:10
آقای هاشمی برای شهردار شدن پسرش از شورای شهر دعوت کرد

اخباری را دریافت کرده‎ایم، که پدر آقای هاشمی، دعوت‎هایی را هم بصورت تک به تک و هم بصورت دسته جمعی از شورای شهر چهارم کرده‎اند، خود ایشان هم همین کار را انجام می دهد و البته کنار این دعوت‎ها، آقای سید محمد خاتمی هم چند بار از اعضای شهر خواسته که به دیدارش بروند و […]

اخباری را دریافت کرده‎ایم، که پدر آقای هاشمی، دعوت‎هایی را هم بصورت تک به تک و هم بصورت دسته جمعی از شورای شهر چهارم کرده‎اند، خود ایشان هم همین کار را انجام می دهد و البته کنار این دعوت‎ها، آقای سید محمد خاتمی هم چند بار از اعضای شهر خواسته که به دیدارش بروند و حتی توصیه‎هایی هم در این مورد به اعضا داشته‎اند.

به گزارش نبض سحر به نقل از رجا، عضو شورای چهارم شهر تهران، از دیدار برخی از اعضای این شورا با هاشمی رفسنجانی و خاتمی برای اعمال نفوذ در تعیین شهردار آینده تهران خبر داد.

مجتبی شاکری عضور شورای چهارم شهر تهران در گفتگو با رجانیوز با اشاره به رای زنی‎ها پیرامون انتخاب شهردار آینده تهران گفت: شورای شهر در جلسه ی هفته گذشته در نشستی که داشت، ماموریت‎هایی را به سه کارگروه واگذار کرد که کارگروه اول به منظور اصلاح آیین‎نامه داخلی شورای شهر، کارگروه دوم به منظور اصلاح کمسیون‎های شورا و کارگروه سوم به جهت “شاخص” های انتخاب شهردار و رییس شورا شکل گرفت. البته ناگفته نماند که این کارگروه ها از سلیقه‎های مختلف تشکیل شد و حاصل آن به شورا اعلام شد که مهمترین آن ها کارگروه سوم بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شاخص هایی که کارگروه سوم به شورا اعلام کرد در چهار بخش تقسیم‎بندی می‎شد. شاخص‎های “مدیریتی”،” رویکردی”، “شخصیتی و “اعتقادی” که با زیر مجموعه بیست شاخص دیگر، طراحی شده بود و اعضای شورا می‎توانستند گزینه ی های مدنظرشان را بر اساس این شاخص‎ها امتیاز دهی کنند.

شاکری به ابتکار پیشنهادی برای انتخاب شهردار در شورای شهر چهارم اشاره کرده و گفت: پیشنهادی مطرح شد که با پرکردن این فرم‎ها، ده نفر از گزینه‎هایی که بالاترین امتیاز را کسب می‎کنند، انتخاب شوند و در بین این ده نفر مطرح شده، برنامه هایشان مورد بررسی قرار گرفته شود و در انتها پس از تایید، دو نفر از بهترین گزینه‎ها به مرحله ی نهایی راه پیدا کنند و در آخر رای گیری نهایی صورت بگیرد و شهردار تهران انتخاب شود.

وی در پاسخ به این سوال که نام آن ده نفری که برای دادن برنامه مطرح شدند، مشخص شده است یا نه گفت: خیر، شورا هنوز ورود پیدا نکرده به این پروسه و فعلا فقط بحث تئوریک و مدل انتخاب به توافق نهایی رسیده است

این عضو شورای شهر چهارم درباره گرایش سیاسی شهردار آینده تهران گفت: شاخص هایی که خدمتان عرض کردم یکی از مواردش این بود که شهردار می‎بایست پرچم دار گفتمان اسلامی باشد یعنی اگر هیچ مولفه و مشخصه ی سیاسی از اندیشه های امام و مقام معظم رهبری را دارا نباشد به طور حتم گزینه مردود است.

عضو شورای چهارم شهر تهران افزود: ولی در کنار این شاخص مهم، ۱۹ شاخص دیگر هم وجود دارد، کسانی که به دنبال سیاسی کاری در درون و بیرون شورا هستند خواستار نادیده گرفتن تمام آن ۱۹ شاخص مهم دیگر هستند و این شاخص که از آن صحبت کردیم را برجسته تر کنند که خب این کار شدنی نیست چون مجموعه ی شاخص ها کنار همدیگر، تعیین کننده ست.

وی در مورد جریاناتی که به دنبال مطرح کردن نام محسن هاشمی به عنوان گزینه شهرداری تهران هستند گفت: در مورد آقای محسن هاشمی، این دوستانی که از بیرون و داخل شورا دنبال کار سیاسی هستند، از ابتدا در واقع همین فرد را گزینه اصلی مطرح نمودند و به نظر می‎رسد که دعوت کردن و نام بردن از شخصیت های دیگر، تقریبا حالت فرمالیته و نمایشی داشته و خیلی به طور واقع گرایانه نبوده است.

دعوت هاشمی رفسنجانی از اعضای شورا برای شهردار شدن پسرش

شاکری به تلاش پدر محسن هاشمی برای شهردار شدن پسرش اشاره کرده و گفت: ما اخباری را دریافت کرده‎ایم، که پدر آقای هاشمی، دعوت‎هایی را هم بصورت تک به تک و هم بصورت دسته جمعی از شورای شهر چهارم کرده‎اند، خود ایشان هم همین کار را انجام می دهد و البته کنار این دعوت‎ها، آقای سید محمد خاتمی هم چند بار از اعضای شهر خواسته که به دیدارش بروند و حتی توصیه‎هایی هم در این مورد به اعضا داشته‎اند.

این عضو شورای شهر تهران درباره نتیجه این دیدارها گفت: آنچه که اکثریت شورای شهر مدنظر دارند که طی جلسه ای که در چهارشنبه هفته ی گذشته شورایی ۴۰ نفری با مجمع نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران داشته‎اند که در آن جلسه هم نمایندگان ایده‎ها و مسائل مدنظرشان را مطرح کردند. در آنجا هم همین تاکید صورت گرفت که حتما باید شهردار تجربه موفق و تجربه ی مدیریت کلان را دارا باشد. البته یکی از نمایندگان هم در همان جلسه مطرح کرد که شورای شهر چهارم از این که فردی به عنوان شهردار برگزینند که صلاحیتش برای عضویت شورای شهر تهران رد شده ست، پرهیز کنند.

وی ادامه داد: اگر همین فردی که صلاحیتش برای عضویت در شورای شهر تهران رد شد، به عنوان شهردار انتخاب شود، مجلس تحمل نخواهد کرد. برخی از افراد هم کارآمدی آقای محسن هاشمی را مطرح کردند که زمانی که ایشان مسئولیت داشتند، در یک سال دو و نیم کیلومتر خط مترو ساخته شد ولی در عین حال امسال در واقع ۱۸ کیلومتر در سال ساخته می شود یعنی آنچه که در بیرون تبلیغ می‎شود که ایشان مدیریت ویژه‎ای داشتند خلاف واقعیت است.

جزئیات دیدار هاشمی و خاتمی با اعضای شورای شهر تهران

شاکری درباره جزئیات دیدارهای اخیر برخی اعضای شورای شهر با آقایان هاشمی و خاتمی گفت: دو نکته در این دیدارها تکرار می‎شود، نکته ی اول اینکه جریان اصلاح طلبی را برای پروژه ی سنگر به سنگر آماده نگه دارند. فهرستی از انتقادهایی که مطرح است در حال حاضر را دامن بزنند و مدام تکرار کنند. نظیر بحث محیط زیست، شهرسازی، شفاقیت مالی، حقوق شهروندی و مسائلی از این دست را تکرار کنند در حالی که این مسائل را شورای شهر سوم در همین مصوبه ی سه شنبه ی گذشته که جلسه ی آخر شورای شهر سوم بود، در آنجا تفریق بودجه ای سال های ۸۹ – ۹۰-۹۱ شهرداری تهران را تصحیح کرد اما مجددا در این ملاقات‎هایی که صورت گرفت و مصاحبه و مطالبی که ارگان‎های مطبوعاتی اصلاح‎طلبان به آن ها پرداختند ، هنوز این مسئله را بازتاب می‎دهند که مسئله‎های مالی و اداری شهرداری به ارگان های قضایی انتقال یافت، لذا تلاش آن ها سیاه نمایی وضعیت موجود است و تشویق فهرست اصلاح طلبان راه یافته به شورای شهر به گرایش به سمت محسن هاشمی.

وی درباره گزینه‎های مطرح برای تصدی شهرداری تهران نیز گفت: در این امتیازدهی‎هایی که صورت گرفته، چهره‎هایی اصولگرایی که در موردشان بحث شد از آقایان رستم قاسمی، بذرپاش، مصطفی سلیمی، محسن رضایی، قالیباف، میرکاظمی، نیکزاد و همچنین چهره هایی که به اصلاح طلبان نزدیک تر هستند مثل آقایان محسن هاشمی، مهرعلیزاده، عارف و خانم ابتکار مورد بحث قرار گرفت.

شاکری درباره فضای فعلی جهت‎گیری‎ها در شورای چهارم شهر تهران نیز عنوان کرد: کار شهرداری، کاری است که کارنامه شفاف نیاز دارد و الآن این دو قطبی محسن هاشمی – قالیباف را جریان اصلاحات به وجود آورده‎اند اما در استنتاجی اولیه که صورت گرفته، آقای قالیباف نسبت به محسن هاشمی امتیاز برتری دارد ولی تصمیم نهایی روز ۳۱ نمایان می شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.