• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

کشف لوح سنگی با نوشته‌های میخی در انزلی + عکس

  • کد خبر : 1989
  • 10 شهریور 1392 - 8:12
کشف لوح سنگی با نوشته‌های میخی در انزلی + عکس

فرمانده انتظامی انزلی از کشف پوست چرمی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته‌های میخی در این شهرستان خبر داد. به گزارش نبض سحر به نقل از فارس،‌ هرمز عشقی عصر امروز در نشست انتظامی این شهرستان کشف دو پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته‌های […]

فرمانده انتظامی انزلی از کشف پوست چرمی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته‌های میخی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نبض سحر به نقل از فارس،‌ هرمز عشقی عصر امروز در نشست انتظامی این شهرستان کشف دو پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته‌های میخی را از اقدام‌های مهم پلیس انزلی خبر داد.

وی اظهار کرد: به دنبال کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در انزلی قصد معامله اموال عتیقه دارای قدمت تاریخی را دارند، کارآگاهان آگاهی این شهرستان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و محل معامله این افراد را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی بندرانزلی افزود: کارآگاهان آگاهی با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد این منزل مسکونی شدند و هر چهار متهم این پرونده را در حین معامله اشیای تاریخی دستگیر کردند.

به گفته وی، از این متهمان دو پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و یک لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته‌های میخی کشف شده است.

عشقی، با تصریح بر اینکه متهمان به بزه انتسابی خود اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: متهمان اعتراف کردند که اموال تاریخی مذکور را به واسطه حفاری غیر قانونی به دست آوردند و قصد داشتند این اشیا را ۲ میلیارد ریال معامله کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی اکنون درصدد مشخص کردن قدمت این اشیای تاریخی هستند، یادآور شد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.