• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

تلاش واشنگتن برای ترور بشار اسد به دلیل محبوبیت بالا

  • کد خبر : 2044
  • 10 شهریور 1392 - 13:12
تلاش واشنگتن برای ترور بشار اسد به دلیل محبوبیت بالا

بشاراسد که ظرف دو سال گذشته به شدت از جانب کشورهای غربی و حتی دوستان عرب خود طرد شده بود، ناگهان با محبوبیتی عجیب و غیرقابل باور روبرو شده است به گزارش گروه بین الملل شبکه اطلاع رسانی دانا روزنامه المنار از نگرانی آمریکا از محبوبیت فراوان بشار اسد در میان مردم سوریه و تلاش برای ترور […]

بشاراسد که ظرف دو سال گذشته به شدت از جانب کشورهای غربی و حتی دوستان عرب خود طرد شده بود، ناگهان با محبوبیتی عجیب و غیرقابل باور روبرو شده است

به گزارش گروه بین الملل شبکه اطلاع رسانی دانا روزنامه المنار از نگرانی آمریکا از محبوبیت فراوان بشار اسد در میان مردم سوریه و تلاش برای ترور وی خبر داد.

بشاراسد که ظرف دو سال گذشته به شدت از جانب کشورهای غربی و حتی دوستان عرب خود طرد شده بود، ناگهان با محبوبیتی عجیب و غیرقابل باور روبرو شده است.

یک منبع دیپلماتیک آمریکایی نیز گفت: آمریکا اجازه باقی ماندن بشار اسد را در قدرت نمی دهد، زیرا بر اساس اطلاعاتی که به دست آمریکایی ها رسیده بیشتر سوری ها حامی بشار اسد هستند و بشار اسد در هر رقابت انتخاباتی آینده در سوریه به راحتی پیروز خواهد شد.

محافل آمریکایی با اشاره به اینکه اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد، محبوبیت «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در میان مردم این کشور درحال افزایش است و همین موضوع آمریکا را بر حمله به سوریه به امید دست یافتن به اسد مصمم کرده است لذا واشنگتن ممکن نیست که به «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه اجازه دهد، در قدرت باقی بماند و ضمن یافتن راه حلی برای بحران سیاسی این کشور، همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

نکته مهم قابل اشاره در این گزارش اینجاست که گزارش های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا “سیا” حاکی از آن است در صورتی که بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۴ نامزد شود ۷۵ درصد آراء مردم این کشور را کسب خواهد کرد و ریاست جمهوری وی تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

سیا اعلام کرد که این گزارش از اطلاعات داخل سوریه و نیز نظرسنجی ها جمع آوری شده است. به موجب این گزارش، در سایه عدم وجود رقیب جدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد ۷۵ درصد آراء مردم را به خود اختصاص خواهد داد.

و این در حالیست که تجربه آمریکا نشان می دهد که هرگاه آزادی انتخاب به مردم منطقه داده شده است جریان ضد آمریکایی و اسلام گرا از صندوق ها بیرون آمده است  و سیاست های غرب با شکست مواجه شده است.به همین دلیل آمریکا در تلاش است طبق معمول حریف را از راه جنگ و ترور از صحنه حذف کند.

در ادامه گزارش گفته شده است: رویدادهای میدانی و نظامی سوریه حکایت از برتری نظام سوریه دارد نظامی که با برتری میدانی [بر گروه های مسلح و تروریست ها] از حمایت مردمی برخوردار است و این روند تا سال آینده یعنی زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.