• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

حرف رییس مجمع تشخیص درست است یا روابط عمومی آن؟

  • کد خبر : 2136
  • 11 شهریور 1392 - 17:21
حرف رییس مجمع تشخیص درست است یا روابط عمومی آن؟

تناقض بین سخنان هاشمی رفسنجانی درباره سوریه و تکذیبیه‌هایی که این روزها از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر می‌شود، باعث به وجود آمدن ابهاماتی در کشور شده است در حالی که وی در جایگاه تعیین چنین سیاست‌هایی برای نظام نیست. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس چندی پیش بود که برخی سخنان […]

تناقض بین سخنان هاشمی رفسنجانی درباره سوریه و تکذیبیه‌هایی که این روزها از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر می‌شود، باعث به وجود آمدن ابهاماتی در کشور شده است در حالی که وی در جایگاه تعیین چنین سیاست‌هایی برای نظام نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس چندی پیش بود که برخی سخنان منعکس شده از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در برخی رسانه‌های اجتماعی جنجال‌ساز شد.

این روزها و در حالی که غرب به محوریت ایالات متحده آمریکا تبلیغات روز‌افزونی را در خصوص بکار بردن سلاح‌های شیمیایی در مناطق درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح تکفیری آغاز کرده است و تحلیلگران بین المللی آن را زمینه‌ساز اقدام نظامی علیه کشور می‌دانند، بخشی از سخنان هاشمی رفسنجانی در دیدار با مردم اصفهان در هفتم شهریور در جماران موجب این شبهه شد که موضع کشورهای فوق مورد تائید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است در حالی که این اظهارات مواضع جمهوری اسلامی ایران نیست و وی در جایگاه اتخاذ چنین سیاست های برای نظام نیست.

البته این اظهار نظر در میان سخنان رسمی تائید‌شده که از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است وجود ندارد، اما روز بعد خانم نعیمه اشراقی که به عنوان یک فعال اصلاح‌طلب فعالیت می‌کند در صفحه فیس‌بوک خود درباره سخنان هاشمی رفسنجانی درباره سوریه نوشته بود که آقای هاشمی رفسنجانی در ملاقات با جمعی از مردم اصفهان در ارتباط با بمباران اخیر سوریه سخنانی بدین مضمون مطرح کرده‌اند که دولتی که ملت خود را بمباران شیمیایی کند عواقب سخت آن را خواهد دید، همانگونه که صدام در بمباران حلبچه ننگ ابدی را بر خود خرید و دچار چنین سرنوشت هولناکی شد.

البته نهم شهریور  یعنی ۲ روز بعد رضا سلیمانی مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس این مطلب را تکذیب کرد و ضمن شایعه دانستن آن تاکید کرد که موضع آقای هاشمی درباره سوریه، فلسطین و لبنان کاملا روشن است و با یک شایعه مخدوش نمی‌شود.

البته در همان روز نهم شهریور و در حالی که زمان چندانی از این تکذیبیه نگذشته بود که انتشار سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سواد‌کوه مازندران بار دیگر سبب شد تا توجه افکار عمومی به بحث سوریه در سخنان هاشمی رفسنجانی برانگیخته شود.

در این سخنرانی که از سوی رسانه‌های مختلف و به ویژه رسانه های اصلاح طلب مورد پوشش خبری قرار گرفت هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه مردم سوریه در این ۲ سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، گفت: زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند بیش از صد هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود  تصریح کرد: مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند.

به نظر می‌رسد بار دیگر هاشمی رفسنجانی موضع کشورهای غربی را در قبال بحث سوریه تائید کرده است و بهانه آنها را برای حمله به سوریه مورد قبول می داند.

ممکن است بار دیگر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام این اخبار و این سخنان را که به نقل از آیت‌الله هاشمی مطرح شده است تکذیب کنند اما سوال اینجاست که رسانه‌ها باید حرف رئیس مجمع تشخیص را باور کنند یا حرف روابط عمومی این نهاد را.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.