• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

گفت و گوی خواندنی با “حمید علیمی” در سوریه

  • کد خبر : 2154
  • 11 شهریور 1392 - 17:53
گفت و گوی خواندنی با “حمید علیمی” در سوریه

این مداح اهل بیت (ع) گفت: به فضل خدا تروریست‌ها دارند از پا می‌افتند؛ مدافعان حرم قسم می‌خوردند که وقتی با ذکر «یا حسین» و «یا ابالفضل» به سمت‌شان هجوم می‌بردیم از ترس فرار می‌کردند. حمید علیمی مداح اهل‌بیت (ع)‌که مدتی است در سوریه و در محله زینبیه به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار  شبکه […]

این مداح اهل بیت (ع) گفت: به فضل خدا تروریست‌ها دارند از پا می‌افتند؛ مدافعان حرم قسم می‌خوردند که وقتی با ذکر «یا حسین» و «یا ابالفضل» به سمت‌شان هجوم می‌بردیم از ترس فرار می‌کردند.

حمید علیمی مداح اهل‌بیت (ع)‌که مدتی است در سوریه و در محله زینبیه به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی دانا در خصوص شرایط حاکم بر این منطقه اظهار داشت: من پیش از اینکه به سوریه بیایم تصورم این بود که درسوریه به نیروی کمکی نیاز است اما بعد از حضورم متوجه شدم که نیاز به تجدید روحیه وقوای معنوی در این منطقه شدیدتر است.

خیلی‌ از مردم سوریه معتقدند این جنگ یک جنگ داخلی است که متأسفانه سعودی‌ها و وهابی‌ها در آن دخالت کردند تا آن را به فرصتی برای قتل عام شیعه تبدیل کنند.

*شیعه و سنی در کنار هم با آرامش زندگی می‌‌کنند

وی با تأکید بر اینکه در محله‌های مختلف سوریه برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می‌کنند، گفت:  در محله زینبیه و به فاصله ۲۰۰ متر از حرم  حضرت زینب (س) مسجدی هست که مختص سنی‌هاست و پنج نوبت در آن نماز برپا می‌شود. یعنی در زینبیه شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در جمع ارحابی‌‌ها افرادی هستند که سنی‌ هستند و با تروریست‌ها می‌جنگند.

علیمی در خصوص آرایش نظامی منطقه زینبیه اینگونه توضیح داد: منطقه به گونه‌ای است که هر روز جنگ در آن نیست و مدافعان اصلا نمی‌جنگند بلکه فقط دفاع می‌کنند؛ یعنی اینجا کسی حق حمله ندارد و اما اگر آرایش دفاعی به خود بگیرند تروریست‌ها را تار و مار می‌کنند.

الحمدلله زندگی در سوریه در جریان است و با اینکه گاهی از گوشه و کنار صدای توپ و خمپاره شنیده می‌شود اما بچه‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌های محله‌های مختلف مشغول بازی‌ خود هستند. خدا روشکر زندگی مردم با آرامش در جریان است.

  

*شیعیان سوری مانند کوه در مقابل تروریست‌ها ایستاده‌اند

وی خطاب به علاقه‌مندان برای حضور در سوریه بیان داشت‌: می‌دانم که عده زیادی از مردم و جوانان ایرانی داوطلب اعزام به سوریه هستند، اما بدانند که این آمدن اصلا نه به صلاح هست و نه نیاز جدی به نیروی انسانی وجود دارد چون شیعیان و حتی سنی‌های محله زینبیه حرم حضرت زیننب را خط قرمز خود می‌دانند و با جان و دل از آن دفاع می‌کنند؛ شیعه‌ها مثل کوه در مقابل تروریست‌ها ایستاده‌اند. حتی خانواده‌ای هستند که ۱۰ برادرند و همگی شیعه و مثل شیر در جنگ با تروریست‌ها مقاومت می‌کنند. امثال اینها در سوریه فراوان هستند لذا نیروی مهاجم نیازی ندارند.

*غذا و دارو نیاز اصلی مردم سوریه

اما اگر مردم ایران می‌خواهند به خواهران و برادران سوری خود کمک برسانند خوب است که این کمک‌‌ها به حمایت‌های معنوی و غذایی ودارویی تبدیل شود. چون تروریست‌ها از سوی وهابی‌ها در رفاه کامل هستند اما مردم سوریه محدویت‌هایی دارند به طوری که  اوایل نان هم برای خوردن نداشتند.

وی با تأکید بر حفظ آرامش در زینبیه گفت: زندگی در جریان است و مناسبت‌ها در حرم برنامه‌‌های متنوعی برپاست؛ مردم به زیارت حرم حضرت زینب (س)‌ می‌روند و با اینکه صدای گلوله و توپ شنیده می‌شود اما صحن حرم حضرت زینب (س)‌ پاتوق بازی بچه‌ها است. ما اینجا شب‌های جمعه و سه‌شنبه شب‌ها برنامه دعا داریم.

*دفاع از حرم حضرت زینب اولویت شیعیان سوریه به خصوص محله زینبیه است

وی با تأکید بر اینکه دفاع از حرم حضرت زینب اولویت شیعیان سوریه به خصوص محله زینبیه است،‌اظهار داشت:‌ اکثر ساکنان زینبیه در جنگ دولتی دخالتی ندارند و به عنوان مدافع حرم هستند. با اینکه دورتادور حرم اهل سنت ساکن هستند اما مردم خیلی راحت زندگی می‌کنند.

رابطه مردم با بشار اسد خوب است حتی اهل سنت دوست دارند زندگی به روزهای پیش از جنگ باز گردد و می‌گویند ما داشتیم زندگی‌مان را می‌کردیم و عده‌ای آرامش ما را برهم زدند. مردم می‌گویند الحمدلله زندگی بهتر از قبل شده؛ در دمشق هم اوضاع خوب است یعنی دو تا موضوع مهم اینجا وجود دارد؛ یکی اینکه اکثر مردم سوریه دوست دارند شرایط به قبل برگردد و معتقدند که کمبود و مشکلی نداشتند و دیگر اینکه زندگی، در بسیاری محلات جریان عادی دارد.

وی در توضیح شرایط زندگی مردم زینبیه نیز گفت: خانه‌های بسیاری از اهالی زینبیه چه شیعه و چه سنی در دست وهابی‌هاست و لذا اغلب آنها اکنون در منطقه شرق زینبیه در خانه‌ها و حتی هتل‌ها ساکن هستند و امنیت آنها توسط نیروهای دولتی و مردمی تأمین می‌شود.

*تروریست‌ها آدم‌های بی‌هدفی هستند

علیمی با تشریح وضعیت تروریست‌های سوریه یادآور شد: تروریست‌ها آدم‌های بی‌هدفی هستند و نمی‌دانند چه می‌خواهند، آنها ادعا می‌کنند که دغدغه‌ دین دارند وشیعیان را ترور می‌کنند اما در حقیقت کشتن شیعه و سنی برای‌شان فرقی ندارد و حتی وقتی در عملیات‌های‌شان شیعه و سنی را به کشتن می‌دهند، با این اعتقاد است که شیعه‌ها به جهنم می‌روند و سنی‌ها به خاطر کشته شدن همان شیعه‌ها به بهشت خواهند رفت!

این مداح اهل‌بیت خاطرنشان کرد: تک‌تیراندازهای وهابی در جاده منتهی به حرم حضرت رقیه در کمین نشسته‌اند به طوری که اگر بخواهی از حرم حضرت زینب به حرم حضرت رقیه بروی در آن اتوبان باید راننده با همه قدرتش ماشین را براند تا به دمشق برسد و وقتی وارد دمشق می‌شوی دخالت‌های نیروهای کمکی دیگر کشورها کاملاً مشهود است.

*مردم سوریه به مردم ایران علاقه‌مند هستند

وی افزود: در محلات مختلف سوریه وقتی مردم متوجه می‌شوند که یک ایرانی هستی، بسیار محبت می‌کنند مردم سوریه به مردم ایران علاقه‌مند هستند؛‌ البته اینجا ایرانی‌زبان‌ها اغلب افغانی‌هایی هستند که در سوریه متولد و بزرگ‌ شده‌اند؛ باید گفت اغلب خادمین حرم هم افاغنه هستند و ساکنان اصلی و شیعیان زینبیه از افغانی‌ها هستند.

علیمی گفت: اغلب اهالی سوریه که به شهادت رسیده‌اند به وسیله تک‌تیراندازها و با نامردی به شهادت رسیده‌اند اما خانواده‌هاشان واقعا معتقدند و با اینکه یک فرزندشان به شهادت رسیده، فرزند دیگرشان را به جنگ می‌فرستد یعنی دفاع از حرم حضرت زینب از جان‌ عزیزان‌شان برای‌شان مهمتر است.

*به فضل خدا تروریست‌ها دارند از پا می‌افتند

تک‌تیراندازها از تیرهایی استفاده می‌کنند که بعد از ورود به بدن هدف، در داخل بدن او منفجر می‌شود؛ مدافعی را دیده‌ام که تیر از گردنش وارد دهانش شده و در دهانش منفجر شده و ۵ ـ ۶ روز بعد از عمل حراجی و خارج کردن ترکش‌ها  با همان حال مجروحیت دوباره به سنگر بازگشته است. یعنی اینجا دفاع از حرم یک اصل است.

وی تأکید کرد: به فضل خدا تروریست‌ها دارند از پا می‌افتند؛ مدافعان حرم قسم می‌خوردند که وقتی با ذکر «یا حسین» و «یا ابالفضل» به سمت‌شان هجوم می‌بردیم از ترس فرار می‌کردند.

علیمی خاطرنشان کرد: به دوستانی که می‌خواهند به سوریه بیایند توصیه می‌کنم احساسی برخورد نکنند؛  الحمدلله شیعیان سوریه اینقدر پای کار هستند که به لحاظ کمی نیازی به نیروی غیر سوری برای دفاع از حرم نیست چرا که حرمین برای همه مردم سوریه خط قرمز است.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.