• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

دخالت غیر قانونی و غیرمسئولانه جریان هاشمی در سیاست خارجی دولت چه هدفی دارد؟ + عکس

  • کد خبر : 2266
  • 12 شهریور 1392 - 23:39
دخالت غیر قانونی و غیرمسئولانه جریان هاشمی در سیاست خارجی دولت چه هدفی دارد؟ + عکس

اظهارات هاشمی رفسنجانی در تناقض آشکار با مواضع رسمی رئیس جمهور محترم و وزیر امورخارجه به عنوان مسئولان رسمی سیاست خارجی کشور هستند، لذا این سوال مطرح می شود که هدف هاشمی و جریان مرموز از اشاعه آشکار این تناقض ها چیست به گزارش  گروه سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا سخنان دشمن پسند اخیر حجت الاسلام هاشمی […]

اظهارات هاشمی رفسنجانی در تناقض آشکار با مواضع رسمی رئیس جمهور محترم و وزیر امورخارجه به عنوان مسئولان رسمی سیاست خارجی کشور هستند، لذا این سوال مطرح می شود که هدف هاشمی و جریان مرموز از اشاعه آشکار این تناقض ها چیست

به گزارش  گروه سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا سخنان دشمن پسند اخیر حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در اتهام زنی به دولت سوریه و همسویی مواضع ایشان با گروه های تروریستی در سوریه با واکنش های مختلفی و اعتراض شخصیت های مختلف مذهبی و سیاسی روبرو گردیده است.

آنچه در گیر و دار تغیر و تحولات سیاسی در داخل کشور مشهود است فشار جریان گروه فشار یا همان پدرخوانده ها است که سعی دارند دولت روحانی و وزرای وی را در اختیار خود گرفته و اهداف پیدا و پنهان خود را پیش برند.

البته به نظر می آید دکتر روحانی با درک شرایط و رصد اتفاقات پیرامون دولت دریافته است، گروهی سعی دارند او را به چهره سوم کشور تبدیل کنند و تصمیم سازی ها را جایی دیگر شکل داده و به او و دولتش تحمیل نمایند، یعنی دقیقاً اتفاقی که توسط گروهی دیگر برای خاتمی افتاد و در نهایت وی را مجبور کرد که به اردوگاهی اشاره کند که صدای دشمن را از آن می شنود ، البته وی صدا را دیر شنید و در نهایت مجبور شد با این جریان خزنده در حوادث بعدی هم صدا شود!
موضوع مهم این روزهای کشور سیاست خارجی کشور و مواضع اصولی و با تدبیر جمهوری اسلامی ایران است که می تواند در کوران حوادث تاریخی منطقه کشور و نظام را با سربلندی از معرکه خارج کند، اما گویا در گوشه کنار صداهایی بلند شده است که نوایی دیگر سر داده و سعی دارند در این مقطع حساس با اظهاراتی واقعا حیرت آور کشور را با چالشی امنیتی و خارجی دیگر مواجه کنند.
اظهارات و مواضع عجیب و متناقض از هاشمی رفسنجانی کم دیده نشده است . به عنوان مثال اظهارات عجیب هاشمی رفسنجانی درباره مذاکره و رابطه با امریکا بوده است.
هاشمی رفسنجانی در آخرین گفتگوی خود با فصلنامه مطالعات بین المللی گفته است: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ این در حالی است که خصومت آمریکا و متحدانش در سالهای اخیر رو به فزونی نهاده و مسئولین عالی رتبه کشور همصدا با ملت غیور ایران همواره تاکید داشته اند که رابطه با آمریکا هیچ نفعی برای ایران ندارد و آمریکا با این رابطه به دشمنی هایش عمق می‌بخشد. تاسف از این اظهارات مرعوبانه در حالی است که بیداری اسلامی و احساسات ضد آمریکایی در منطقه به اوج خود رسیده است.با این حال گفتن این نظرات از سوی هاشمی رفسنجانی در فضای کنونی که تحریم های آمریکا رنگ و بویی جدید و خصمانه تر به خود گرفته، عجیب به نظر می رسد و همچنان فاصله هاشمی را با مردم و انقلابیون ایران و جهان تشدید می کند. این اظهارات نشان می دهد، هاشمی از تحلیل مسائل داخلی و تحولات بین المللی عاجز شده است.
نکته  مهم این است که این اظهارات در تناقض آشکار با مواضع رسمی رئیس جمهور محترم و وزیر امورخارجه به عنوان مسئولان رسمی سیاست خارجی کشور هستند، لذا این سوال مطرح می شود که هدف هاشمی و جریان مرموز از اشاعه آشکار این تناقض ها چیست. این امر هوشیاری جناب آقای دکتر روحانی و مسئولان کشور را می طلبد.

* سخنان عجیب هاشمی به نفع تکفیری ها و تروریست های وهابی سوریه

نعیمه اشراقی خواهرزن محمدرضا خاتمی روز پنج شنبه هفت شهریور در صفحه فیس بوک خود نوشت: «آقای هاشمی رفسنجانی در ملاقات با جمعی از مردم استان اصفهان در حسینیه جماران که ساعاتی پیش انجام شد در ارتباط با بمباران اخیر سوریه سخنانی بدین مضمون ایران نمود: «دولتی که ملت خود را بمباران شیمیایی کند عواقب سخت آن را خواهد دید همانگونه که صدام در بمباران حلبچه ننگ ابدی را بر خورد خرید و دچار چنین سرنوشت هولناکی شد.»

در واکنش به این “نقل قول شگفت آور” بود که رضا سلیمانی،مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت روز شنبه ضمن تکذیب اظهارات نعیمه اشراقی به فارس گفت: خانم اشراقی گفته است که من خودم آنجا نبودم و از سوی دیگر موضع آقای هاشمی درباره سوریه،‌فلسطین و‌ لبنان شفاف است و با یک شایعه مخدوش نمی‌شود.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان هاشمی گفت: آقای هاشمی در آن دیدار گفت که در سوریه هم این سلاح شیمیائی به کار برده شده اما اصلاً بحث دولت اسد را در این زمینه مطرح نکرد و گفت آمریکا می‌خواهد با این بهانه به سوریه حمله کند لذا سخنان هاشمی تحریف شده و خانم اشراقی تفسیر خود را مبنا قرار داده است.

بسیاری از ناظران سیاسی که باور دیدگاهی خلاف رویکرد نظام از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برایشان سخت بود و از نقل قول خانم اشراقی شگفت زده شده بودند با تکذیبیه مجمع تشخیص نفس راحتی کشیدند. اما در کمال ناباوری، هاشمی “نقل قول تکذیب شده” خود را این بار در استان مازندران بیان کرد!

به گزارش ایلنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز یکشنبه همین هفته در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه شمالی گفت: ما در محاصره، تحریم و بایکوتیم و نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم، باید گران بخریم و در دریافت پول هم با مشکلات فراوان روبرو هستیم اما اخیرا شاهد خطر بزرگ تری هستیم.

هاشمی بحران سوریه را نگرانی اصلی منطقه و ایران دانست و افزود: اکنون آمریکا، جهان غرب با همراهی برخی از کشورهای عربی تقریبا شیپور جنگ در سوریه را به صدا درآوردند که خدا به مردم سوریه رحم کند.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم سوریه در این ۲سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند.

هاشمی سپس گفت: مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند.

ادعاهای باورنکردنی آقای هاشمی درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، دقیقا تکرار دروغ‌های سران کاخ سفید و تل آویو است که سازمان ملل هم آن را تایید نکرده و حتی مخالفان نظام سوریه خود به استفاده از این سلاح مرگبار اذعان کرده اند!

حتی بر پارلمان انگلیس هم پوشیده نیست که حملات شیمیایی علیه مردم سوریه از سوی تروریست ها بوده است چرا که اجازه همراهی با آمریکا در حمله به دمشق را به نخست وزیر بریتانیا نداد.

گرچه مواضع غیرقابل توجیه و خلاف اصول انقلاب از سوی هاشمی رفسنجانی در سال های پس از فتنه ۸۸ بشدت افزایش یافته اما قطعا دلسوزان انقلاب و نظام، تکرار و تداوم چنین مواضعی آن هم از جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر نمی تابند.

به همین دلیل افکار عمومی از آقای هاشمی انتظار جدی دارند که درباره این مواضع خود تامل و بررسی کند و به سرعت آنها را با واقعیت های منطقه و سوریه همسو کند در غیر اینصورت اینگونه اظهارات خشم همه حامیان مقاومت در داخل و منطقه را به دنبال خواهد داشت.

اما دولت مردان و آقای روحانی باید بداند که  اگر کسانی در انتخابات بنا بر تاکتیک‌های سیاسی مقطعی از نامزد پیروز حمایت کرده باشند به این معنا نخواهد بود که قلباً هم با او هم نظر هستند. به نظر می‌رسد برخی جریانات سیاسی و فتنه گران که اتفاقاً در حال سهم خواهی از دولت یازدهم نیز هستند، چشم انداز خود را بر عبور زودرس از دولت آقای روحانی ترسیم کرده‌اند. اینان به این دولت تنها به عنوان فرصتی برای تغییر لولا و به قدرت رسیدن خود نگاه می‌کنند و بنابراین شرایط مطلوب برایشان حداکثر ۴ساله ماندن دوره ریاست جمهوری روحانی است و این مستلزم آن است که دولت یازدهم از پس وعده های داده شده برنیاید و در سیاست هایش با فشار گروه های فشار و پدر خوانده ها موجب لغزیده و موجب روی‌گردانی مردم مواجه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.