• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

جزئیات رصد ایمیل‌ها و مکالمات روسای جمهور برزیل و مکزیک توسط آژانس امنیت ملی آمریکا

  • کد خبر : 2198
  • 12 شهریور 1392 - 14:41
جزئیات رصد ایمیل‌ها و مکالمات روسای جمهور برزیل و مکزیک توسط آژانس امنیت ملی آمریکا

روزنامه‌نگار گاردین با همکاری اسنودن از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا روی اطلاعات و ارتباطات دیجیتال روسای جمهور برزیل و مکزیک پرده برداشته است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا گلن گرین‌والد، روزنامه‌نگار افشاگر گاردین که با همکاری ادوارد اسنودن، متخصص ۲۹ ساله امنیت دیجیتال و از پیمان‌کاران پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در هفته‌های […]

روزنامه‌نگار گاردین با همکاری اسنودن از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا روی اطلاعات و ارتباطات دیجیتال روسای جمهور برزیل و مکزیک پرده برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا گلن گرین‌والد، روزنامه‌نگار افشاگر گاردین که با همکاری ادوارد اسنودن، متخصص ۲۹ ساله امنیت دیجیتال و از پیمان‌کاران پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در هفته‌های اخیر اسناد و اطلاعات محرمانه بسیاری را درباره فعالیت‌های مخوف و ناشناخته این سازمان منتشر کرده مجددا مطلب دیگری را مطرح کرده است.

گرین‌والد، از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا روی اطلاعات و ارتباطات دیجیتال روسای جمهور برزیل و مکزیک پرده برداشته است. مقامات برزیل در واکنش به افشای این خبر، سفیر امریکا در این کشور را فراخواندند تا توضیحات لازم را ارائه کند. دولت آمریکا هنوز به افشای این اطلاعات واکنشی رسمی نشان نداده است.
گلن گرین‌والد که یک روزنامه‌نگار آمریکایی ساکن ریودوژانیرو برزیل است و اخیرا زندگی خصوصی‌اش هم سخت تحت تاثیر افشاگری‌های تحول ‌سازش درباره سیستم جاسوسی NSA قرار گرفته، در این برنامه تلویزیونی گفته که آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از انتخاب انریکو پنیا نیه‌تو به ریاست‌جمهوری مکزیک، به محتوای ایمیل‌های شخصی او دسترسی پیدا کرده بود.

به گفته او سند محرمانه مرتبط با این ماجرا، تاریخ ژوئن ۲۰۱۲ را دارد. تاریخ این مدارک درست یک ماه پیش از انتخاب آقای نیه‌تو به ریاست‌جمهوری مکزیک است، اما هنوز مشخص نیست که او و رئیس‌جمهور برزیل چه مدتی تحت نظارت این آژانس جاسوسی بوده‌اند.

گلن گرین‌والد در مکاتبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که جزئیات بیشتری درباره تجسس در ارتباطات دیجیتال دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل، در اختیار ندارد، اما این احتمال وجود دارد که این عملیات جاسوسی همچنان در جریان باشد.

ادواردو کاردوزو، وزیر دادگستری برزیل گفته است که در صورت صحت این گزارش‌ها “دولت آنها را بسیار جدی خواهد گرفت چون چنین اقدامی نقض آشکار حق حاکمیت ملی برزیل است.

وی معتقد است در صورتی که مقامات آمریکایی مرتکب چنین خطایی شده باشند استاندارد اعتماد میان دو طرف که لازمه روابط استراتژیک برزیل و ایالات متحده است، آسیب جدی خواهد دید.

گلن گرین‌والد، پیش‌تر درماه ژوئیه اعلام کرده بود اسنادی که ادوارد اسنودن از جاسوسی‌های پنهان‌کارانه آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار دارد، نشان می‌دهد که این سازمان میلیاردها ایمیل، مکالمات تلفنی و داده‌های خصوصی کاربران این کشور را مانیتور و محتوای آنها را تحلیل کرده است. به گفته او NSA از طریق یک شرکت واسطه میان کمپانی‌های ارتباطات دوربرد آمریکا و برزیل، به این داده‌های خصوصی دست یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.