• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

پیر شدن جمعیت از مشکلات فراروی کشور است

  • کد خبر : 2330
  • 13 شهریور 1392 - 11:34
پیر شدن جمعیت از مشکلات فراروی کشور است

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان پیر شدن جمعیت را از مشکلات فراروی کشور اعلام کرد و گفت: این موضوع ضمن کاهش نیروی فعال هزینه‌هایی را هم بر کشور تحمیل می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین شامگاه سه‌شنبه در جمع مدیران استان زنجان با ارائه گزارشی از تحولات جمعیتی استان زنجان اظهار داشت: […]

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان پیر شدن جمعیت را از مشکلات فراروی کشور اعلام کرد و گفت: این موضوع ضمن کاهش نیروی فعال هزینه‌هایی را هم بر کشور تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین شامگاه سه‌شنبه در جمع مدیران استان زنجان با ارائه گزارشی از تحولات جمعیتی استان زنجان اظهار داشت: اگر روند امور جمعیتی به همین ترتیب ادامه یابد، تا ۳۰ سال آینده کشور و استان زنجان مشکلاتی را به لحاظ ترکیب جمعیتی خواهد داشت.

وی پیر شدن جمعیت را از مشکلات فراروی کشور اعلام کرد و افزود: این موضوع ضمن کاهش نیروی فعال هزینه‌هایی را هم بر کشور تحمیل می‌کند.

وی درصد جمعیت روستانشین زنجان را ۳۷.۵ درصد از جمعیت استان عنوان و اضافه کرد: ترکیب جمعیتی مردان و زنان تا حدودی مساوی است و با اندک تفاوت، کم‌تر از یک درصدی به نفع مردان است.

متوسلین تصریح کرد: قسمت عمده جمعیت استان زنجان در آستانه سن ازدواج هستند که رابطه مستقیم با سایر مقوله‌ها از جمله اقتصاد دارد.

پایین بودن سن امید به زندگی

وی به پایین بودن امید به زندگی در استان زنجان اشاره و اضافه کرد: سن امید به زندگی در استان زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به افزایش میزان ولادت‌ها در سال جاری اشاره و تصریح کرد: خدابنده در بین شهرستان‌ها رتبه نخست و طارم رتبه آخر را در میزان تولدهای ثبت شده در سطح استان دارند.

کاهش آمار تولد در روستاها

وی به کاهش آمار ولادت‌های ثبت شده در سطح روستاهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: مهاجرت از دلایل این کاهش محسوب می‌شود.

متوسلین با بیان اینکه آمار فوتی‌های استان زنجان هم روند کاهش را نشان می‌دهد، ادامه داد: شهرستان ماهنشان دارای بیشترین آمار فوتی و خرم‌دره هم کم‌ترین آمار فوتی ثبت شده را داشته است.

وی بیماری قلبی را دارای بیشترین آمار ثبت شده در سطح استان زنجان دانست و اضافه کرد: متاسفانه هنوز هم دلیل بسیاری از فوتی‌ها نامعلوم عنوان می‌شود.

رتبه نخست زنجان در ازدواج

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان افزود: استان زنجان به لحاظ وضعیت جمعیتی در ثبت ازدواج رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی آمار طلاق‌های ثبتی در استان زنجان را به ازای هر ۹.۵ ازدواج یک طلاق عنوان کرد و گفت: وضعیت استان زنجان در این مورد نسبت به آمار کشوری که در شش ازدواج یک طلاق است، بهتر است.

متوسلین با بیان اینکه ۲۰ درصد از طلاق‌ها در یک سال نخست زندگی انجام می‌شود، ادامه داد: ۶۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد.

وی بر در نظر گرفته شدن راه‌کارهایی برای کمک در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها به ویژه در پنج سال نخست زندگی تاکید کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه زنجان در سطح استان رتبه نخست را در طلاق دارد، ادامه داد: کم‌ترین آمار طلاق هم از شهرستان ماهنشان گزارش شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.