• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

سازماندهی تلاش و تکاپوی غیر قانونی مشارکتی ها برای فعالیت مجدد+ عکس

  • کد خبر : 2422
  • 14 شهریور 1392 - 12:59
سازماندهی تلاش و تکاپوی غیر قانونی مشارکتی ها برای فعالیت مجدد+ عکس

به تازگی تحرکات عناصر حزب منحله مشارکت برای احیا و از سرگیری فعالیت ها تشدید شده است و برخی رسانه های وابسته نیز با تکرار این موضوع چرخ غیرقانونی این جریان را می چرخانند. به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا به تازگی جریانی مرموز تحرکات عناصر حزب منحله مشارکت را تشدید کرده است که نشان از برنامه […]

به تازگی تحرکات عناصر حزب منحله مشارکت برای احیا و از سرگیری فعالیت ها تشدید شده است و برخی رسانه های وابسته نیز با تکرار این موضوع چرخ غیرقانونی این جریان را می چرخانند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا به تازگی جریانی مرموز تحرکات عناصر حزب منحله مشارکت را تشدید کرده است که نشان از برنامه های ویژه و پشت پرده آنان برای بهره گیری از برخی فضاهای سیاسی در کشور دارد.

بنابرگزارش های رسیده یکی از اعضا ی شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در کرج درخصوص تحرکات این حزب منحله گفت: طی ملاقاتی که به همراه دو نفر از دوستانم با مسئولان حزب در تهران داشتم متوجه شدم فعالیت اعضای این جریان تشدید شده  و از تهران و اصفهان دائما ملاقات هایی به صورت انفرادی با مسئولان حزب و برخی اعضای فعال برای ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی لازم در حال انجام است.

وی در ادامه افزوده است که با توجه به اقدامات و تذکرات داده شده به خلیلی  و اتابکی و هم چنین وجود افراد نفوذی بین دوستان و دیگر انگیزه ای برای کار وجود ندارد؛‌اما باید چند نفر افراد مطمئین را برای برنامه ریزی و سازماندهی لازم جمع آوری کنیم تا پس از ملاقات با مسئولان حزب در تهران حداقل مجددا اعلام موجودیت نمائیم .

وی به نقل از خلیل( خواهر زاده محمدرضا خاتمی و رئیس سابق حزب مشارکت در کرج) گفته است باید به بهانه مختلف در بیرون و منازل یکیدیگر جلسه داشته باشد و فعالیت خود را بیشتر کنند.

مدتی است که با انتخاب آقای حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری منتخب و حرف و حدیث هایی که پیرامون این انتخاب رخ داده امر بر بسیاری از فعالان فتنه مشتبه شده که فضا برای فعالیت مجدد برخی جریان ها و تشکل های سیاسی فتنه گر نیز فراهم شده است.

بر اساس اخبار رسیده  امروز ۴۵۰نفر از اصلاح طلبان جوان کشور متشکل از ۴۰۰نفر مرد و ۵۰نفرزن قرار است امروز راس ساعت ۹ صبح در تالار مهر شهر فرخشهر حضور یابند.
براساس این گزارش، سخنرانان این برنامه را جمعی از سران سیاسی اصلاح طلب اعم از: محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق جبهه مشارکت، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و حسین مرعشی از اعضای حزب کارگزاران تشکیل می دهند.

گفتنی است در این همایش دو روزه در شهرکرد، کارگاه های آموزشی خبرنویسی، گزارش نویسی و کلاس های اردویی همراه با موسیقی از ساعت ۱۴ امروز پنج شنبه ۱۴شهریوربرگزار می شود.
بازدید از قلعه تاریخی چالشتر، سفر به سامان و منطقه گردشگری پل زمانخان و دیگر مناطق توریستی از دیگر برنامه های روزجمعه اصلاح طلبان جوان دراستان چهارمحال و بختیاری است.

حامیان فتنه ۸۸ از مدتی قبل از گوشه و کنار درباره احیای احزاب فتنه سخن می گویند و به نوعی به دنبال فشار وارد کردن به دولت منتخب و بهره برداری از شعار اعتدال رئیس جمهور منتخب هستند.
محمدرضا خاتمی اخیرا در گفت‌وگو با سایت جماران در ارتباط با فعالیت‌های حزب مشارکت ایران اسلامی، گفته بود که: «آینده حزب مشارکت به خود ما بستگی دارد، اگر ما فعال باشیم حزب مشارکت هم فعال باقی خواهد ماند.»

علی شکوری‌راد عضو تندروی این حزب منحله به تازگی در مصاحبه‌ایی با خبرگزاری دولتی ایسنا ادعا کرد : جبهه مشارکت قانوناً منحل نشده و ادعاهایی که در این زمینه از سوی نهادهای امنیتی یا سخنگوی قوه قضائیه مطرح شده ، مستند نیست.
   

و این ادعا در حالیست که دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره انحلال حزب مشارکت، گفت: روند انحلال این تشکل بر اساس مفاد پرونده‌ای که وجود دارد، قانونی، روشن و غیرقابل تشکیک است.حزب مشارکت به دلیل اقدامات تند ضد امنیتی خود منحل و فعالیت غیرقانونی آن رسما هم از سوی نهادهای امنیتی و هم از سوی قوه قضائیه بارها و بارها اعلام شد و پیرو آن این حزب بعد از فتنه سال ۸۸ تا کنون هیچ فعالیتی نداشته است.

سید محمدعلی پورموسوی، مدیر کل سیاسی وزارت کشور در گفت‌ و گو با فرس، درباره انحلال حزب مشارکت و آنچه درباره احیای دوباره این تشکل مطرح می‌شود، گفت: روند انحلال این تشکل قطعی، روشن و غیرقابل تشکیک است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مفاد پرونده‌ این حزب ، روند انحلال آن قانونی و منظم انجام شده است.

با این وجود شکوری راد گفته این حزب تلاش می‌کند موانع اداری و سیاسی موجود بر سر راه فعالیت رسمی و عمومی خود را برطرف کند و در این زمینه‌ هم پیگیری‌های سیاسی و هم پیگیری‌های حقوقی را در دستور کار خود دارد.
سخنگوی قوه قضاییه مهرماه سال ۸۹ در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه دادگاه دو حزب سیاسی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین را منحل کرده و در حال حاضر حق فعالیت سیاسی ندارند گفته بود : در مورد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پروانه این دو جریان را متوقف و درخواست خود مبنی بر انحلال این دو حزب را به دادگاه ارایه داده بود.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای افزود: دادخواست کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب پس از ارجاع به دادگاه و تصمیم گیری درباره آن از سوی دادگاه تایید و پروانه فعالیت این دو حزب منحل شد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: در حال حاضر این دو حزب حق هیچ گونه فعالیت بر اساس اساسنامه قبلی را ندارند.
البته همان سال برخی سایت های خاص در جریان سازی کاذب مدعی شده بودند که دادگاهی در تهران دستور توقف فعالیت جبهه مشارکت را ابطال کرده است و این حزب منحل‌شده، اجازه فعالیت دارد. این موضوع در حالی در آن زمان از سوی رئیس کل دادگستری تهران و سخنگوی قوه قضائیه رد شد که امروز و بعد از گذشت نزدیک به ۳ سال، در حرکتی مشابه، برخی روزنامه ها به دنبال جریان سازی برای فعالیت مجدد حزب منحله مشارکت هستند.
روزنامه اعتماد روز یکشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۲ با محمد نعیمی پور، عضو شورای مرکزی حزب منحله جبهه مشارکت گفتگویی انجام داد و البته مطلب خود را به گونه ای تنظیم کرد که انگار نه انگار این حزب منحل شده است. روزنامه اعتماد در این رابطه و در صفحه اول خود تیتر زد: ” محمد نعیمی پور عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفتگو با اعتماد: در انتظار ثبات شرایط سیاسی جدید هستیم”.
البته روزنامه اعتماد در بالای عکس بزرگ خود از محمد نعیمی پور، عکس بزرگی از خاتمی را هم منتشر کرد و گویا در حال اعلام موجودیت دوباره حزب مشارکت با همان اعضا و روئسای قبلی است و در این رابطه اعتنایی هم به حکم انحلال حزب مشارکت و ماده ۱۰ قانون احزاب ندارد.

*چرا حزب مشارکت و مجاهدین منحل شد؟

بعد از انتخابات باشکوه ۲۲ خرداد سال ۸۸، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی در تاریخ ۲۰ مرداد سال۸۹ حکم انحلال سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت را به دلیل اقدامات مجرمانه تعداد قابل توجهی از اعضای اصلی‌شان صادر کرد، تا پرونده خیانت های این دو حزب در راستای تشویش و تحریک اذهان عمومی، ایجاد فتنه و اقدام علیه امنیت کشور بسته شود.
علیرغم تبلیغات گسترده دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران و حماسه غرورآفرین مردم شریف ایران در انتخابات، عده‌ای در داخل و خارج ایران، نتیجه انتخابات را برنتافتند و ابتدا به بهانه تقلب در انتخابات، نهادهای اسلامی و نظام را مورد هجمه همه‌جانبه قرار دادند و از روز بعد از انتخابات دست به اقدامات غیرقانونی و ضدامنیتی زدند.

ایجاد آشوب و بی‌نظمی و تشویش و تحریک به آشوب و بلوا و فتنه و سیاه‌نمایی علیه مسئولین و مقابله با نظام و نقض وحدت ملی و اقدام علیه امنیت کشور از جمله اقدامات مجرمانه سران حزب مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود که تعدادی از اعضای مؤثر و سران «حزب مشارکت» را نهایتا به دادگاه کشاند تا پاسخگوی اقدامات ضدامنیتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران باشند. اعضای مؤثر و سران «حزب مشارکت» در طول انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، اقدام به صدور بیانیه و انجام مصاحبه‌ها و تشویش و تحریک مردم به حضور در تجمعات غیرقانونی و … نموده بودند و از عناصر اصلی در وقوع حوادث مجرمانه بعد از انتخابات ۲۲ خرداد سال ۸۸ محسوب می شدند.

*نقش کلیدی حزب مشارکت در حوادث انتخابات ۸۸

حزب مشارکت، چه قبل و یا بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری بیانیه‌هایی را صادر کرده که تلاش و فعالیتش در راستای القای جعل و تقلب در انتخابات، تشویش و تحریک مردم به آشوب و مقابله با نظام و تلاش برای ایجاد اختلافات میان صفوف ملت و نهایتاً اقدام علیه امنیت ملی بوده که صرفاً به بخشی از این مواضع در بیانیه‌های مورخه ۲۱/۱/۸۸ ، ۲۴/۳/۸۸ ، ۲۶/۳/۸۸ ، ۶/۴/۸۸ ، ۱۱/۴/۸۸ ، ۱۷/۴/۸۸ و ۳۰/۴/۸۸ اشاره می‌کنیم.

٭ تحریک مردم به ایجاد ناامنی، مقابله با نظام به بهانه تقلب در انتخابات (۲۱/۱/۸۸)
٭ همصدایی و همنوایی با رسانه‌های بیگانه و سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی (۲۴/۳/۸۸)
٭ همراهی و همکاری با بعضی از وابستگان به اعضای حزب مشارکت که به خارج گریخته و رسماً علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نمایند و از غرب و به طور مشخص از مؤسسات وابسته به امریکایی‌ها کمک مالی دریافت می‌کنند. (۲۶/۳/۸۸)
٭ فعالیت تبلیغی وسیع و همه‌جانبه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و بهره‌برداری دشمنان از بیانیه‌ها و اظهارات اعضای حزب مشارکت و اتخاذ تصمیم علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در پوشش سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر (۶/۴/۸۸)
٭ توهین و افترا نسبت به مسئولان و نهادهای رسمی و قانونی جمهوری اسلامی (۱۱/۴/۸۸)
٭ ایجاد شکاف در صف واحد ملت و خدشه بر وحدت ملی (۱۷/۴/۸۸)
٭ حمایت همه‌جانبه از تجمعات غیرقانونی و آشوبگران خیابانی پس از انتخابات (۳۰/۴/۸۸)

* نمونه اظهارات و مصاحبه‌های اعضای جبهه منحله مشارکت

٭ سعید حجاریان، از سران حزب مشارکت در تحقیقات به عمل آمده در مورد یکی از اطلاعیه‌های حزب مشارکت می‌نویسد: “این بیانیه موجب شد تا عده‌ای تحریک شوند و شعار بدهند، بلوا درست بکنند، شیشه بشکنند و هر کار غیرقانونی دیگر انجام دهند، اغتشاشات را پدید آورند و رسانه‌ها و بیگانگان نیز موضع‌گیری و جوسازی کنند.”
٭ امین‌زاده از دیگر افراد موثر این حزب نیز در اظهارات خود می‌گوید: «فضا خوب است و ما در کل دوره اول انتخابات پیروزیم، اگر غیر این شد، داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا مردم بیرون بریزند و اعتراض کنند.» وی در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان می کند: «موسوی نظرش این است که با راهپیمایی و اگر نشد تحصن در مرقد امام… اعتراض شود.» و همچنین در بخش دیگری می گوید: «کودتا شده و مردم فهمیده‌اند و حالا انتظار کار جدی دارند.»
٭ عبدالله رمضان‌زاده از سران حزب مشارکت در اظهاراتش بیان می‌کند: “در صورت اختصاص زمان اضافه به احمدی‌نژاد در مورد مناظره، از مردم خواست در آن ساعت تلویزیون‌ها را خاموش کنند و به خیابان‌ها بیایند و به این اقدام ناعادلانه صدا و سیما اعتراض کنند.”
٭ تاج‌زاده از سران حزب مشارکت نیز بیان می‌کند: “راه چهارم هم سلاح امریکاست و انقلاب مخملی، که من موافق راه چهارم هستم. تئوری جین شارپ و براندازی نرم خارجی و اینها در همین راه چهارم است.”
٭ محسن میردامادی، دبیرکل حزب مشارکت بیان می‌کند: “فقط قرار شد انقلاب مخملی را که می‌خواهیم صحبت کنیم آن را در بوق کنیم و بدین گونه انقلاب نمدی می‌شود. ”
٭ یحیی کیان تاجبخش، نماینده بنیاد «سوروس» از نهادهای پوششی سازمان سیا با شورای مرکزی و اعضای اصلی “حزب مشارکت” ارتباط و جلسات متعددی داشته است.

* آغاز اختلافات گسترده اصلاح طلبان با اعضای حزب مشارکت
بر اساس همین گزارش، اختلافات گسترده‌ی گروه‌های متعدل و رادیکال اصلاح‌طلب بر سر حضور و عدم حضور در “انتخابات‌” از اسفند ماه ۹۰ آغاز شد.
اصلاح‌طلبان تندرو و حامیان فتنه که پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری وجه کاملا مخدوشی در میان مردم داشتند، هم‌نوا با معاندین نظام کمر به تحریم «نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» بستند و صف خود را از مردم جمهوری اسلامی جدا کردند.
انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال۹۰، آغاز مرزبندی گروه های معتدل اصلاح طلب با افراطیونی بود که کماکان در حمایت از فتنه و حوادث بعداز انتخابات سال ۸۸ سخنوری می کردند.
اصلاح طلبان معتدل که اختلافات گسترده ای با افراطیون این جریان پیدا کرده بودند، با اعلام مشارکت در انتخابات مرزبندی خود را با این دسته از اصلاح طلبان آغاز کردند.
انتخابات را تحریم می کنیم!
عناصر و جریان‌های ضدانقلاب کلیدواژه های جدیدی را در دستور کار خود قرار دادند تا القای سالم نبودن انتخابات را به لطایف الحیلی در جامعه جا بیندازند. آنها به دفعات بر طبل “انتخابات آزاد” کوبیدند تا برخی از رجل سیاسی کشور نیز خواسته یا ناخواسته با ساز ناکوک آن‌ها “هم‌نوازی” کنند. “شورای جعلی هماهنگی راه سبز امید” و “جبهه منحله مشارکت” دیگر جریاناتی هستند که طی ماه‌های گذشته بر طبل «انتخابات آزاد» کوبیدند.
شورای منحله راه سبز که توسط اردشیر امیر ارجمند گردانده می‌شود، طی بیانیه‌ای پیش از برگزاری انتخابات مجلس نهم از مردم ایران می‌خواهد در این انتخابات حضور پیدا نکنند و انتخابات را تحریم کنند!
جبهه منحله مشارکت که سهم بسزایی در شکل‌گیری فتنه ۸۸ داشت اولین تشکل اصلاح‌طلبی بود که با صدور بیانیه‌ای از تشکیل “راه سبز امید” توسط میرحسین موسوی حمایت کرد و ادامه ناامنی ها و مخالفت ها را تایید کرد.
در واقع باید گفت که جریان فتنه را آن بخش افراطی پدید آورد که در دوره موسوم به اصلاحات نیز به دنبال براندازی نرم و فروپاشی درونی بود؛ عمده این افراد در “جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین” بودند که پس از فتنه ۸۸ این دو تشکل منحل و فعالیت آنها غیرقانونی اعلام شد.

پایانی بر عمر سیاسی احزاب حامی فتنه

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای ۲ روز مانده به ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۹۰ (روز انتخابات) حساسیت انتخابات مجلس نهم را بیشتر از انتخابات دوره‌های قبل دانستند و با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات، فرمودند “به لطف الهی، ملت ایران در انتخابات روز جمعه، سیلی سخت تری از ۲۲ بهمن، به چهره استکبار خواهد زد و عزم و اراده مستحکم خود را به رخ دشمن خواهد کشید تا جبهه استکبار بداند که در مقابل این ملت، کاری از پیش نخواهد برد”.
حضور پرشور و خیره کننده مردم پای صندوق‌های رای موجب شد تا سیاست‌ها و استراتژی معاندین نظام برای ادامه مسیر مخالفت با چالش ها و مشکلات فراوانی مواجه شود.
پس از برگزاری باشکوه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتقادهای بسیاری از سوی رسانه‌های ضدانقلاب به این تحریم کنندگان انتخابات وارد شد؛ رسانه‌ها و جریان‌های معاند نظام، معتقد بودند که فراخوان این احزاب برای عدم حضور مردم در انتخابات، تنها به آبروریزی و پایان عمر سیاسی آنها منجر شد و مشخص شد که “گروه‌های ضدانقلاب، پایگاه اجتماعی خاصی در کشور ندارند”.

ادامه همراهی با فتنه و تحریم انتخابات ریاست جمهوری ۹۲

حزب اصلاح‌طلب “مشارکت” که پس از حوادث سال ۸۸ با رأی دادگاه منحل شده بود، طی بیانیه‌ای که در سایت BBC فارسی منتشر کرد، به صورت رسمی تحریم انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ را اعلام کرد تا گام دیگری در راستای حمایت از فتنه و همچنین معاندین نظام را برداشته باشد.
حزب منحله مشارکت که بعد از انتخابات سال ۸۸ حمایت و همراهی خود را از فتنه ادامه داده بود، طی بیانیه ای که به مناسبت سالگرد تأسیس خود منتشر کرد ، کسانی که در سدد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بودند را “اصلاح‌طلبان بدلی” خطاب کرد.
حزب منحله مشارکت که از گروه های افراطی و رادیکال اصلاح طلب معرفی می شوند، گروه‌های اصلاح‌طلب میانه‌رویی را که برای حضور در انتخابات ۹۲ اظهار تمایل کرده بوند را “بدلی” و “ساختگی” خطاب کرد حمایت خود را به طور مجدد از حوادث بعداز انتخابات سال ۸۸ اعلام کرد.
لازم به ذکر است، حزب منحله مشارکت پس از روی کار آمدن سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس دولت اصلاحات، توسط محمدرضا خاتمی برادر وی راه‌اندازی شد.

آیا دولت یازدهم راه را برای فتنه گران و حامیان آنها باز می‌کند؟

روزنامه اعتماد در روز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۲ با محمد نعیمی پور، عضو شورای مرکزی حزب منحله جبهه مشارکت گفتگویی انجام داد و آن را در صفحه نخست درج کرد.

این مطلب که با عنوان “در انتظار ثبات شرایط سیاسی جدید هستیم” در صفحه نخست روزنامه اعتماد درج شده بود، بدون هیچ اشاره ای به سوابق سوء این حزب و همچنین حکم انحلال آن این چنین نوشته است: «فعالیت مشارکت و اعتماد ملی هیچ اشکالی ندارد!»
«روزنامه اصلاح طلب: حزب مشارکت منحل نشده است»
در ادامه این مطلب با اشاره به روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور منتخب مردم، عنوان شده است که : «هنگامی که آقای روحانی چتری را باز کرده است که همه ملت در زیر این چتر قرار بگیرند چه اشکالی دارد سلیقه‌های مختلف در آن حضور داشته باشند؟»
با این وجود، به نظر می‌رسد بخشی از اصلاح طلبان و روزنامه های زنجیره ای آنها با روی کار آمدن دولت یازدهم در پی بازسازی احزاب حامی فتنه هستند به طوری که این احزاب هنوز “اعتراف به اشتباهات فراوان” در طول عمر سیاسی خود نکرده اند و سوی دیگر هیچ‌ اطرافیان‌شان هنوز بر ادعاهای سال ۸۸ خود اصرار می‌ورزند و رفتار خود را مورد تأیید می‌دانند.
حال باید دید آیا اصلاح طلبان و روزنامه های زنجیره ای آنها با روی کار آمدن حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور تاریخ انقلاب اسلامی، چه تصوری از عملکرد وی در طول دولت یازدهم دارند و منظور آنها از “باز شدن چتر” چه چیزی است؟
آیا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که با شعار “اعتدال” و “اعتدال گرایی” رای بیش از نیمی از مردم را به خود اختصاص داده است، در خصوص فعالیت سیاسی حامیان فتنه و معاندین نظام نرمش نشان خواهد داد؟ و یا اینکه در مسیر دوری از افراط و تفریط ثابت قدم خواهد ماند و اجازه بازسازی به افراطیونی که در سال های اخیر نقش اپوزیسیون را در نظام جمهوری اسلامی به خود اختصاص داده بودند را نخواهد داد.
به هرحال باید منتظر جواب روشن و شفاف رئیس جمهور منتخب به حامیان و عناصر فتنه باشیم تا افراطیون نتوانند اعتدال و اعتدال گرایی را به نام خود مصادره کنند و ادامه کار را برای آقای روحانی سخت کنند.

*موسس و اعضای جبهه منحله مشارکت چه کسانی بودند ؟

دبیر کل سابق این جبهه محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم و برادر رئیس جمهور سابق سید محمد خاتمی بود که از تابستان ۱۳۸۵ جای خود را به محسن میردامادی داد. از دیگر مقامات مشهور این حزب می‌توان سعید حجاریان ، عبدالله رمضانزاده ، مصطفی تاجزاده و محسن امین زاده را نام برد.

*اعضای سابق شورای مرکزی منحله مشارکت چه کسانی بودند ؟

در جریان نهمین کنگره حزب مشارکت، اعضای کنگره از میان ۵۳ نامزد عضویت در شورای مرکزی ۳۰ عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل را برگزیدند که اسامی اعضای اصلی به ترتیب حروف الفبا عبارت است از: کریم ارغنده‌پور، مصطفی تاج‌زاده، جلال جلالی‌زاده، حمیدرضا جلایی‌پور، سعید حجاریان، محمود حجتی، سید صفدر حسینی، سید محمدرضا خاتمی، ناصر خالقی، هادی خانیکی، علی‌اصغر خدایاری، فاطمه راکعی، عبدالله رمضان‌زاده، محمدعلی سعدایی، داوود سلیمانی، سعید شریعتی، علی شکوری‌راد، احمد شیرزاد، سعید شیرکوند، محسن صفایی فراهانی، هادی قابل، حسین کاشفی، عباس کوشا، الهه کولایی، محمد کیانوش‌راد، فخرالسادات محتشمی‌پور، اروج‌علی محمدی، محسن میردامادی، محمد نعیمی‌پور، سید شمس‌الدین وهابی و محمد ابراهیم انصاری لاری.
همچنین اعضای علی‌البدل نیز به ترتیب الفبا عبارتند از : زهره آقاجری، نصرالله جهانگرد، سعید شریف زادگان، جعفر کامبوزیا و فریده ماشینی.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام و خداقوت همکار محترم پایگاه خبری و نیریمیز سایت شما را لینک نموده لطفا چنانچه شما نیز تمایل دارید برای لینک اقدام نمایید
    با تشکر

    پایگاه خبری تحلیلی نیریمیز
    http://www.nirimiz.ir

    شهرستان نیر -اردبیل

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.