• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

واشنگتن‌پست: جنگ سوریه در عزم ایران برای مقابله با آمریکا خلل وارد نمی‌کند

  • کد خبر : 2534
  • 15 شهریور 1392 - 15:58
واشنگتن‌پست: جنگ سوریه در عزم ایران برای مقابله با آمریکا خلل وارد نمی‌کند

یک روزنامه آمریکایی با تأکید بر اینکه جنگ در سوریه جنگی است که هدف آن حفظ آبروی اوباماست، تصریح می‌کند این جنگ خللی در عزم ایران برای مقابله با سیاست‌های واشنگتن پدید نمی‌آورد. به گزارش خبرگزاری فارس، یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست تصریح کرده جنگ سوریه، «جنگی است که […]

یک روزنامه آمریکایی با تأکید بر اینکه جنگ در سوریه جنگی است که هدف آن حفظ آبروی اوباماست، تصریح می‌کند این جنگ خللی در عزم ایران برای مقابله با سیاست‌های واشنگتن پدید نمی‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست تصریح کرده جنگ سوریه، «جنگی است که پنتاگون نمی‌خواهد».

ژنرال «رابرت اسکیلز»، که قبلا ریاست دانشکده جنگ ارتش آمریکا را به عهده داشته به رفتارهای ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در خلال جلسه کمیته روابط خارجی سنا اشاره می‌کند و می‌نویسد همه رفتارهای او در خلال این جلسه حکایت از این داشتند که او به این جنگ راضی نیست.

اسکیلز می‌نویسد: «برگردید و نگاهی به تصاویر بلندپایه‌ترین سرباز کشورمان و زبان بدنی او در خلال جلسه کمیته روابط خارجی سنا در روز سه‌شنبه بیندازید. کاملا آشکار است که دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این جنگ را نمی‌خواهد.»

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در خلال جلسه روز سه‌شنبه کمیته روابط خارجی سنا در مقایسه با ژنرال دمپسی و چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا داشت. تندمزاجی‌های جان کری در خلال این جلسه تا آنجا پیش رفت که او به دور از شأن دیپلماتیک، چند بار از لفظ «احمق» برای اشاره به مقامات دولت سوریه استفاده کرد.

این تحلیلگر مسائل نظامی در ادامه می‌نویسد: «در حالی که صدای رعدآسای جان کری و حرکات بازوی او کاسه صبرش را از جنایت‌های بشار اسد لبریز می‌کرد، دمپسی تا اندازه زیادی، که محترمانه هم بود، سکوت پیشه کرده بود.»

اسکیلز که پس از ۳۴ سال خدمت در ارتش در سال ۲۰۰۰ از خدمت بازنشسته شد، می‌افزاید: «سخنان ابزار نشده دمپسی بازتاب‌دهنده نظر بسیاری از رهبرانی از ارتش است که اکنون در حال خدمت هستند.»

این تحلیلگر مسائل نظامی و سیاسی می‌نویسد در حال حاضر بسیاری از کسانی که داخل پنتاگون هستند و برای جنگ، راهبرد طراحی می‌کنند با جنگ در سوریه مخالفند.

اسکیلز می‌نویسد: «پس از تعامل‌های شخصی با دهها نفر از سربازان در حال خدمت و بازنشسته شده، اطمینان دارم که آنچه در زیر می‌نویسم نظر قاطعانه افسران در حال خدمتی است که از نزدیک شاهد حوادثی بوده‌اند که آمریکا را به سمت جنگ بعدی‌اش هدایت می‌کنند.»

وی می‌افزاید: «آنها از اینکه با تلاشهای آماتور دولت اوباما برای طراحی برنامه‌ای که از لحاظ راهبردی با معنا باشد، شرمنده‌اند.»

این ژنرال سابق آمریکایی با اشاره به اینکه هیچکدام از کارکنان کاخ سفید تجربه‌ای در جنگ ندارند می‌نویسد تا کنون تمامی مسیرها به سمت این جنگ، نقض تمامی اصول جنگ است.

وی می‌نویسد نظامی‌های باسابقه آمریکایی از این خشمگینند که زندگی مردم آمریکا به خاطر حرفی که از دهان اوباما درباره «خط قرمز» بیرون پریده، به خطر می‌افتد؛ و می‌افزاید: «این اقدام‌ها (جنگ) برای انتقام‌جویی و برای بازگرداندن آبروی یک رئیس جمهور است. افسران در حال خدمت ما می‌گویند کشتن سوری‌ها در عزم ایرانی‌ها برای مقابله با ما  خللی وارد نمی‌کند.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=2534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.