• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

دروغ‌گویی‌های جان کری در سنای آمریکا در خصوص تروریست‌های سوری

  • کد خبر : 2531
  • 15 شهریور 1392 - 15:52
دروغ‌گویی‌های جان کری در سنای آمریکا در خصوص تروریست‌های سوری

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا سخنانی را در خصوص تروریست‌های سوری در سنای آمریکا بیان کرد که با تمام ارزیابی‌های اطلاعاتی صورت گرفته تناقض دارند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه آمریکایی دگراندیش آلترنت، «جان کری»، وزیر امور خارجه ایالات متحده در آخرین سخنان خود در کنگره تصویری از شورشیان سوری ارائه […]

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا سخنانی را در خصوص تروریست‌های سوری در سنای آمریکا بیان کرد که با تمام ارزیابی‌های اطلاعاتی صورت گرفته تناقض دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه آمریکایی دگراندیش آلترنت، «جان کری»، وزیر امور خارجه ایالات متحده در آخرین سخنان خود در کنگره تصویری از شورشیان سوری ارائه کرده که با بسیاری از برآوردهای اطلاعاتی انجام شده در خصوص آنها تفاوت داشت.

وی که سعی داشت در سنای آمریکا طرح اوباما برای حمله به سوریه را توجیه کند، مدعی شد که شورشیان سوریه بسیار میانه‌روتر شده‌اند، گستره وسیعی از اعضا را در بر گرفته‌اند و به فرآیندی دموکراتیک و حمایت از حقوق اقلیت‌ها متعهدند. وی همچنین مدعی شده که تروریست‌های سوریه هرروز قوی‌تر می‌شوند.

با این حال برآوردی که جان کری ارائه کرده، نه‌تنها با نتایج حاصله توسط منابع اطلاعاتی آمریکایی در تناقض است بلکه با اطلاعات سازمان‌های جاسوسی متحدین آمریکا هم جور درنمی‌آید. بسیاری از ارزیابی‌های اطلاعاتی انجام شده بیان‌گر آن هستند که گروه موسوم به جبهه النصره که وابسته به شبکه تروریستی القاعده است، سازمان‌یافته‌ترین، آموزش‌دیده‌ترین و مسلح‌ترین گروه در میان شورشیان سوری است.

آلترنت با بیان اینکه اطلاعات ارائه شده توسط وزیر خارجه آمریکا غیردقیق، بیش از حد خوش‌بینانه و دست‌کاری شده‌اند، تصریح کرد، همین دو ماه قبل، معاون آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون، «دیوید شِد»، ابراز داشت که حدود ۱۲۰۰ گروه مختلف شورشی در سوریه فعال‌اند و تندروهای سلفی در جایگاهی قرار دارند که می‌توانند نفوذ خود را در سوریه افزایش دهند. وی تاکید کرده که در اپوزیسیون، گروه‌های رادیکال سهم بیشتری خواهند داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز اخیرا جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده را دروغگو خوانده بود. وی گفته بود: «این برای من بسیار ناراحت‌کننده و عجیب است. ما با آمریکایی‌ها صحبت می‌کنیم و آنها را افردی محجوب می‌دانیم اما او دروغ می‌گوید و می‌داند که دروغ می‌گوید. این غم‌انگیز است.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=2531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.