• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
17

سخنی با شوراهای شهر خرمدره

  • کد خبر : 2508
  • 15 شهریور 1392 - 11:16
سخنی با شوراهای شهر خرمدره

بسمه تعالی باسلام وصلوات برخاتم پیامبران و ائمه ی معصومین (ع) وآرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و مسئولین دولت جمهوری اسلامی ایران و آرزوی توفیق و سربلندی برای منتخبین عزیزدوره ی چهارم در شورای اسلامی شهر خرم دره و شهرداری محترم و سایر دست اند کاران گرامی : احتراما نکاتی چند درمورد امور شهری […]

بسمه تعالی
باسلام وصلوات برخاتم پیامبران و ائمه ی معصومین (ع) وآرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و مسئولین دولت جمهوری اسلامی ایران و آرزوی توفیق و سربلندی برای منتخبین عزیزدوره ی چهارم در شورای اسلامی شهر خرم دره و شهرداری محترم و سایر دست اند کاران گرامی :
احتراما نکاتی چند درمورد امور شهری که پیگیری آن ها مد نظر می باشد به اطلاع می رساند .
۱-در ورودی کمربندی ازسمت زنجان نیاز به اصلاح و عقب نشینی می باشد که در سال های گذشته حریم قانونی رعایت نشده و چهره زشتی به ورودی شهر داده است .
۲-متاسفانه میدان امام حسین (ع) از سمت دوربرگردان به سمت خیابان ولی عصر پهنا رعایت نشده و هنگام چرخش رانندگان بامشکل برخورد با اتومبیل های درحال تردد دارند که نیاز به اصلاح دارد .
۳-در آسفالت ریزی و جدول کشی خیابان جمهوری غربی به سمت میدان نماز تسریع داشته باشید .
۴-خیابان وصال نیاز به تعریض بعد آموزشگاه شاهد ابتدایی و ادامه آن تا میدان نمازرا دارد.
۵-در خیابان ولی عصر (عج) تنها یکی از همشهریان عقب نشینی نکرده و نیاز به مساعدت ایشان جهت گسترش پهنای خیابان به شدت احساس می شودچراکه هنگام تردد رانندگان و مردم از کمی عرض خیابان و پهنای زیاد پیاده رو شاکی هستند .
۶-بلوار وسط در خیابان امام (ره) در خروجی خیابان ولی عصر (عج) پهنای کمی دارد و هم عرض با پهنای خیابان ولی عصر نیست و نیاز به گسترش دارد واستاندارد نبوده وهمواره حادثه خیز است .
۷-میدان نماز نیاز به مهندسی دوباره دارد و در اطراف هم عقب نشینی ها کامل نیست و حادثه خیز می باشد . ( بدیهی است که در ساخت میادین ، قبلا ماکت آن را فراهم کنید تا مجبور به دوباره کاری تلف کردن سرمایه وهزینه نشوید و آن را به شور بگذارید . )
۸-در خروجی خیابان سپاه جنب درمانگاه شبانه روزی مهر ، دکه ای است که باید برداشته شود و به پهنای خروجی افزوده گردد و ایجاد پخی شدیدا نیاز است چون این خیابان ورود وخروجی زیادی دارد .
۹-متاسفانه در تمامی خروجی های خیابان های فرعی به اصلی یک عده باپارک غیرقانونی نیسان و وانت در حال فروش میوه هستند که باید به توسط راهنمایی و رانندگی محترم به محل های مناسب برده شوند چراکه به عدم دید و خروج بیش از حد اتومبیل خروجی از فرعی به اصلی و تصادف به بار می آورند .
۱۰- خیابان کمربندی شمالی که نیاز به بیان ندارد باید هرچه سریع تر بازگشایی شود .
۱۱- در خیابان مسجد جامع آقایی که دو واحد مغازه جنب بانک صادرات بنا نموده ، دیواربلوکی در پیاده رو بنا کرده و باعدم رعایت حریم ، مزاحم پیاده رو مسجد است که باید عقب نشینی را کامل انجام دهد چون چهره نمای مسجد جامع را بکلی زننده کرده است .
۱۲- برخی مردم سهوا یا به عمد زباله های خودرا در داخل و مسیر رودخانه در معرض دید مردم در کنار پل های آهنی می ریزند که نیاز به پاک نمودن و برخورد دارند .
۱۳-مسجد سیدالشهدا نیز همانند مسجد جامع نیاز به تعویض مکان و احداث میدان آزادی در محل آن به شدت سال هاست که عقب افتاده وباید هرچه سریع تر اجرایی شود چون روزهای پرتردد مردم دچار مشکل هستند . همه جا زمین و خانه خداست و در این ۵۰ ساله چندین مسجد در این شهر جابجا شده اند وتوسعه شهر مقدم بر احساسات است .
۱۴- خیابان هفده شهریور یا رازی در ادامه به شهر هیدج متصل گردند این شهر از بن بستی خارج می شود که نیاز به همکاری شهرداران و شورائیان هردو شهر لازم می باشد .
۱۵- در ادامه خیابان طالقانی به شهرک توریستی سوکهریز نیاز به تعریض خیابان و ایجاد شانه خاکی جهت پارک و جلوگیری از تصادفات به شدت لازم و ضروریست و زیبنده نیست که لذت عبور از این جاده ی توریستی با دغدغه و ترس سپری شود .
۱۶-درختان کاشته شده در این جاده هم باید بعد از عقب نشینی اصلاح شوند چون به عدم دید و تصادف منجر می شوند .
۱۷-خیابان مطهری در ابتدای سی دو متری جدول گذاری و تکمیل نشده است .
۱۸-خیابان سی دو متری ۲۰ سالی است که ساختش شروع شده اگردر تکمیلش بیش از این وقفه ایجاد شود مایه شرمندگی شهروندان و مسئولین را ببار خواهد آورد .
۱۹- در انتهای خیابان شریعتی به فنوش آباد یک دامداری هست که بوی گند و آزار دهنده آن هر مسافرو مهمانی که از سمت فنوش آباد وارد شهر شود را فراری می دهد ،لطفا نسبت به جمع آوری آن اقدام کنید .
۲۰- به طرح فاضلاب که با لوله های ۳۰ اینچی جوابگو نخواهد بود و در آینده مایه شرمندگی و هدر داد سرمایه خواهد بود ، سرعت پیشرفت دهید . این طرح همزمان با شهر ابهر شروع شد وگفتنی است که در داخل لوله ها آن ها آدم تردد می کرد !؟
۲۱- تقاطع قائم هم با عدم عقب نشینی و اصلاح مواجه هست که دست شما را می بوسد و سزاوار نیست در این شهر متمدن ۲ نفر آدم در مقابل خیل همشهریان ایستادگی کند . ای بزرگان قوم همتی دیگر شما را واجب است .
۲۲- در ساخت و سازهای مجتمع ها ( مهر و فرهنگیان ) دخالت داشته باشید و از ارائه پروانه ساخت به ساختمان هایی که مبلمان و زیبایی شهری را رعایت نمی کنند و تنها سازندگان آن ها به جیب خود می اندیشند را ، اجازه ساخت ندهید و در تمامی طرح ها و المان ها در ابتدا ماکت آن را ملاحظه نمایید و بعد پروانه بدهید متاسفانه همه مجتمع های در حال ساخت غیر استاندارد و مشکل دار و نازیبا و عدم نور گیر کافی و در یک کلام به همه چیز شبیهند الا خانه و هم اکنون آقای ایکس در ابتدای ورودی مجتمع شقایق بااحداث دیوار شکم دار مانع دید این مجتمع در خیابن امام شده است هرچند که هزاران مشکل دارد .
۲۳- سعی در جذب شرکت های بزرگ و سرمایه داران قدر ، برای شهرک صنعتی باشید واز فرار سرمایه های مادی و معنوی و مشتاقان کار به شهرهای همجوار، جلوگیری کنید ، جمعیت جوان شهر در حال کاستی است ، جوان به جایی کوچ می کند که در آنجا کار باشد .
۲۴- پارک ولایت هم چنگی به دل نمی زند چون هم کوچک و هم با مسافت دور و هم زمهریر آنجا در تابستان هم بیداد می کند ما در طول دانشگاه از این مسیر در سرما و کولاک خاطره خوبی نداریم چون یک کمربندی مداری سرمایی از اینجا عبور کرده و در سطح کره خاکی در شهر های مختلف قابل ملاحظه است .
۲۵- چرا هر طرحی را که در شورای سوم یک متر کار شده به نام تکمیل و احداث ، قلمداد کرده اند شما از این قاعده پیروی نکنید فهم مردم و همشهریان را بالاتر این امور بدانید .
۲۶- روبروی دانشگاه کار نیاز به چمن و گل کاری دارد و ناقص رها شده رسیدگی فرمایید ان جا آبروی شهر در معرض دید و قضاوت مهمانان است .
۲۷- به وضعیت تاکسی رانی و اینکه از ۲۵۰ تاکسی تنها ۱۵ تاکسی در هر مسیر کار می کنند و بقیه هم اول شب به خانه هایشان می روند را کنترل و با آنان که در خدمت رسانی کوتاهی می کنند و ازقانون فراری هستند را نظم و نظام بدهید .
۲۸- در بهبود وضعیت پارک کامیون ها که ا لی ماشا ا… هرروز به قافله شان افزوده می شود و خیابان های کم عرض شهر را ارث پدری خود می دانند و با جان و مال مردم بازی می کنند همانند شهر صائین قلعه سرعت دهید تا ۲۰ نفری هم از پارکینک و تمیر گاه اختصاصی و آژانس در داخل پارکنیگ ، بهره ببرند .
۲۹- پارک جنگلی که در تابلو مسیر یاب وعده آن را داده اید را سر و سامان دهید چون وجود آن لازمه شهر است و زیبنده نیست که این طرح به شکست بینجامد .
۳۰- در اداره ی تنها سی ان جی شهر که هر ماه ۳ ماه ، یک بار خواب و استراحت دارد و مایه ی شرمندگی شهروندان را در شهر های مجاور ، به ارمغان می اورد ، شما را بخدا کوکش کنید که کمتر بخوابد . سی ان جی شهید خاکی هم یادتان نرود .
۳۱- از باب تذکر اگر شهروندی نامه ای در مورد مسئولین و یا شهروندان به شما ارائه کرد ، محرم باشید . اهالی نامه ای در زمان آقای ….داده بودند وایشان هم نامه را به درب وی آورده و موجب کدورت شده بود . البته شما امانت داران صدیق هستید و قابل مقایسه نیستید .
۳۲- در ایجاد تاکسی و خطوط ویژه برای اهالی محترم سوکهریز و رحمت آباد مدیریت داشته و سرو سامانی به این مسیر بدهید تا رضایت این عزیزان و اینکه نسبت به آنان و رفت و آمد آن عزیزان به شهر بی تفاوت نیستید و به آنها بها می دهید و در جذب آنها ، نهایت دقت و و سواس را داشته باشید تا آنان کمتر دغدغه ایاب و ذهاب را داشته باشند .
۳۳- در قدم اول هم سعیتان بر جذب جوانان دارای ایده و طرح باشد و ایجاد انجمن شورا یاران جوان و شورای محل را مد نظر داشته باشید .
۳۴- بافت فرسوده شهر و ایجاد خیابان های جدید در مابین خیابان های جنوب شهر را فراموش نکنید که این مسئله شدیدا در آن جا احساس می شود و تغییر چهره شهر را از این مکان ها شروع کنید .( از مطهری به شریعتی – از هفده به رجایی و طالقانی- از شریعتی به میرزا کوچک –از چمران به مصطفی خمینی )
۳۵-کوچه ها هم جزو لاینفک این شهرند از آن هم بازدید داشته باشتید هم اکنون خیلی جاها آبفا کنده کاری کرده و شهرداری آسفالت ریزی نکرده است .
۳۶- کارت پارک در خیابان ها به شکست انجامید . آن رابرای کسب درآمد احیا کنید .
۳۷-علل به شکست انجامیدن و عدم توسعه ی فروشگاه های مجتمع بهاران را بررسی کنید.
۳۸- از گسترش فرهنگ «به من چه » در شهر جلوگیری کنیدو مردم و ریش سفیدان و معتمدین را در امور و جلسات دعوت کنید و از مشورت با انان بهره ببرید .
۳۹-در پاکسازی اذهان از کاربرد واژه های نامانوس« کهنه و تازه » به وسیله معلمین عزیز و تاکسی داران کمک بخواهید.
۴۰- در یک اقدام انقلابی برای خیابان سید جمال الدین وشهید بهشتی ، نامی واحد مانند «خیام شمالی و وسط و جنوبی و یا سعدی شمالی و وسط و جنوبی » که باید ۳۴ سال پیش اقدام می شد ، انتخاب و به این قائله ختم خیر دهید .

ادامه دارد ….
درپایان آرزوی توفیق روز افزون از خداوند متعال برای شما عزیزان را خواهنم .
اردتمند شما فریدون کلانتری از فرهنگیان خرمدره

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 61در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶۱
  1. باسلام ، در پیشنهاد اول منظور ابتدای ورودی از کمربندی به خیابان جمالدین اسد آبادی می باشد که در نگاه اول ، چون عقب نشینی صورت نگرفته و زمین متروکه و مغازه ای اجالتی با شیروانی ساخته شده ، چهره شهر را زننده کرده است . ممنون .

    • سلام اقای کلانتری .لطفا درمورد درمانگاه شهدا بنویسید…که روز به روز امکانتش کمتر میسه مطب بدهید

      • با سلام خدمت همشهری عزیز ، عباس آقا شما به مشکل اشاره کردید و همین بس که مسولین محترم جوابگو باشند . بنده در خبر ها شنیدم که آقای دکتر خانمحمدی هم خواستار شبانه روزی شدن این مرکز و حل مشکلاتش را داشتن . این حداقل کاری است که باید عزیزان پیگیر باشند متاسفانه بیمارستان بوعلی هم چنگی به دل نمی زند و این همه صبر ۳۰ ساله به خون جگر خوردن ها نمی ارزید . امکانات موجود در شهر حاکی از میزان تلاش و خواسته های ماست هرچند که لیاقت و شایستگی ما بیش از اینهاست . متاسفانه عادت بدی که ما داریم اینست که دنبال خواسته های بحق خود نیستیم و منتظریم که مسئولین برای ما قدمی بردارند . آن ها منتظر درخواست و حرکت ما هستند و اینجاست که هیچ اقدام مثبتی صورت نمی گیرد و اگر هم کاری می شود در قبال این همه کمبود ها به چشم نمی آید . ۲ و ۳ سال پیش برای مشکلات بوجود آمده در پارک خودروها سنگینن بعد پشت گوش انداختن رئیس راهنمایی و رانندگی به فرمانداری با نامه ی درخواستی رفتم آقایی که رئیس ترافیک شهر بودند از نام و نشان خیابان های شهر اطلاعی نداشتن و آن ها را بلد نبودند به من گفتند که من خانه خودمان در ابهر بلدم تا درب فرمانداری و این مسیر را بلدم . گفتم بدبختی ما اینجاست که مثل شمایی اینجا ، در راس کار است و حال ما می خواهیم که مشکل ترافیک نداشته باشیم . البته این آقا الان در اتاق دیگری پست دارن و من فکر می کنم الان هم همان مشکلات را برای پست جدیدشان دارند و جوابگو نخواهند بود .

    • سلام اقای کلانتری ……در مورد تقسیمات شهرستان بنویسید

    • چرا خرمدره ای به شهرشان بی تعصب اند…………..

    • باعرض سلام و ادب
      در راستای پاسخگوی به سوالات و پیشنهادات و انتقادات شهروندان عزیز میتوانند به صفحه اینترنتیhttp://davoodiali.blogfa.com مراجعه فرمایند .

      با تشکر علی داودی

  2. به نام خدا
    حقیقتی تلخ ، اما قابل جبران
    بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، شاهد پیشرفت و آبادانی در تمامی زمینه ها در میهن اسلامی بودیم وحال سوال اینجاست آیا شهر ما هم به آن چه مطلوب و مراد اکثریت مردم بود رسید ؟ البته بر کسی پوشیده نیست که این شهر هم ، همپای همه شهر ها از لحاظ علمی و اجتماعی نه تنها به خواسته های خود رسید بلکه یک سر و گردن بالاتر از همه بود و نیازی به شرح و توضیح آن نیست .
    ولی بیایید به این مسئله بیندیشیم که آیا از نظر پیشرفت های اقتصادی که لازمه و پیش مقدمه توسعه در همه ی زمینه هاست به نقطه مطلوب و آن مدینه فاضله ای که خواسته اکثریت است ، رسیده ایم یا نه ؟
    بیایید به علل پس رفت در زمینه های اقتصادی شهرمان و اینکه چرا در این ۳ دهه از قافله عقب ماندیم و نیز به راه های جبران آن فکر کنیم . چرا آن هنگام که ما بزرگ ترین شرکت صنعتی استان و حتی در شمال غرب کشور را در زمینه تولید مواد غذایی ) شرکت صنعتی مینو ) را صاحب بودیم و همسایگان ما اگر هم شرکتی داشتند ، گارگران آن ها از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کرد ، امروز ۶۰ درصد کارخانه های استان را صاحبند . چه شد که آن ها به این مرتبه رسیدند و ما در گسترش و ایجاد شرکت های صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی ، به اهداف خود نرسیدیم و بالاترین آمار بیکاری را در استان داشته و داریم ودیگر خبری از مهاجرت به شهر ما نیست ودر این چند ساله جمعیت شهر ما راکد مانده است !؟
    علل و موانع پیشرفت خرم دره :
    ۱- عدم وحدت و یکپارچگی در این سه دهه و مشغول شدن به جناح بازی

    ( که جای بسی خوشحالی است که در این ۴ سال گذشته مردم عزیز به تبعات عدم اتحاد اندیشیده اند ولی باز در گوشه و کنار عده ای بیکار ننشته اند و می خواهند آن رگ بخواب رفته و شیطانی را با تفرقه افکنی ، بیدار کنند ولی شکر خدا به اهداف شوم خود نخواهند رسید و امید است که از این همه عقب ماندگی درس بگیرند و به توسعه و آبادانی شهرشان در مقابل خواسته های فردی ، بیندیشند .)

    ۲-مشغول شدن به مسائل جزئی و حاشیه ای در طول انتخابات ها و فراموش کردن و دور شدن از اهداف اصلی و کلی .
    ۳-خالی کردن میدان بعد از انتخاب کاندیدای رقیب و رهاکردن خواسته عموم مردم .
    ۴-عدم اتحاد با جناح رقیب و دنباله روی از شعار دوستی گرگ و گوسفند هرگز ، در حالیکه چه زیبا بود اگر پشت سرهم با اتحاد و یکدلی به دنبال به تحقق رسیدن خواسته های عموم مردم می شدیم .
    ۵-عدم پشتیبانی از مسئولین بومی به جهت هم رای نبودن در خط و مشی .

    ۶-استفاده بهینه از گسست اجتماعی و عدم اخوت و برادری در بین مردم از سوی کاندیدای پیروز و به پشت گوش انداختن خواسته های برحق شهروندان خرم دره ای .
    ۷-دل خوش شدن اشخاص به ترفیعات و پست های اداری زودگذر و یا احیانا به وام های بانکی و یا ایجاد کارخانجات در شهرهای دیگر به جای توسعه خود شهر و نان خور شدن یک عده همشهری بیکار به دست آنان .
    ۸-در این ۳ دهه آرای مردم خرم دره بیشترین سهم را در پیروزی کاندیدا ها داشت ولی صد افسوس که به این مهم ، بزرگان قوم فکر نکردند و به جای اتحاد با کاندیدای پیروز ، کار شکنی ها شروع و در نتیجه دور افتادن از توسعه و پیشرفت را برایمان به ارمغان می آورد .

    ۹-از آن جائیکه آرای ما می توانست در تحقق خواسته هایمان ، فرصت ساز باشد ، به فرصت سوزی و تخریب هم پرداختیم و این برگ برنده ای بود در دست رقیب در حالیکه ما غافل از آن بودیم .

    ۱۰-برخلاف ما ، در شهر همجوار همیشه از این موارد به بهترین نحو استفاده می شد و جای تاسف دارد که ما از این مسئله ، بهره نبردیم واز یک سوراخ به دفعات نیش خوردیم و اکنون نیز با آن همه زحمت ها که مردم عزیز متقبل شدند ، در صدد جبران نیستیم . ولی این ۳ سال هم سپری خواهد شد و روزی انگشت ندامت به دندان خواهیم گزید و افسوس کارهای ناکرده را خواهیم خورد .

    چه زیبا خواهد بود که در این مدت کوتاه جبران ۳ دهه عقب ماندگی را بکنیم وبا اتحاد و یکدلی به شهری توسعه یافته در تمامی جهات بیندیشیم و اولین قدم در توسعه یک شهر، برتری دادن به خواسته های عموم و عام المنفه و دوری گزیدن از منفعت طلبی و خود رایی خواهد بود و در قدم دوم ، ایجاد بزرگ راه هایی در حد شان شهرمان چه در شمال و شرق و در جنوب و غرب می باشد و مهم تر از همه ایجاد و فراخوان کارخانجات پاک و دوست دار محیط زیست به شهرمان که توسعه یک شهر با گسترش کارخانه پدیدید می آید و قدم بعدی بعد از زیباسازی شهر و توجه به المان و چیدمان شهری ، دوری از کینه و کدورت ها و توجه به برادری و اخوت که لازمه همه شروط بالاست . زیبنده نیست که در درب و دیوار همدیگر شعارهایی قرون وسطایی و به دور از ادب حک کنیم و بعد از یکسال در صدد زدودن آن ها برنیاییم ،به نظر من این عزیزان نه تنها خائن به شهرشان نیستند بلکه سرور و تاج سرند چه خوب است ، دست دوستی به سوی هم دراز کنیم و آستین ها را بالا بزنیم و زیبنده نیست شهر دوستی ها خدای ناکرده به شهر دشمنی ها مبدل شود که می دانم و یقین دارم که اینگونه نیست و این کارها از اندکی مرده ذهن و دشمن توسعه و ترقی برمی آید و بس و در کل همه مردم عزیزو همشهریان گرامی ، ید واحده اند در آبادانی و همدلی.

    به امید فردایی بهتربرای فرزندانمان . ارادتمند شما ، فریدون کلانتری

    • با سلام خدمت آقای کلانتری
      از حسن نظر شما نسبت به سایت وپیگیری مسائل مربوط به شهرستان کمال تقدیر و تشکر را دارم

  3. به نام خدا
    حقیقتی تلخ ، اما قابل جبران
    بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، شاهد پیشرفت و آبادانی در تمامی زمینه ها در میهن اسلامی بودیم وحال سوال اینجاست آیا شهر ما هم به آن چه مطلوب و مراد اکثریت مردم بود رسید ؟ البته بر کسی پوشیده نیست که این شهر هم ، همپای همه شهر ها از لحاظ علمی و اجتماعی نه تنها به خواسته های خود رسید بلکه یک سر و گردن بالاتر از همه بود و نیازی به شرح و توضیح آن نیست .
    ولی بیایید به این مسئله بیندیشیم که آیا از نظر پیشرفت های اقتصادی که لازمه و پیش مقدمه توسعه در همه ی زمینه هاست به نقطه مطلوب و آن مدینه فاضله ای که خواسته اکثریت است ، رسیده ایم یا نه ؟
    بیایید به علل پس رفت در زمینه های اقتصادی شهرمان و اینکه چرا در این ۳ دهه از قافله عقب ماندیم و نیز به راه های جبران آن فکر کنیم . چرا آن هنگام که ما بزرگ ترین شرکت صنعتی استان و حتی در شمال غرب کشور را در زمینه تولید مواد غذایی (شرکت صنعتی مینو ) را صاحب بودیم و همسایگان ما اگر هم شرکتی داشتند ، گارگران آن ها از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کرد ، امروز ۶۰ درصد کارخانه های استان را صاحبند . چه شد که آن ها به این مرتبه رسیدند و ما در گسترش و ایجاد شرکت های صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی ، به اهداف خود نرسیدیم و بالاترین آمار بیکاری را در استان داشته و داریم ودیگر خبری از مهاجرت به شهر ما نیست ودر این چند ساله جمعیت شهر ما راکد مانده است !؟در حالیکه ما از نظر ارتباطات جاده ای و راه آهن واتوبان و نزدیکی به جاده ترانزیت بین المللی نسبت به شهرهای همسایه ، متقدم تر بودیم و آنان از جاده ترانزیت در قبل از انقلاب اسلامی ، فاصله ی زیادی داشتند . ما بزرگ ترین مجتمع کشت و صنعت استان را صاحب بودیم و …. ولی از این پتانسیل ها به نحو احسن استفاده نکردیم و امروز در مرحله ای هستیم که با پیشرفت های دهه های پیش فاصله زیادی داریم و اگر آن گونه که پیشرفت می کردیم راه را ادامه می دادیم ، قابل قیاس با امروز نبودیم .
    ما پهلوانان نام آوری چون ، برادران خرمی در کشتی و مرحوم ناصر حجازی را در فوتبال و مرحوم پرفسور نوحی را در رشته فیزیک اتمی و … را داشتیم . آیا توانستیم مانند علی دایی برای اردبیل ، از چهره ها در ورزش وعرصه علم و تکنولوژی ، استفاده کنیم وبا مساعدت آنان در ساخت ورزشگاه ها و مدارس علمی بهره ببریم . آیا ما توانستیم استاد منصوری ، قهرمان در غرصه ی ووشو را حفظ کنیم .
    آیا به خاطر مخالفت هایی که بهمن حجت کاشانی (هیپی ) با شاه داشت ، بهره بردیم و در کوه خلیفه لو برایش یادبودی ساختیم که به جذب گردشگر کمک کند یا به وسیله کمپرسورها مخفی گاه اورا نابود کردیم و مهم تر از همه می خواهیم در کوه خلیفه لو منطقه ی گردشگری بسازیم !؟ با کدام طبیعت وکوه !؟ آیا سزاوار است که این منطقه زیبا و بکر به تلی از خاک مبدل شود و آن کوهسارزیبا و سر به فلک کشیده ، چهره ای زشت بخود بگیرد !؟
    آیا به گسترش سایت تپه خاصه و اهتمام جهت حفظ و اشاعه و معرفی آن به جهانیان ، تمام همت خود را صرف نمودیم ؟
    آیا خبر داریم چه کسی در پروژه آزاد راه تهران به زنجان ، خدماتی برای شهرمان به ارمغان آورد .
    آیا هنوز هم باید منتظر جاده خرم دره به شمال و یا همدان از طریق خدابنده باشیم ، همدان پیش کش ، ما حتی از اتصال به جاده ی خدابنده محروم هستیم وآقایان مژده ی اتصال به جاده قیدار را می دهند و این در حالیست که جاده مربوطه منتهی به معدن شخصی شان ( شورای دوم )می شود و مردم بی خبر سوکهریز برایش قربانی می کشند و شادی ها می کنند !؟
    من نمی دانم ما چگونه فرمانداری داریم در حالیکه از اداره یک جایگاه سی ان جی ، ناتوانیم پس چگونه است که در اکثر طرح ها و مسائل ، مقام اول و دوم استانی را کسب می کنیم ولی از کار و سازندگی خبری نیست !؟
    علل و موانع پیشرفت خرم دره :
    ۱-عدم وحدت و یکپارچگی در این سه دهه و مشغول شدن به جناح بازی

    ( که جای بسی خوشحالی است که در این ۴ سال گذشته مردم عزیز به تبعات عدم اتحاد اندیشیده اند ولی باز در گوشه و کنار عده ای بیکار ننشته اند و می خواهند آن رگ بخواب رفته و شیطانی را با تفرقه افکنی ، بیدار کنند ولی شکر خدا به اهداف شوم خود نخواهند رسید و امید است که از این همه عقب ماندگی درس بگیرند و به توسعه و آبادانی شهرشان در مقابل خواسته های فردی ، بیندیشند .)

    ۲-مشغول شدن به مسائل جزئی و حاشیه ای در طول انتخابات ها و فراموش کردن و دور شدن از اهداف اصلی و کلی .
    ۳-خالی کردن میدان بعد از انتخاب کاندیدای رقیب و رهاکردن خواسته عموم مردم .
    ۴-عدم اتحاد با جناح رقیب و دنباله روی از شعار دوستی گرگ و گوسفند هرگز ، در حالیکه چه زیبا بود اگر پشت سرهم با اتحاد و یکدلی به دنبال به ثمر رسیدن خواسته های عموم مردم می شدیم .
    ۵-عدم پشتیبانی از مسئولین بومی به جهت هم رای نبودن در خط و مشی .
    ۶-استفاده بهینه از گسست اجتماعی و عدم اخوت و برادری در بین مردم از سوی کاندیدای پیروز و به پشت گوش انداختن خواسته های برحق شهروندان خرم دره ای .
    ۷-دل خوش شدن اشخاص به ترفیعات و پست های اداری زودگذر و یا احیانا به وام های بانکی و یا ایجاد کارخانجات در شهرهای دیگر به جای توسعه شهرخود و نان خور شدن بهره بردن یک عده همشهری بیکار به دست آنان .
    ۸-در این ۳ دهه آرای مردم خرم دره بیشترین سهم را در پیروزی کاندیدا ها داشت ولی صد افسوس که به این مهم ، بزرگان قوم فکر نکردند و به جای اتحاد با کاندیدای پیروز ، کار شکنی ها شروع و در نتیجه دور افتادن از توسعه و پیشرفت را برایمان به ارمغان می آورد .

    ۹-از آن جائیکه آرای ما می توانست در تحقق خواسته هایمان ، فرصت ساز باشد ، به فرصت سوزی و تخریب هم پرداختیم و این برگ برنده ای بود در دست رقیب در حالیکه ما غافل از آن بودیم .

    ۱۰-برخلاف ما ، در شهر همجوار همیشه از این موارد به بهترین نحو استفاده می شد و جای تاسف دارد که ما از این مسئله ، بهره نبردیم واز یک سوراخ به دفعات نیش خوردیم و اکنون نیز با آن همه زحمت ها که مردم عزیز متقبل شدند ، در صدد جبران نیستیم . ولی این ۳ سال هم سپری خواهد شد و روزی انگشت ندامت به دندان خواهیم گزید و افسوس کارهای ناکرده را خواهیم خورد .

    چه زیبا خواهد بود که در این مدت کوتاه جبران ۳ دهه عقب ماندگی را بکنیم وبا اتحاد و یکدلی به شهری توسعه یافته در تمامی جهات بیندیشیم و اولین قدم در توسعه یک شهربرتری دادن به خواسته های عموم و عام المنفه و دوری گزیدن از منفعت طلبی و خود رایی خواهد بود و در قدم دوم ، ایجاد بزرگ راه هایی در حد شان شهرمان چه در شمال و شرق و در جنوب و غرب می باشد( اتصال به شهرهای خدابنده و شمال و …) و مهم تر از همه ایجاد زمینه های مساعد برای صاحبان ثروت های تولیدی و فراخوان کارخانجات پاک و دوست دار محیط زیست به شهرمان که توسعه یک شهر با گسترش کارخانه پدیدید می آید .
    و قدم بعدی بعد از زیباسازی شهر و توجه به المان و چیدمان شهری ، دوری از کینه و کدورت ها و توجه به برادری و اخوت که لازمه همه شروط بالاست . زیبنده نیست که در درب و دیوار همدیگر شعارهایی قرون وسطایی و به دور از ادب حک کنیم و بعد از یکسال در صدد زدودن آن ها برنیاییم ،به نظر من این عزیزان نه تنها خائن به شهرشان نیستند بلکه سرور و تاج سرند چه خوب است ، دست دوستی به سوی هم دراز کنیم و آستین ها را بالا بزنیم و زیبنده نیست شهر دوستی ها ، خدای ناکرده به شهر دشمنی ها مبدل شود که می دانم و یقین دارم که اینگونه نیست و این کارها از اندکی مرده ذهن و دشمن توسعه و ترقی و بدخواه ساده اندیش فریب خورده ، برمی آید و بس و در کل همه مردم عزیزو همشهریان گرامی ، ید واحده اند در آبادانی وپیشرفت شهرشان .

    به امید فردایی بهتربرای فرزندانمان . ارادتمند شما ، فریدون کلانتری

    • باسلام شهروند محترم
      با تشکر از مقاله وزین و پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان
      تعداد کسری از این پیشنهادات در مرحله کار کارشناسی و تخصیص بودجه هستند
      باتوجه به حجم وسیع کاری طی یکسال گذشته و با یاری شهردار پرتلاش شهر عزیزمان امیدواریم پاسخگوی مطالبات شما عزیزان باشیم
      علی داودی

  4. با سلام و تشکر از جنابعالی ، متن فوق اصلاح و مطالبی به آن افزوده شد . لطفااگر اشکالی دارد ، اصلاح و متن ارسالی دوم در معرض دید عزیان باشد . تشکر

  5. افرین به اقای فریدون کلانتری

    • باسلام ، آقا مهدی این شهر متعلق به همه ماست و وظیفه ماست که در رشد و تعالی آن ، هر چند قدمی کوچک برداریم . ممنون از حسن توجه شما .

  6. سلام تصویری که در این مقاله استفاده کرده اید ایا مطمعا هستید خودتان تهیه کردید؟ من فکر نکنم. لطفا از صاحب عکس اجازه بگیرید ممنون

    • با سلام خدمت شما دوست عزیز
      این عکس رو بنده از اینترنت سرچ کردم و پیدا کردم
      اگر نارحت هستید و یا فک می کنید عکس متعلق به شماست
      حذف اش کنم.

      • سلام این عکس متعلق به من است و خیلی هم شوکه شدم که در وبسایت شما قرار گرفته . و این عکس رو برای دوست خودم تهیه کرده بودم که دارای وبلاگ بود .
        arshid.persianblog.ir ولی مشکلی نداره که شما ان رو در وبسایتتون استفاده کرده اید . با این منظور که در کشور ما کپی رایتی وجود نداره ! که بنده ادعای مالکیت بکنم . موفق باشید با تشکر

  7. سلام علی جان ٰ پیرو تکمیل کلام آقای مرادی عرض کنم که دنیای انترنت دنیای آزادی هست و چیزی که شما در آن حک کنید دیگر به شما تعلق ندارد و اگر این زحمت را شما کشیده اید جای خوشحالیتان باشد که در اشاعه فرهنگ شهرتان قدمی برداشته اید . این تصویر را سیمای زنجان هم پخش کرد و الحق تصویر جالب و زیبایی می باشد . لطفتان مستدام .

    • با تشکر از حسن نظر شما آقای کلانتری

    • ممنون از نظری که دادید متاسفانه بنده به طور کل شبکه ی زنجان رو نگاه نمیکنم ولی جای خوشحالی دارد . و خیلی هم برای بنده افتخار دارد سخن شما درست ! در ایران هیچ چیزی متعلق به کسی نیست !! از انتشار فیلم های سینمایی ساخته شده به دست خود تو دکه گرفته تا وبسایت ها !!

  8. باسللام و عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان( ع ) ٰ به عرض می رساند که در ابتدای ورودی از خیابان سید جمالدین به خیابان جمهوری شرقی ( لوله گاز ) یک علمک گاز در وسط خیابان وجود دارد که حادثه ساز می باشد ٰ آیا وجود این علمک ضروری و لازم است و اگر وجود و یا عدم وجودش فرقی ندارد ٰ چرا نسبت به برطرف کردن آن اقدامی از سوی اداره گاز شهرمان صورت نمی گیرد ؟آیا باید اجازه اش را از ابهر بگیریم چون روی این علمک ها شماره تلفن باکد این شهر نوشته شده است . لطفا عزیان شورا جوابگو باشند .

  9. باسلام خدمت دوست گرامی آقای مرادی ٰ پیشنهادی دارم و آن اینست که در سایتتان یک کانال برای بحث ها و نظرات شهروندان گرامی در زمینه شهرمان ایجاد نمایید . با تشکر

  10. باسلام ٰ شهردار محترم دیروز در حال اصلاح خروجی خ ولی عصر (عج ) بودند ولی من دقت کردم متاسفانه باز پهنا با خیابان ولی عصر یکسان نیست و بهتر است حداقل با آن هم خوانی داشته باشد و اتومبیل ها بتوانند در تعداد بیشتری در وسط خیابان ایست داشته باشند ٰ گنجایش را بیشتر کنند شما شهروندی پیدا نخواهید کرد که حداقل یک بار آنجا با مشکل مواجه نشده باشد . ممنون

  11. یاشاسین خرمدره

  12. فقط خرمدره

  13. اقای کلانتری لطفا مقاله در مورد مجتمع بهاران بزرگترین مجتمع استان و متاسفانه عدم توسعه ان بنویسید

    • به روی چشم . حتما .

    • به نام خالق هستی
      مجتمع تجاری و فرهنگی بهار ، چه نام زیبا و با مسمایی ، روزهای آغازین ساخت این بنا چه حرف ها و حدیث هایی که در موردش بیان نمی شد طرح با اینکه ساختش به طول انجامید ولی به معطلی هایش می ارزید . آری سفت کاری تمام و قرعه کشی ها به اتمام رسید و صاحبان مغازه ها مشخص شدند و به دنبال آن ساختمان های تجاری به صاحبان واگذار شد و هر کسی در دل خود برایش نقشه ها داشت ، تا اینکه طرح روزهای آخرش را طی کرد و به بهره برداری رسیده و افتتاح گردید .
      در آغاز مورد رشک همگان بود . یکی می گفت : با شروع بکارش ، قیمت مغازه ها و اجاره ها خواهد شکست. دیگری می گفت : چه جالب خواهد شد دیگر نیازی نیست برای خرید به شهرهای اطراف برویم و تمامی لوازم و ملزومات خود را از اینجا تهیه می کنیم و آن یکی می گفت : اگر کل مغازه های خرمدره را آنجا جمع کنند باز پر نخواهد شد و …..
      خلاصه عزیزان مغازه دار جمع شدند و آن عده از جوانان که جویای کار بودند و از آنجا که آوازه این مجتمع در شهر هاو استان های همسایه هم طنین انداز شده بود از اطراف و اکناف نیز جهت بهره وری از این سفره گسترده ، عازم خرمدره شدند وبه کسب روزی حلال مشغول شدند .درروز های اول سود و بهره این خوان گسترده ، برعموم همشهریان از به اجاره رفتن مغازه ها تا اجاره رفتن منازل ، کسب درآمد برای تاکسی داران محترم و ودر یک کلام منفعتش شامل همه همشهریان می شد و بی انصافی است اگر همشهریی ادعا کند که از جهت این مجتمع سودی نصیب اش نمی شده است . پس پیشرفت و ترقی یک شهر، چشمه ی زاینده ایست که در جریان بوده و منافع آن به عموم مردم بر خواهد گشت .
      در روزهای اول استقبال بی نظیر بود و حتی دوستان از شهر های اطراف نیز خواهان بنای چنین پروژه ای در شهرشان بودندو اینجا بود که کارشکنی ها شروع شد البته قابل ذکرست که این بنا در آغاز با مشکلاتی همراه بود و هم اکنون نیز به خاطر بی تدبیری ها و کارشکنی ها به نتیجه مطلوب نرسیده است به طور مثال بی توجهی و عدم تدابیر لازم جهت خرید انشعاب برق برای هرکدام ازواحدها که آن روزگار با دویست هزارتومان حل می شده و اکنون به بیش از یک میلیون نیاز دارد و یا نبود لوله کشی گاز ، هرچند که سیستم گرمایش و سرمایش آن به صورت پیشرفته ای با فن امکان پذیر شده که مشکلات خود را دارد و متاسفانه این سیستم در مغازه های بیرونی جوابگو نیست و مغازه داران بیرون ، با کپسول های گاز که خطر آفرین هم می باشد نسبت به گرمای مکان اقدام کرده اند و یا در آبندی و ایزوگام سقف ها دقت لازم انجام نگرفته و هنگامی که مغازه داری به شتشوی مغازه اش می پردازد مغازه پایینی برایش مشکل پیش می آید و….
      اصلی ترین مشکل این واحدها عدم فرهنگ سازی در جهت استفاده بهینه از سوی برخی مراجعین به این مکان بود که متاسفانه باحضور خود نه تنها خریدی از آنجا نداشتند و تنها برای گذران اوقات فراغت خود به این مجتمع می آمدند و متاسفانه آن جا را ، محلی برای رتق و فتق امورشان می دیدند و پاتوق عده ای که جز دردسر و مزاحمت چیز دیگری نداشتند و به جهت حرکات ناشایست خود ، باعث فرار سرمایه ها و به تعطیلی کشانده شدن برخی مغازه ها و از همه مهم تر باعث عدم استقبال همشهریان از این مکان می شدند و شکر خدا با گذشت زمان می رود که این مسئله نیز برچیده شود چون اتحاد مغازه داران و بی توجهی همشهریان نسبت به خودشان مواجه شدند و هجمه ی عموم مردم نسبت به حرکات زشت آن ها یک بسیج عمومی را باعث و آن ها هم در یافته اند که در یک شهر فرهنگی که در سطح استان زبانزد عام و خاص است ، جایگاهی ندارند و اینجا بود که دم و کولشان را جمع کرده و به ارزش ها احترام گذاشته اند . هرچند که در این امر مهم نیروهای انتظامی باید تاثیر گذار می بوده اند ولی آن ها نیز این و ظیفه را به گردن اصناف محترم انداخته و آن هاهم تنها راه آسایش و کسب درآمد حلال را در فراهم نمودن یک محیط آرام بدور از تنش دانسته اند و خوشبختانه در این مورد به نتیجه مطلوب رسیده اند .
      حال باید به این بیندیشیم که چگونه می توانیم حداکثر بهره برداری را از این واحد های تجاری و خدماتی داشته باشیم .برکسی پوشیده نیست که در سال های گذشته برای این شهر ستان نه تنها کاری انجام نشده بلکه موانع و قدم های زیادی در جهت رکود و عقب ماندگی آن از سوی خودی ها و متاسفانه بدخواهان این خطه برداشته شده است .
      حساب کنید اگر جاده قیدار به خرمدره متصل می شد ؟آیا امروز این شهر اینگونه بود یا یک تفاوت چمشگیر را در بازار آن شاهد بودیم . خوب ساخت و تکمیل این جاده با موانع روبرو شد و این مشکل به بد خواهان و آنانیکه عقب ماندگی خرمدره به نفعشان است ، برمی گردد که سد راه و مانع بزرگ هستند و جای تاسف دارد که از دوره دوم و سوم مجلس تاکنون نه مسئولان و نه ریش سفیدان توانسته اند در این زمینه کاری کنند و تقصیری هم ندارند چون گماشته شده اند که طرح ها در خرمدره پیشرفتی نداشته باشد خوب مسئولان قدم های قابل توجهی در این زمینه برنمی دارند ، چرا مردم اقدام و درخواستی در این زمینه ندارند و به کمبود ها رضایت می دهند جای سوال و شک است .!؟
      ولی باید از خود بپرسیم روستاهای اطراف از جمله ، مردمان نجیب و شریف شهر ها و روستاهای نصیر آباد و سوکهریز و رحمت آباد چه میزان در این شهر رفت و آمد دارند ؟ آیا توانسته ایم حداقل ها را در این شهر برایشان مهیا کنیم ؟ از ایاب و ذهاب گرفته تا مشتری مداری و جذب سرمایه ؟! تا چه میزان این عزیزان در بازارهای ما مشغولند ؟ آیا میدان و عرصه برای آنها ، فراهم است . تا چه میزان ان ها ، از خریدهایشان در خرمدره رضایت دارند ؟ آیا توانسته ایم جذبشان کنیم ؟ یا با یک بار خرید از ما ، کاری کرده ایم که دیگر پشت سرشان را هم نگاه نکننند ! یا آنها را هم مانند همشهریان عادت داده ایم به شهر های همجوار بروند !؟.
      متاسفانه با اینکه اکثر کالاهای مورد نیاز همشهریان در خود شهر فراهم است ولی به جهت تفاوت قیمت ها و کمبود برخی کالا ها و از همه مهم تر نبود کالا در موعد مقرر که این مسئله واقعا عذاب آور است شما کالای را که می خواهی ، ندارند و می گویند فلان وقت خواهیم آورد که این مورد موجب از دست رفتن مشتری می شودو جنس مطلوب شما زمانی آماده است که شما خریدتان را کرده اید واین امر به مثابه ، نوش داروی بعد مرگ سهراب است .
      البته یک مسئله مهم در این شهر همواره جگر سوز است و آن به سال های گذشته برمی گردد که تخم نفاق و تفرقه را در این شهر کاشتند و تا امروز از آن بهره ها برده اند .آنها دانستند که رقیب را چگونه از میدان بدر کنند و متاسفانه در داخل هم عده ای همواره آب به آسیاب دشمن ریخته اند . و در تمامی طرح ها و ایده ها خود را به شکل بارزی نشان می دهند ودشمن زود در او تاثیر گذار می شود و از این حربه برعلیه خود همشهریان استفاده می کند . شما هم اکنون در این شهر طرح و پروژه ای را نخواهید یافت که سر سلامت و بدون کار شکنی به سرانجام برسد و متاسفانه این درد سرطانی را ما در تمامی طرح ها از جمله بازار و خرید و فروش و شهرداری و خیابان کشی ها و در ادارات و سرپرستی ادارات و خلاصه هر جای این شهر که نظری بیندازید این غده چرکین را خواهید یافت و درمان این درد ، تنها در کنار هم بودن و دوری از تهمت ها و بدگویی هاست . یادآورمی شوم که همه شهروندان از این موضوع گله ها دارند و از این که نمی توانند در این مورد کاری از پیش ببرند ناراحتند حل این مسئله تنها زمانی میسر است که مانند شهرهای همجوار ، دلسوزانی داشته باشیم که از وقت و سرمایه خود ، در جهت عموم مردم استفاده کنند و طی نشست ها و جلسات ، همدلی و مهربانی را پیشه خود کنند و خود شروع کننده در امور خیریه باشند و دل ها را به هم نزدیک کنند و در مقابل کسانی که در صدد تخریب دلسوزان به این شهر هستند ، ایستادگی کنند . ما الان شاهدیم که متاسفانه نامه پشت نامه است که قبل از به پست رسیدن عده ای از عزیزان به ادرات کل و پایتخت سرازیر می شود تا فلانی ها به آن پست ها نرسند . خوب چه دلیلی دارد که ما از فرد یا افرادی که کارنامه قابل قبولی در این شهر دارند ، دفاع نکنیم . اگر این شهر دلسوزانی داشت که وامدار هیچ دسته و گروهی نبودند ، امروز این وضعیت را نداشتم بدبختانه در اکثر امور ریش سفیدان و اهل فن به تخریب هم می پردازند و این یعنی نابودی و سقوط که تا امروز در این شهر شاهد بودیم . آیا جوانان هم راه و روش پ۱دران خود را خواهند رفت ؟ اگر این گونه باشد ، این شهر بیش ازاین به ورطه نابودی پیش خواهد رفت .پس ای جوانان تا کی باید در این شهر یک طرح و پروژه ساخت و تکمیلش باید ۲۰ سال طول بکشد!؟
      پس یک شهر زمانی پیشرفت پیدا می کند که بازارهایشو از همه مهم تر مردمانش نسبت به دیگر رئوف و مهربان و باگذشت باشند و در این میان مغازه دارانش با روی باز و چهره گشاده و با اخلاقی انسانی با مردم برخورد می کنند نه این که منتظر یک مشتری باشند و اورا سرکیسه کنند . همان گونه که می دانید بدترین مکان های یک شهر ، بازار های آن جا می باشد ! چرا این حرف بیان شده ؟ چون همه جور بداخلاقی ها ، کم فروشی ها و خدای ناکرده کاری که باید نشود متاسفانه در بازار ها ، روی می دهد اگر این عزیزان میزان و عدالت را در پیشه و کسب خود رعایت نکنند ، آتش جهنم را بر خود ، خرید ه اند. کم اند آقایانی که مانند دهه چهل ، خرید و فروش کنندو انصاف را مد نظر داشته باشند . در مغازه های قدیمی تابلویی که همواره چشم گیر بود ، این نوشته بود: خدا را فراموش مکن . آیا امروز اینگونه است . آیاعدل و انصاف امروز در مغازه داران ما هست ؟
      مسئله بعدی و می توان گفت که در حال حاضر مهم ترین مسئله ، پارکینگ خودروها در این محل می باشد که متاسفانه هیچ تدبیری آگاهانه برای آن اندیشده نشده ، تقاطع قائم هم محلی برای پارک ندارد و از همه بدتر پارکینگ زیر زمین هم به جهت مشکلاتی که دارد ، خریداری ندارد .اصلی ترین مشکل این مجتمع نبود جایگاه پارک در این محدوده می باشد ، که باید در اسرع زمان فکری به حالش کرد .
      مورد بعدی به حال خود رها کردن این مجتمع است که نگهبانی درست و حسابی ندارد که می طلبد هیئت مدیره و اصناف فکری برایش بکنند تا در آینده دچار مشکل نشوند .
      این مجتمع در آغاز کار همانند بچه ای بود که متولد شد ولی در همان آغاز راه ، آن روزگار که نیازمند حامی و پشتوانه بود به حال خود رها شد و در این ایام همانند طفلی بی یار و یاور بود که خود را بالا کشید و رشد کرد و خوشبختانه به این مرحله که می بینیم رسیده است . پس برماست که در ایجاد فرهنگ سازی در رفت و آمد ها به آنجا ، دانش اموزان به توسط معلمین محترم و بچه ها به وسیله خانواده ها و در یک بسیج عمومی برکل آحاد جامعه وظیفه است که این مکان را خانه خود بدانیم و خدای ناکرده هرگونه بد اخلاقی نسبت به هم نوعان را ، اجحاف در حق و حقوق خود بدانیم و نسبت به برخی حرکات ناشایست از طرف عده ای انگشت شمار ، غیرت دینی داشته و برخورد لازم بدانیم که از حقوق یکایک همشهریا دفاع کنیم و نیز برتک تک مغازه داران وظیفه است که با بهترین برخوردها نسبت با مشتریان ، جذبی حداکثری داشته بتاشند تا برخورد شایسته آنها دهان به دهان گشته و شهره عام و خاص گردد ، چراکه حق بامشتری است چه خرید بکند و چه نکند مغازه ما و سرمایه ی ما متعلق به اوست . اگر اینگونه باشیم در نزدیک ترین زمان روزی حلال به وفور به سراغمان خواهد آمد و اگر غیر این باشد باید چاره ای دیگر و شغلی دیگر دست و پا کنیم .

  14. چرا علائم راهنایی و رانندگی بصورت منظم و کامل در خرمدره نصب نمی شود

    • علی جان نهایت بی خردی است که در برخی جاده ها مشاهده می شود که آدم نفهمی پیدا می شود همین تابلوهای به اصطلاح کم را می کند و به خانه می برد تا فردا به روی سنگ مزار پدرش نصب کند . آخه آدم ، بی فرهنگی تا کی !؟ من در جاده سوکهریز این مسئله شاهد بودم ولی صورت طرف رو ندیدم بچه ها تا به من بگند دیر شده بود ولی بی انصافی هم حدی دارد.

  15. رونق مجتمع بهران یعنی تحول عظیم خرمدره…..لطفا نظر بدهید

    • وقتی در مجتمع جوانان گم کرده راه را می بینم و اینکه خود را با هیج و پوچ مشغول کرده اند به حال شهرم و مسئولین شهرم که نتوانسته اند دست این جوانان را در جایی بند کنند تاسف می خورم .

  16. شوراهای شهر عوامل اجرایی و مسئولین در مورد مجتمع بهاران فکری اساس بکنید…واقعا حیف است

  17. سلام
    اینجا صدای دل است
    …………………..شما این حروف را،این کلمات را واین جملات را از عمق قلب من می شنونید.
    …………………..اینجا خرم دره است
    اینجا شهری است از بن وریشه تاریخی ……
    برخلاف همه که می گویند خرم دره شهر مذهبی نیست …من می گویم خرم دره شهر فرهنگ مذهب ……
    دوست من اینجا شهر من است
    شهرتوست
    شهر ماست
    اینجا ایران است
    اینجا واین کره خاکی متعلق به آدم است
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….همه اینا رو گفتم که به آقایی که اون بالا گفتم عکس من رو زدید سایت باید ازم اجازه می گرفتید بگم برادر بزرگورا همه چیز ما متعلق به خداست …چه برسد به یک قطعه عکس شما ومن هیچ تعلقی ومالکیتی نسبت به اموالمان نداریم.همه وهمه متعلق به خداست…………
    ارادتمند هم هستم برادر صاحب عکس

  18. برادران گرامی کوچه های گلدشت کی آسفالت می شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  19. لطفا در باره درمانگاه تامین اجتماعی شهدای خرمدره و امکانات در حال تنزل ان مطب بنویسید

  20. درمورد تقسیمات جغرافیایی شهرستان بنویسید

    • باسلام ظلمی که به دست آقای مهدوی و سکوت برخی همشهریان در مورد تقسیمات و توابع خرمدره ، بوجود آمد لکه ننگی بر دوش نماینده وقت است که متاسفانه کمتر شهروندی به تبعات آن فکر کرده و این نقطه شزوع آشفتگی و بی سرسامانی خرمدره است و متاسفانه دودستگی هم که در میان مردم شزیف صائین قلعه و هیدج و کوتاه نیامدن از برخی حقوق مسلم که مساله خرمدره آن ها را استاد کرده و صد البته به خاطر نفوذی که آن ها در پایتخت و نیز نفوذ مهدوی بر آن ها ، درست شدن این مساله زمان بر خواهدبود ، که امیدواریم آقای خانمحمدی حقوق ضایع شده شهروندان عزیز که به دست مرحوم حبیبی معاون اول وآقای مهدوی انجام شده به نتیجه و نقطه مطلوب برسد . بزودی از نظر عزیزان در این زمینه بهره خواهیم برد . لطفا نظر بدهید .ممنون

  21. سلام..بعد از شهرستان شدن سلطانیه همه مردم خرمدره از الحاق شدن هیدج وصایین قلعه به خرمدره سخن می گفتند و متاسفانه حتی یکی از این شهرها هم تابع خرمدره نشد…این مسئولین و بزرگان شهرما چکار می کنند…و اقعا خرمدره ها خیلی بی تعصب هستن به شهرشان

  22. چرا خرمدره ای به شهرشان بی تعصب اند…………..

  23. شهری با بیش از ۵۳۰۰۰هزار جمعیت یک اتوبوس به تهران ندارد واقعا وقعا جای تاسف دارد.

    • سلام آقای محمد ع ۱۰ سال سال پیش بود که در خرمدره نزدیک به ۲۰ دستگاه اتوبوس داشتیم و عزیزان همشهری سر این کار باهم مسابقه می دادند و نتیجه اش این که امروز آواره ایم .من دیروز مینی بوس هایی را در شهر مشاهده کردم که پشتشان نوشته بود خرمدره – دانشگاه آزاد من نمی دانم این آقایان کدام دانشجو را سرویس می دهند و ایستگاهشان کجاست ؟ آیا نمی شود این مینی بوس ها به سوکهریز و رحمت آباد سرویس بدهند اینست که این شهر مدیریت ندارد .

  24. خُرَّم‌دَره از شهرهای استان زنجان ایران است . خُرَّم دَرّه شهرستانی پر جمعیت واقع در استان زنجان است. این شهرستان دارای امکانات حمل و نقل من‌جمله: ایستگاه راه آهن و اتوبان قزوین – زنجان می‌باشد. شهرستان خرم‌دره در ۴۹ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۵ دقیقهٔ طول شرقی نصف‌النهار مبدأ و ۳۶ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۱۰دقیقهٔ شمالی خط استوا قرار گرفته‌است.

    وسعت آن ۳۰ کیلومتر مربع و بنا حق کوچک‌ترین شهرستان استان است. جمعیت شهرستان طبق آمار سال‌های گذشته بالغ بر ۶۹۰۰۰ نفر می‌باشد. خرم‌دره دارای دو بخش( خرمدره و هیدج)، دو شهر(خرمدره و هیدج) و شانزده دهستان می‌باشد.

    یکی از آثار تاریخی شگفت انگیز به تازه کشف شده تپه باستانی خالصه می باشد که در آن خمره های بزرگ گلی با قدمت ۶ تا ۸ هزار سال و ابزار ساده گلی مربوط به دوره کرومانیون ها و هموساپین ها کشف شده است که گزارش هایی از کشف نمونه های مشابه در دهستان پلاس (پهناسب قدیم) در سال هلی ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ موجود است که البته این مطالعات باستانشناسی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دلیل رفتن باستان شناسان خارجی در این منطقه ادامه پیدا نکرد . بنا به نظر باستان شناسان این کوزه های بزرگ گلی یافت شده در زمین های زراعی خالصه و زمین های ضلع رو به جنوب شرقی جغرافیایی حمام قدیمی دهستان پلاس جهت دفن کردن مردگان به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گرفته است . ۲-این شهرستان دارای یک حمام تاریخی معروف به حمام یان یان است که در گذشته های دور ساخته شده است ولی متأسفانه اکنون این اثر تاریخی به یک سفره خانه ی سنتی مبدل گشته است.

    این شهرستان پتانسیل زیادی از لحاظ صنعت وکشاورزی دارد. گروه صنعتی مینو که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی شمال غرب کشور است از امکانات بالفعل این شهرستان است در این شهرستان قرار دارد. سیب سرخ این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

    متأسفانه این شهرستان مورد بی مهری بی نظیر مسئولین قرار گرفته است (گوشه ای از این بی مهری و تبعیض با نگاهی به نقشه استان و تقسیمات کشوری آن به وضوح قابل رویت است و…). بابایی

    منبع

    پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران

  25. شهرستان خرمدره از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
    پرش به: ناوبری، جستجو شهرستان خرمدره
    اطلاعات کلی
    کشور ایران
    استان زنجان

    مردم

    جمعیت ۶۵،۱۶۶

    مذهب شیعه

    شهرها
    خرمدره

    تعداد بخش‌ها
    بخش مرکزی

    خُرَّمدَرّه شهرستانی است در استان زنجان ایران. این شهرستان در مسیر راه آهن و اتوبان قزوین – زنجان می‌باشد. شهرستان خرم‌دره در ۴۹ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۵ دقیقهٔ طول شرقی نصف‌النهار مبدأ و ۳۶ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۱۰دقیقهٔ شمالی خط استوا قرار گرفته‌است.

    وسعت آن ۵/۳۹۴ کیلومتر مربع و کوچک‌ترین شهرستان استان است. جمعیت شهرستان طبق آمار سال‌های گذشته بالغ بر ۶۵۰۰۰ نفر می‌باشد. خرم‌دره دارای یک بخش، یک شهر و دو دهستان می‌باشد.

    محتویات [نهفتن]
    ۱ تقسیمات کشوری
    ۲ مراکز درمانی و بهداشتی
    ۳ مجنمع تجاری و تفریحی
    ۴ شهرک‌ها
    ۵ جمعیت
    ۶ جغرافیا
    ۷ دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی
    ۸ اقتصاد
    ۹ صنعت و معدن
    ۱۰ جاهای تاریخی
    ۱۱ منابع

    تقسیمات کشوری[ویرایش]شهرستان خرمدره دارای یک شهر و و یک بخش می‌باشد.

    بخش مرکزی شهرستان خرمدره
    دهستان الوند
    دهستان خرمدره
    شهر: خرمدره

    مراکز درمانی و بهداشتی[ویرایش]بیمارستان بو علی سینا- مرکز بهداشت خرمدره- درمانگاه مهر

    مجنمع تجاری و تفریحی[ویرایش]مجتمع بهاران واقع در مرکز شهر
    شهر بازی بزرگ راه ابریشم

    شهرک‌ها[ویرایش]شهرک قدس -شهرک گلدشت- شهرک فرهنگیان

    جمعیت[ویرایش]بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان خرمدره در سال ۱۳۹۰ برابر با ۶۵هزار نفر بوده‌است.[۱]

    جغرافیا[ویرایش]بلندترین ارتفاع ۳۰۰۰ متر واقع در ارتفاعات الوند و کمترین ارتفاع که تقریباً اکثر نقاط شهرستان را شامل می‌شود برابر ۱۵۰۰ متر است.

    ارتفاع آن از سطح دریا ۱۵۷۵ متر می‌باشد. مساحت شهرستان ۴۰۷ کیلومتر مربع می‌باشد. این شهرستان در قسمت جنوبی استان زنجان واقع شده که از شمال به استان قزوین و از شرق و غرب به شهرستان ابهر و از جنوب به شهرستان خدابنده محدود می‌شود. منطقهٔ خرم‌دره، منطقه‌ای کوهستانی محسوب می‌شودو از نظر طبیعت زیباترین جنگلها و باغات میوه را در استان زنجان دارا می‌باشد که به همین دلیل به این شهرستان نگین سبز استان نیز گفته می‌شود.

    دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی[ویرایش]دانشگاه پیام نور- دانشگاه جامع علمی کاربردی مینو- موسسه آموزش عالی کار واحد خرمدره

    اقتصاد[ویرایش]این شهرستان پتانسیل زیادی از لحاظ صنعت وکشاورزی دارد. گروه صنعتی مینو، شرکت شیشهٔ ضد گلوله میرال، سرم سازی که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی شمال غرب کشور است از امکانات بالفعل این شهرستان است در این شهرستان قرار دارد. سیب سرخ این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است. شهرستان خرم دره دارای معادن با ارزشی می‌باشد که در حال حاضر ۸ معدن سنگ گرانیت و یک معدن مس و سلیس توسط کارشناسان مربوطه فعال می‌باشند.

    صنعت و معدن[ویرایش]شهرک صنعتی شهرستان با وسعتی در حدود ۳۶۰ هکتار پذیرای فعالان عرصه صنعت و معدن و تولید می‌باشد.

    شرکتهای فعال درمنطقه دربخشهای مختلف صنایع (غذایی- شیمیایی- معدنی –کشاورزی و…) مشغول فعالیت هستند که شرکتهای بالای ۱۰۰نفرآن ۳ واحد می‌باشند.

    اسامی برخی ازشرکتهائی که درحال حاضرفعال هستند به شرح زیر است:

    معدنکاران نسوز

    سلیس آرا

    مینو

    هوراطب

    سنگ آذین

    آرین گلوکز

    سبز دشت

    کشت و صنعت

    جیالینگ

    میدان دام جاوید و….

    شرکتهای بزرگ با عرصه فعالیت گسترده:
    شرکت کشت و صنعت در منطقه با فعالیت گسترده خود در تولید وپرورش میوه، غله، مرغ و جوجه، گاو، شیر و … فعال است.

    شرکت مینو که با محصولات متنوع آن آشنایی دارید.

    شرکت معدن کاران نسوز که در خصوص برخی از فراورده‌های معدنی مانند سلیس و آجرهای نسوز فعال است.

    شهرستان خرم دره سالانه ۴۰ تن عسل تولید می‌کند

    و به لحاظ تولید صنعتی دام و طیور مقام نخست استان را داراست

    و نیز در تولید محصولی مانند سیب قرمز و انگور جایگاه مطلوبی دارد.

    جاهای تاریخی[ویرایش]۱-یکی از آثار تاریخی شگفت انگیز به تازه کشف شده تپه باستانی خالصه می‌باشد که در آن خمره‌های بزرگ گلی با قدمت ۶ تا ۸ هزار سال و ابزار ساده گلی مربوط به دوره کرومانیون‌ها و هموساپین‌ها کشف شده است که گزارش‌هایی از کشف نمونه‌های مشابه در دهستان پلاس (پهناسب قدیم) در سال هلی ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ موجود است که البته این مطالعات باستانشناسی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دلیل رفتن باستان شناسان خارجی در این منطقه ادامه پیدا نکرد. بنا به نظر باستان شناسان این کوزه‌های بزرگ گلی یافت شده در زمین‌های زراعی خالصه و زمین‌های ضلع رو به جنوب شرقی جغرافیایی دهستان پلاس جهت دفن کردن مردگان به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گرفته است. ۲-این شهرستان دارای یک حمام تاریخی معروف به حمام یان یان است که در گذشته‌های دور ساخته شده است ولی متاسفانه اکنون این اثر تاریخی به یک سفره خانهٔ سنتی مبدل گشته است.

    منابع[ویرایش]۱.پرش به بالا ↑ «سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ ، جمعیت تا سطح آبادی‌ها بر حسب سواد» ‎(فارسی)‎. مرکز آمار ایران، ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از نسخهٔ اصلی در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲.
    در وب‌گاه استان زنجان فرمانداری شهرستان خرمدره

  26. چرا خرمدره ای به شهرشان بی تعصب اند…………..

  27. چرا خرمدره ای ها به شهرشان بی تعصب اند…………..

  28. چرا خرمدره ها به شهرشان خیلی بی خیالند.و تلاشی در پیشرفت ان نمی کند و همه یکدیگر را مقصر میدانند …خرمدره ها فقط منتقد خوبی هستن.

  29. خسته شدیم از………………….

  30. کد خبر: ۸۰۹۹۴۵۷۷ (۳۷۷۲۹۷۳) | تاریخ خبر: ۲۴/۱۰/۱۳۹۲ | ساعت: ۱۳:۳۸| نسخه چاپی | ارسال به دوستان

    نام:
    ایمیل گیرنده:
    برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید

    Captcha:

    مرکز علمی کاربردی مینو خرمدره در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد
    زنجان – ایرنا – رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت:دانشگاه مذکوردردوره های کارشناسی حرفه ای ارشد و مهندسی فناوری ارشد برای سال آینده دانشجو می پذیرد که در این راستا مرکز علمی و کاربردی مینو خرمدره اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع ارشد کرده است.

  31. امیرلو میتواند……………….عزیزانم

  32. آزموده را آزمودن خطاست

  33. سلام شورای محترم فعلا که ایجاد خیابانهای جدید هزینه بر است بهتر نیست عقب نشینی در کوجه ها را سرسختانه اعمال کنید ونیز گروهی جهت روشن نمودن وضعیت خانه های فرسوده که ارثیه ای و بدون سکونت هستند اما برای اهل محل مزاحم اند تشکیل دهید ممنون

  34. از شوراها میخواهیم در مساجد گزارش دهند چه کردند در یک سال گذشته

  35. جناب آقای مرادی چرا بعضی از پیام ها حذف میشه

  36. چند بار پیام ارسال کردم حذف شده.سالهای گذشته شهرداری رودخانه کبیر را پاکسازی وسمپاشی میکرد . وجود پشه و سایر حیوانات موذی سلامت وبهداشت عموم بویزه ساکنان حاشیه رودخانه رابه مخاطره انداخته خواهشا شهرداری اقدامی بکند.

  37. با سلام خدمت جناب کلانتری ،با تشکر از شما که برای رفع مشکلات خرمدره قلم می زنید حقیراهل خرمدره ولیکن ساکن تهرانم وهفته پیش برای شرکت در ختم سوم و هفتم یکی از اقوام در مسجد جامع حضور داشتم ومشکلی که هنگام ورود به مسجد مشاهده نمودم و در شان مردم خرمدره نبود و ان اینکه برای شرکت کنندگان در ورودی کفشداری تعبیه نشده بود و بصورت فعله ا ی گونی پر از انواع واقسام کیسه زباله با رنگهای گوناگون جلوی ورودی مسجد باری به هر جهت ولو بود و با وزش باد کیسه ها در محوطه بازی می کردند و هر کسی وارد میشد دنبال یه کیسه زباله به جهت بادمیدویدتا کیسه ای نصیبش گرددکفش خود را داخل ان قرار دهدو این در شان مردم و امنای مسجد نیست و امید است با مشاوره حضرتعالی حل بشود

  38. با سلام خدمت همشهری گرامی آقا بهروز ، بله به نکته قابل توجهی اشاره نمودید بنده همچون شما از این مسئله رنج می برم و یکبار هم بااینکه مجلس متعلق به ما نبود و این صحنه را دیدم و اقدام به جمع آوری نایلون ها نمودم .
    ولی بنده امروز کتبا این مسئله به هیت امنا متذکر می شوم و چاره کار البته تهیه ی جای کفش در مقیاس زیاد می باشد البته کمد کفشداری بهترین راه حل است و دیگر ایرادات مانند تجمع صاحب مجلس در داخل صحن هم اشتباه است چون به خاطبین مجلس و قاریان قرآن بی احترامی می شود که با ساخت و تکمیل ورودی پشت مسجد ( شمالی) ، انشاالله جبران خواهد شد ممنون و سپاسگزارم .

  39. لطفا لیست مساجد خرمدره رو بنویسید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.