• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

هوشمندسازی ۳۰ درصد مدارس خرم‌دره

  • کد خبر : 2474
  • 15 شهریور 1392 - 0:25
هوشمندسازی ۳۰ درصد مدارس خرم‌دره

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس شهرستان خرم‌دره هوشمندسازی شده است. احمد بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد ۹ هزار و ۷۳۴ دانش‌آموز در مدارس شهرستان خرم‌دره مشغول به […]

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس شهرستان خرم‌دره هوشمندسازی شده است.

احمد بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد ۹ هزار و ۷۳۴ دانش‌آموز در مدارس شهرستان خرم‌دره مشغول به تحصیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید تعداد ۹ هزار و ۷۳۴ نفر وارد مدرسه می‌شوند، گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۲۴ دانش‌آموز ابتدایی در مدارس شهرستان خرم‌دره مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره افزود: یک هزار و ۵۴۸ دانش‌آموز در مقطع راهنمایی و همچنین ۲ هزار و ۲۹۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مدارس شهرستان خرم‌دره هوشمندسازی شده است، گفت: در سال تحصیلی جدید در صورت تامین اعتبار پیش‌بینی می‌شود که هوشمندسازی مدارس به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

گفتنی است فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولات گسترده‌ای را در تمام عرصه‌های اجتماعی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونه‌ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتی است؛ جامعه‌ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش،‌ دارای نقش محوری و تعیین کننده است.

مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.

در چنین مدرسه‌ای یک دانش‌آموز هوشمند، با صرف وقت بر روی موضوعات به شکل مستمر، منابع و قابلیت‌های اجرایی خود را توسعه و تغییر می‌دهد و این نکته‌ای است که به مسئولان مدرسه اجازه می‌دهد تا با توجه به تغییرات به وجود آمده و افزایش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آن‌ها را برای اخذ اطلاعات جدید آماده کنند.

مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که جهت ایجاد محیط یاددهی ـ یادگیری و بهبود نظام مدیریتی مدرسه و تربیت دانش‌آموزان پژوهنده طراحی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=2474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.