• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

تولد ۸۵۰۰ نوزاد در استان زنجان

  • کد خبر : 2609
  • 16 شهریور 1392 - 12:11
تولد ۸۵۰۰ نوزاد در استان زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از تولد ۸ هزار و ۵۰۰ نوزاد در استان طی ۵ماه نخست امسال خبر داد. سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهارگانه حیاتی از مهم‌ترین وظایف ثبت احوال است که به صورت مستمر انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه وقایع […]

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از تولد ۸ هزار و ۵۰۰ نوزاد در استان طی ۵ماه نخست امسال خبر داد.

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهارگانه حیاتی از مهم‌ترین وظایف ثبت احوال است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقایع مذکور شامل ازدواج، طلاق، وفات و ولادت است، تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۸ هزار و ۵۵۲ واقعه تولد در استان زنجان به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه از تعداد نوزادان متولد شده در پنج ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۳۸۵ نفر پسر است، افزود: همچنین طی این مدت ۴ هزار و ۱۶۷ نوزاد دختر در استان زنجان متولد شده است.

وی با بیان اینکه نسبت جنسی واقعه ولادت در استان طی پنج ماهه نخست امسال ۱۰۶ است، اضافه کرد: بر این اساس می‌توان گفت، طی مدت مذکور در ازای تولد ۱۰۰ دختر، ۱۰۶ نوزاد پسر متولد شده است.

متوسلین با بیان اینکه بر اساس آمارهای گرفته ۷۲ درصد ولادت‌ها در مناطق شهری اتفاق افتاده است، اذعان داشت: ۲۸ درصد از ولادت‌های ثبت شده در استان در مدت مذکور در مناطق روستایی رخ داده است.

وی در ادامه به تعداد وفات‌های ثبت شده در استان طی پنج ماهه نخست امسال اشاره داشت و گفت: در مدت مذکور ۲هزار و۶۰ واقعه وفات در این استان به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه از مجموع آمار ارائه شده یک هزار و ۱۴۰ واقعه مربوط به مردان بوده است، افزود: همچنین طی پنج ماهه امسال ۹۲۰ واقعه فوت زن به ثبت رسیده است.

وی در ادامه نسبت جنسی وقایع وفات را ۱۲۴ اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار گرفته شده طی پنج ماهه نخست امسال در ازای وفات ۱۰۰ زن، ۱۲۴ مرد فوت شده‌ است.

متوسلین تعداد وقایع وفات به ثبت رسیده در شهرهای استان را یک هزار و ۲۴۵ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین طی این مدت ۸۱۵ واقعه فوت در نقاط روستایی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=2609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.