• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

بغداد مقصد اولین سفر خارجی ظریف/وزیر خارجه تهران را ترک کرد

  • کد خبر : 2681
  • 17 شهریور 1392 - 8:36
بغداد مقصد اولین سفر خارجی ظریف/وزیر خارجه تهران را ترک کرد

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود صبح امروز (یکشنبه) در رأس هیئتی راهی بغداد پایتخت عراق شد. به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عراق، محمدجواد ظریف گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت امور خارجه در دولت یازدهم پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۲ با کسب ۲۳۲ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۳ […]

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود صبح امروز (یکشنبه) در رأس هیئتی راهی بغداد پایتخت عراق شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عراق، محمدجواد ظریف گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت امور خارجه در دولت یازدهم پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۲ با کسب ۲۳۲ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۸۱ رای اخذ شده به عنوان یازدهمین وزیر امور خارجه منصوب و دو روز بعد در ۲۶ مرداد ماه پس از برگزاری مراسم تودیع و معارفه کلید وزارت خارجه را از صالحی گرفت و رسماً عهده‌دار این سمت شد.

ظریف در اولین سفر خارجی خود صبح امروز (یکشنبه) در رأس هیئتی راهی بغداد پایتخت عراق شد.

وی در این سفر قرار است با هوشیار زیباری وزیر خارجه، اسامه النجیفی رئیس پارلمان، نوری المالکی نخست وزیر، خضیر الخزایی کفیل ریاست جمهوری و عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بپردازد.

 

ظریف را در این سفر کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، محمد مجید الشیخ سفیر عراق در تهران و حسن کاظمی قمی دستیار وزیر خارجه در امور اقتصادی همراهی میکنند.

 

تعامل و همگرایی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان اسلام از جمله برنامه‌های ارائه شده ظریف به مجلس شورای اسلامی قبل از تصدی این سمت بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.