• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

ثبت وقف جدید ۱۸ هکتاری در استان زنجان

  • کد خبر : 2738
  • 18 شهریور 1392 - 7:47
ثبت وقف جدید ۱۸ هکتاری در استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت وقف جدید ۱۸ هکتاری در استان زنجان خبر داد. حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توسعه موقوفات و تشویق مردم به انجام عمل وقف از جمله اقداماتی است که توسط اداره‌کل اوقاف استان انجام می‌شود. وی با اشاره به […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت وقف جدید ۱۸ هکتاری در استان زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توسعه موقوفات و تشویق مردم به انجام عمل وقف از جمله اقداماتی است که توسط اداره‌کل اوقاف استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه موقوفات و تشویق مردم برای انجام این عمل با ترویج فرهنگ وقف صورت می‌گیرد، اضافه کرد: سالانه برنامه‌های مختلفی به صورت مستمر در بحث ترویج فرهنگ وقف در استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این موقوفات شامل امام‌زاده‌ها، بقاع، مساجد و سایر موقوفات استان هستند.

وی در ادامه با اشاره به ثبت وقف جدید در استان زنجان افزود: این وقف در قالب زمین ۱۸ هکتاری است و در روستای یامچی واقع شده است.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه به برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: سالانه قریب به ۵۰ برنامه توسط اداره‌کل اوقاف استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها به صورت مستمر و برخی نیز به صورت مناسبتی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و برنامه‌های دهه ولایت از جمله برنامه‌های اجرایی اداره‌کل اوقاف استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به اجرای برنامه‌های اداره‌کل اوقاف در دهه کرامت اشاره داشت و گفت: برنامه‌های این دهه در همه مساجد استان که شمار آنها به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ باب می‌رسد، اجرایی می‌شود.

وی همچنین به اجرای برنامه‌های این دهه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: امسال برنامه‌های این دهه به صورت ویژه در ۱۲ امام‌‌زاده برگزار می‌شود، ولی در سایر بقاع نیز برنامه‌های فرهنگی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.