• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

مخالفان ضد جنگ در ترکیه به خیابان ها ریختند/ بازداشت ۲۵ تن از معترضین توسط پلیس

  • کد خبر : 2781
  • 18 شهریور 1392 - 10:50
مخالفان ضد جنگ در ترکیه به خیابان ها ریختند/ بازداشت ۲۵ تن از معترضین توسط پلیس

در پی فراخوان گسترده در شبکه های اجتماعی برای برپایی تظاهرات ضد جنگ در ترکیه، مردم ترکیه با حضور در خیابان با سیاست های جنگ افروزانه دولت اردوغان مخالفت کردند. تا کنون ۲۵ تن از معترضین بازداشت شده اند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سایت آناج نوشت: به دنبال تظاهرات ضد جنگ در دانشگاه خاورمیانه […]

در پی فراخوان گسترده در شبکه های اجتماعی برای برپایی تظاهرات ضد جنگ در ترکیه، مردم ترکیه با حضور در خیابان با سیاست های جنگ افروزانه دولت اردوغان مخالفت کردند. تا کنون ۲۵ تن از معترضین بازداشت شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سایت آناج نوشت: به دنبال تظاهرات ضد جنگ در دانشگاه خاورمیانه ترکیه، در شبکه های اجتماعی، فراخوان تظاهرات ضد جنگ در محل میدان تقسیم استانبول پخش شد و هزاران تن از مردم ترکیه که مخالف جنگ علیه سوریه هستند به خیابان ها ریختند.
در پی این فراخوان تظاهرکنندگان در مقابل دبیرستان گالاتاسارای استانبول گرد هم آمده و قصد راهپیمایی به سوی میدان تقسیم را داشتند که پلیس ترکیه وارد عمل شده و به مقابله با تظاهرات کنندگان پرداخت.

 

تظاهرکنندگان با انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه دولت ترکیه خواستار برکناری دولت شدند و به مقابله با نیروهای امنیتی پرداختند. بنا به گزارش پلیس ترکیه تا کنون  ۲۵ نفر در این درگیری ها بازداشت شده اند. پیش بینی می شود که در روزهای آتی ترکیه شاهد تظاهرات و آشوب های گسترده تری باشد.

از نکات جالب این تظاهرات حمل پرچم حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران بر فراز دستان تجمع کنندگان بود، که نشان دهنده عمق اختلاف عقیده مردم و دولت ترکیه بود.

تظاهرات کنندگان همچنین شعار هایی چون “محو اولسون آمریکا” ، “محو اولسون اسرائیل” ، “اونوتما ترکیه قارداشدیر سوریه” ، “آمریکانین عسگری اولمایاجاییک” ، “شیعه سنی قارداشدیر، وهابی لر آلچاقدیر” سر می دادند و پلاکادر هایی با این شعار ها حمل می کردند.

در تظاهرات امروز همچنین اشخاص شناخته شده ای چون شیخ حسن کارابولوت، آیت الله توران و سینان کیلیچ شرکت داشتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=2781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.