• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11

عضویت ۵۴ هزار زنجانی در کتابخانه‌های عمومی استان

  • کد خبر : 2865
  • 19 شهریور 1392 - 11:56
عضویت ۵۴ هزار زنجانی در کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ۵۴ هزار نفر از شهروندان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هستند. محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به وضعیت کتابخانه‌‌های عمومی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان زنجان ۷۴ کتابخانه فعال وجود دارد. وی با اشاره به اینکه یک میلیون جلد کتاب […]

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ۵۴ هزار نفر از شهروندان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هستند.

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به وضعیت کتابخانه‌‌های عمومی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان زنجان ۷۴ کتابخانه فعال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، تصریح کرد: ۲۱۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی به امانت گرفته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه به طور متوسط ۳۰۰ نفر مراجعه کنندگان این کتابخانه‌ها هستند.، افزود: ۵۴ هزار نفر از شهروندان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

وی به زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اشاره کرد و افزود: ۳۱ هزار متر مربع زیربنای این کتابخانه‌ها است.

احمدخانی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ عدد صندلی در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، تصریح کرد: همچنین تعداد کتابخانه‌های عمومی کشورمان ۲ هزار و ۹۳۱ باب است.

وی با اشاره به اینکه درصد جمعیت استان از کل کشور ۱.۴ درصد است، افزود: به ازای هر ۱۰ هزار و ۷۰۱ نفر یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به سرانه مطالعه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه استان ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه زنجان در حوزه سرانه مطالعه دومین استان بعد از تهران در کشور است، تصریح کرد: سرانه مطالعه در تهران ۹۴ دقیقه و ۵۴ ثانیه و نرم کشوری ۷۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه است.

احمدخانی به فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و افزود: مطالعه کتاب فیزیکی- مجازی، روزانه، نشریات فیزیکی- مجازی و… جزو این فعالیت‌ها است.

وی از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خواست تا با حضور در کتابخانه‌های عمومی از کتاب‌های مورد علاقه خود استفاده کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.