• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
11

صادرات گندم مازاد بر نیاز استان زنجان

  • کد خبر : 2862
  • 19 شهریور 1392 - 11:51
صادرات گندم مازاد بر نیاز استان زنجان

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از صادرات گندم مازاد بر نیاز استان خبر داد. رسول منصوری امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان از خرید بیش از ۱۶۲ هزار تن گندم در استان خبر داد. وی با بیان اینکه نیاز یکساله استان ۱۲۰ هزار تن گندم است، تصریح کرد: با مشارکت کشاورزان و همدلی مسئولان […]

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از صادرات گندم مازاد بر نیاز استان خبر داد.

رسول منصوری امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان از خرید بیش از ۱۶۲ هزار تن گندم در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه نیاز یکساله استان ۱۲۰ هزار تن گندم است، تصریح کرد: با مشارکت کشاورزان و همدلی مسئولان اجرایی، موضوع خودکفایی در خرید و ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز استان محقق شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه مازاد گندم مورد نیاز در حال ترانزیت به سایر استان‌ها است، افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن گندم مرغوب به استان‌های گیلان، قم و قزوین ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش ۸۰ درصد بهای گندم کشاورزان به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، اضافه کرد: مابقی مطالبات گندم‌کاران با اولویت تاریخ تحویل محمولات طی روزهای آتی از طریق بانک عامل واریز می‌شود.

منصوری با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی استان زنجان جزو معدود استان‌های فعال و درگیر در خرید گندم است، گفت: شایسته است اعتبارات تخصیصی در راستای پرداخت مطالبات کشاورزان تسریع و تقویت شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که تاکنون برخی از کشاورزان محمولات خود را حفظ و انبار کرده‌اند، در صورت بهبود روند پرداختی‌ها، امید می‌رود این افراد گندم خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند که پیش‌‌بینی خرید ۱۸۰ هزار تن گندم دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین در زمینه مدت زمان فعالیت این مراکز گفت: فعالیت خرید استان از ابتدای تیرماه آغاز شده است و مادامی که مراجعه به این مراکز به صورت پیوسته وجود داشته باشد، فعالیت ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به کاهش ترافیک حواله‌ها در صف واریز بانک گفت: انتظار می‌رود مدت زمان پرداخت وجوه گندم نیز کاهش چشمگیر داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.