• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

وقتی معماری به ابزاری برای اسلام هراسی تبدیل می‌شود+ تصاویر

  • کد خبر : 2938
  • 20 شهریور 1392 - 0:31
وقتی معماری به ابزاری برای اسلام هراسی تبدیل می‌شود+ تصاویر

لابی صهیونیستی در آمریکا و اروپا سعی می‌کند ضمن تبدیل سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر به نماد اسلام ستیزی در غرب، میان مسیحیان و مسلمانان تنش ایجاد کند. معماران یهودی برای تحریک عواطف، یک درخت گلابی را که در اکتبر ۲۰۰۱ در میان خاکسترهای برج دوقلو برافراشته اما سوخته بود را به عنوان نماد عاطفی در […]

لابی صهیونیستی در آمریکا و اروپا سعی می‌کند ضمن تبدیل سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر به نماد اسلام ستیزی در غرب، میان مسیحیان و مسلمانان تنش ایجاد کند. معماران یهودی برای تحریک عواطف، یک درخت گلابی را که در اکتبر ۲۰۰۱ در میان خاکسترهای برج دوقلو برافراشته اما سوخته بود را به عنوان نماد عاطفی در معرض دید مردم قرار داده و آن را درخت بازمانده نامیدند.اشاعه یک تصویر خلاف واقع، منفی و غیر متساهل از اسلام به منظور ترویج یک حس توام با تنفر و واداشتن ناخودآگاه مخاطبان به اتخاذ یک دیدگاه و رویکرد تعصب آمیز، جانبدارانه و تبعیض آمیز نسبت به اسلام و جوامع اسلامی، تعاریفی است که از اسلام هراسی ارائه شده است. برانگیختن حس تنفر نسبت به مسلمانان و تهدید جلوه دادن اسلام دو عنصر اساسی در اسلام هراسی به شمار می‌رود و ممکن است دربردارنده این استنباط باشد که اسلام در سطح پایین تری نسبت به غرب قرار داشته و نه یک دین بلکه یک ایدئولوژی سیاسی پرخاش جو است.

 


مجموعه بنای یادبود ۱۱ سپتامبر؛ ویلیام کوهن، وزیر دفاع اسبق آمریکا و از استراتژیست های برجسته این کشور اعلام می کند که جنگ آمریکا و متحدانش با اسلام، جنگ چهارم جهانی است

 


لابی صهیونیستی در آمریکا و اروپا سعی می کند ضمن تبدیل سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر به  نماد اسلام ستیزی در غرب، میان مسیحیان و مسلمانان تنش ایجاد کند

 


۲۹۸۳ اسم بر روی ۷۹ صفحه برنزی، دو استخر آبی که در محل سابق برج های دو قلو ساخته شده اند را در بر گرفته اند. معماران با این شیوه نام قربانیان حادثه ۱۱سپتامبر را در معرض دید همگان قرار داده اند.

اسلام هراسی و قضیه ۱۱ سپتامبر
محافل رسانه ای و غیررسانه ای غرب با هدف مقابله با اسلام و گسترش روزافزون آن، سیاست اسلام ستیزی را با حربه اسلام هراسی در سرلوحه رویکرد تبلیغی و مواضع و تحرکات سیاسی خود قرار داده اند. افزون بر این، لابی صهیونیستی در آمریکا و اروپا سعی می کند ضمن تبدیل سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر به «نماد» اسلام ستیزی در غرب، اولا بین مسیحیان و مسلمانان تنش ایجاد شود؛ ثانیا این تنش به لایه های درونی تر مناسبات بین الادیانی این دو دین بزرگ ابراهیمی برسد. در این راستا اقدامات و برنامه ریزی های زیادی در عرصه های مختلف از جمله عرصه تاثیر گذار رسانه، کتاب، سینما، دیپلماسی و روابط بین الملل، ادیان، مکاتب فکری، اقوام و …انجام می دهند.


پیشنهاد طرح کلی مجموعه یادبود حادثه ۱۱ سپتامبر توسط معمار یهودی، دانیل لیبسکیند صورت گرفت. وی طراح “موزه یهود برلین” و از جمله خادمین مطرح صهیونیست ها در حوزه معماری است

 


جورج دبلیو بوش بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر اعلام می کند که جنگ های صلیبی مجددا شروع شده است

بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر بود که جورج بوش اعلام کرد جنگ های صلیبی مجددا شروع شده است. وی کشورها را از این پس به دو گروه دوست ایالات متحده و دشمن ایالات متحده تقسیم بندی می کند. که هر که با ما نیست پس بر ما است. از این روی سخن از محور شرارت کرده و کشورهای ایران، کره شمالی و سوریه را به عنوان کشورهای حامی تروریست و نقض کننده منافع دنیای آزاد و جهان غرب معرفی می کند. دو روز پس از انفجارهای ۱۱ سپتامبر، روزنامه هرالدتریبون در مقاله‌ای به قلم جان وینکور نوشت که این حوادث برخورد تمدن های اسلامی و غرب را آشکار ساخته است.


“دیوارِ چهره”  قسمتی از این موزه را تشکیل می دهد که بر روی این دیوار چهره قربانیان به تصویر کشیده شده است

اسلام هراسی و اسلام ستیزی توسط امپراتوری های خبری و رسانه ای نظام سلطه آنچنان ساماندهی شد که نخست وزیر وقت ایتالیا در اظهاراتی نسنجیده تمدن غرب را اصیل تر از تمدن اسلامی خواند و مسلمانان را به علت آنچه او فرودستی می نامید مورد تحقیر قرار داد.

در ادامه این روند، فوکویاما یک ماه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در مصاحبه ای با روزنامه گاردین تاکید کرد که اسلام تنها نظام فرهنگی است که مدرنیته غربی را تهدید می کند. او تصریح کرد که آمریکا می تواند برای شکستن مقاومت کشورهای اسلامی در برابر مدرنیته از توان نظامی خود استفاده کند.

در همین رابطه ویلیام کوهن، وزیر دفاع اسبق آمریکا و از استراتژیست های برجسته این کشور اعلام داشت جنگ آمریکا و متحدانش با اسلام، جنگ چهارم جهانی است. وی جنگ جهانی سوم را دوران جنگ سرد و به مدت ۴۵ سال می داند و جنگ جهانی چهارم را هم نبرد بین تمدن غرب و اسلام معرفی می کند.

رهبر معظم انقلاب نیز در بیاناتی هدف غرب درباره  ۱۱ سپتامبر را اینگونه تشریح می کنند: امریکائى‌ها قضیه‌ى ۲۰ شهریور، یعنى همان ۱۱ سپتامبرِ چهار پنج سال قبل را بهانه‌اى قرار دادند براى اینکه مطامع خودشان را در خاورمیانه پیش ببرند. هدف اصلى آن‌ها هم این بود که بتوانند خاورمیانه‌اى درست کنند بر محور منافع اسرائیل؛ به تعبیرى که آن روز ما مى‌کردیم، خاورمیانه‌اى با پایتختى اسرائیل؛ این‌طور چیزى مورد نظرشان بود.


آمریکائى‌ها قضیه‌ى ۲۰ شهریور، یعنى همان ۱۱ سپتامبرِ چهار پنج سال قبل را بهانه‌اى قرار دادند براى اینکه مطامع خودشان را در خاورمیانه پیش ببرند. هدف اصلى آن‌ها هم این بود که بتوانند خاورمیانه‌اى درست کنند بر محور منافع اسرائیل؛ به تعبیرى که آن روز ما مى‌کردیم، خاورمیانه‌اى با پایتختى اسرائیل؛ این‌طور چیزى مورد نظرشان بود.

 


“دیوارِ چهره”

معماری، ابزاری برای اسلام هراسی؛ بنای یادبود ۱۱ سپتامبر
پس از برگزاری یک مسابقه برای طراحی بنای یادبود یازدهم سپتامبر، اجرای این طراحی به “مایکل آراد” از گروه معماری “هندل” به همراه گروه معماری منظر “پیتر واکر” واگذار شد. پیشنهاد طرح کلی این مجموعه توسط معمار یهودی، دانیل لیبسکیند صورت گرفت. وی طراح “موزه یهود برلین” و از جمله خادمین مطرح صهیونیست ها در حوزه معماری است. بدین ترتیب، در مرکز تجارت جهانی ساخت و ساز آغاز گردید و دو استخر بزرگ مربع شکل در محل فونداسیون برج های دوقلو ساخته شد که آبشارهایی از چهار طرف این استخر به مرکز آن سرازیر می شود و هدف اصلی طراحی این استخر، “بازتابش فقدان” عنوان شده است. بدین ترتیب که ۲۹۸۳ اسم بر روی ۷۹ صفحه برنزی، دو استخر آبی که در محل سابق برج های دو قلو ساخته شده اند را در بر گرفته اند. معماران با این شیوه نام قربانیان حادثه ۱۱سپتامبر را در معرض دید همگان قرار داده اند.


نمادی از برج های دوقلو در فضای داخلی مجموعه


یک مقطع از مجموعه یادبود ۱۱ سپتامبر


موزه زیرزمینی که خاطره ترس، وحشت و فرار بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر را برای بازدیدکنندگان تداعی می کند


۲۹۸۳ اسم بر روی ۷۹ صفحه برنزی، دو استخر آبی که در محل سابق برج های دو قلو ساخته شده اند را در بر گرفته اند. معماران با این شیوه نام قربانیان حادثه ۱۱سپتامبر را در معرض دید همگان قرار داده اند.


در مرکز تجارت جهانی، دو استخر بزرگ مربع شکل در محل فونداسیون برج های دوقلو ساخته شد که آبشارهایی از چهار طرف این استخر به مرکز آن سرازیر می شود و هدف اصلی طراحی این استخر، “بازتابش فقدان” عنوان شده است


۲۹۸۳ اسم بر روی ۷۹ صفحه برنزی حک شده است


برانگیختن حس تنفر نسبت به مسلمانان و تهدید جلوه دادن اسلام، دو عنصر اساسی در اسلام هراسی به شمار می‌رود

 

پس از عبور از استخر وارد ساختمان یادبود ۱۱ سپتامبر می شویم. علاوه بر سالن تئاتر، موزه زیرزمینی غارمانندی تعبیه شده است. “دیوارِ چهره” قسمتی از این موزه را تشکیل می دهد که بر روی این دیوار چهره قربانیان به تصویر کشیده شده است. بعد از گذر از دیوارِ چهره به بخشی به نام “سرازیری بازماندگان” می رسیم که خاطره ترس، وحشت  و فرار بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر را برای بازدیدکنندگان تداعی می کند.بعد از آن به “اتاق پرچم” برخورد می کنیم که پرچم نیمه سوخته آمریکا و پرچم رژیم اشغالگر قدس در تمام فضا به چشم می خورد که از آنها به عنوان پرچم یادبود استفاده شده است. در ادامه اتاقی بزرگ تعبیه شده است که در این اتاق فیلم، عکس، مجله و روزنامه کشورهای مختلف جهان را که اخبار حادثه ۱۱ سپتامبر را انعکاس داده اند ،جمع آوری شده است و البته هدف گروه معماری از طراحی  این اتاق ایجاد فضایی است که بازدید کنندگان در برابر حجم گسترده ای از اخبار و اطلاعاتی قرارگیرند که در آنها به تحلیل و اثبات نقش مسلمانان در حادثه ۱۱ سپتامبر پرداخته و تروریست بودن آنان را در راستای اسلام هراسی به بازدیدکنندگان القا می نماید.

اجساد قربانیان این حادثه آنقدر مخفیانه و بدون تعیین هویت دفن شد که خود، نشانه دیگری از دست داشتن دولت امریکا در این حادثه به شمار می رود

 


تسلط بر خاورمیانه در کمتر از یک ماه پس از ۱۱ سپتامبر یعنی در ۷ اکتبر ۲۰۰۱ در حمله به افغانستان کلید خورد و با فاصله نسبتاً کوتاهی به عراق کشید و عراق هم اشغال شد. قرار بود تکلیف ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای محور شرارت! (عبارتی که  جرج  دبیلو بوش به‌ کار برد) روشن شود که به دلایل مختلف نتوانستند

 


معماران یهودی برای فریب مردم  و شاید برای انحراف افکار و تحریک عواطف، درخت گلابی ای را که در ماه اکتبر ۲۰۰۱ در میان خاکسترهای برج دوقلو برافراشته اما سوخته بود را به عنوان نماد عاطفی در معرض دید مردم قرار داده اند و آن را درخت بازمانده نامیدند

درخت بازمانده
معماران یهودی برای فریب مردم  و شاید برای انحراف افکار و تحریک عواطف، درخت گلابی ای را که در ماه اکتبر ۲۰۰۱ در میان خاکسترهای برج دوقلو برافراشته اما سوخته بود را به عنوان نماد عاطفی در معرض دید مردم قرار داده اند و آن را درخت بازمانده نامیدند که نشان دهنده استقامت می‌باشد.

حال آنکه، رژیم صهیونیستی و امریکا  با نقشه از پیش تعیین شده به بهانه آزمایش اجساد قربانیان وپیچیده بودن تشخیص هویت آنان و در راستای پنهان کاری های خود اقدام به انتقال از این محل به چین نموده و هیچ گاه  این اقدامات به طور کامل مورد بازرسی قرار نگرفت و اجساد قربانیان این حادثه آنقدر مخفیانه و بدون تعیین هویت دفن شد که خود، نشانه دیگری از دست داشتن دولت امریکا در این حادثه به شمار می رود.


درخت بازمانده

***داستان ۱۱ سپتامبر و حقایقی که روز به روز روشن تر می شود
در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی برج‌های دوقلوی نیویورک که روزی رکورددار بلندترین ساختمان‌های دست‌ساز بشر بود با فاصله زمانی حدود ۲۰دقیقه مورد اصابت ۲ فروند هواپیمای غول‌پیکر قرار گرفت و یکی پس از ۱۰۲ دقیقه و دیگری پس از ۵۶ دقیقه در مقابل چشم جهانیان فرو ریخت. آمریکایی‌ها احساس کردند حیثیت و هویت آنهاست که می‌سوزد و فرو می‌ریزد. در همان روزهای اول ماجرا طی یک بررسی مشخص شد که هر آمریکایی به طور متوسط ۵ هزار بار این صحنه را دیده است. مردم جهان نیز به نوعی با آمریکایی‌ها احساس همدردی می‌کردند.

مسلمانان متهم اصلی این ماجرا معرفی شدند و اسلام هراسی با شتاب بیشتر دنبال شد. در این شرایط هر اقدامی از سوی دولتمردان آمریکا مشروع ارزیابی می‌شد. طرح آمریکا بلافاصله پس از این ماجرا و چند رویداد ساختگی دیگر در همان روز مثل اصابت هواپیما به پنتاگون یا سقوط هواپیمای دیگر در ایالت پنسیلوانیا آغاز شد. تسلط بر خاورمیانه در کمتر از یک ماه پس از ۱۱ سپتامبر یعنی در ۷ اکتبر ۲۰۰۱ در حمله به افغانستان کلید خورد و با فاصله نسبتاً کوتاهی به عراق کشید و عراق هم اشغال شد.

قرار بود تکلیف ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای محور شرارت! (عبارتی که  جرج  دبیلو بوش به‌ کار برد) روشن شود که به دلایل مختلف نتوانستند و علاوه بر ناکامی در مورد ایران، طرح آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق را نیز با موانع بزرگی روبه‌رو ساخت. امروز که حرارت تبلیغات و جریان‌سازی سنگین رسانه‌ای درباره ۱۱ سپتامبر فروکش کرده است مردم دنیا و خصوصاً شهروندان آمریکایی با شک و تردید بیشتری به این ماجرا نگاه می‌کنند. براساس آخرین نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته است بیش از ۸۰ درصد مردم آمریکا روایت دولتمردان این کشور از عوامل ۱۱ سپتامبر را قبول ندارند.


رژیم صهیونیستی و امریکا  با نقشه از پیش تعیین شده به بهانه آزمایش اجساد قربانیان و پیچیده بودن تشخیص هویت آنان و در راستای پنهان کاری های خود اقدام به انتقال از این محل به چین نموده و هیچ گاه  این اقدامات به طور کامل مورد بازرسی قرار نگرفت

***وقتی امریکا بازی را دو به صفر می بازد

۱)بیداری اسلامی
واقعیت امر این است که حملۀ پیش دستانۀ غرب به مسلمانان در ۱۱ سپتامبر تبدیل به یک ضد حمله شد، آنها با حملۀ فیزیکی به جهان اسلام سعی کردند تا جهان اسلام را در موضع ضعف قرار دهند زیرا آنها به اشتباه تصور کردند که جهان اسلام است که اسلام را پیش می برد، در حالی که مسئله این است که اسلام خود به ذات خود پیش¬رونده است و جهان اسلام سال¬ها پیش خود را بازنشسته کرده است.

یکی از دلایل شکست پروژه اسلام هراسی به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر، بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه می باشد.پیام بیداری اسلامی این است که ما دوباره برگشتیم تا دین را به عرصه زندگی فردی و اجتماعی انسان بازگردانیم. این احساس و خودآگاهی، ترکیبی از دو حالت شرمندگی و عزم بازگشت به ارزش‏های ناب و راستین گذشته دارد. شرمندگی در برابر عزتی که زمانی آن را در اختیار داشته و امروز مسلمین، فاقد آن اند و دوم،بازگشت به اسلام به این معنا که عقب افتادگی ما ناشی از دور شدن از اسلام است. اگر بخواهیم دو عنصرشرمندگی و بازگشت را در یک عبارت، جمع‏بندی کنیم، می‏گوییم معنا و پیام بیداری اسلامی این است که به اسلام با همه جامعیت آن و با همه ابعادش بازگردیم تا عزت گذشته خویش را باز یابیم و یا به عزت بر باد رفته خویش دست یابیم.

بنابراین بیداری اسلامی منافع غربیان و طرح هایی که برای چپاول منابع اسلامی داشتند را به خطر انداخته است، بدون شک اسرائیل یک پایگاه پیشرفته برای غربیان به شمار می رود؛  بنابراین وقتی منافع اسرائیل به خطر بیفتد در واقع منافع غرب مورد تهدید قرار می گیرد.

و البته موج بیداری اسلامی کاری کرد که دشمنان اسرائیل بیشتر شدند و ناراحتی های جهان اسلام از اسرائیل را بیشتر به نمایش گذاشت ، برای  تونس که پایگاه صهیونیزم بود چه اتفاقی افتاد و مصر که روزی اسرائیل با حضور مبارک و اعیان او قدرتی داشت، امروز ضد اسرائیل شده است و بدون شک  همه اینها منافع غربیان را به خطر می اندازد و مزدورانی که سالها غربیان را در جهان اسلام پشتیبانی می کردند و خون ملتها را می مکیدند یکی پس از دیگری ساقط شدند و روزی خواهد رسید که اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

۲) گرایش به اسلام در اروپا و آمریکا
مجریان حادثه ۱۱ سپتامبر با خیالی خام به این نتیجه رسیده بودند که این حادثه، تیرِ خلاصی بر موج اسلام خواهی در غرب خواهد بود و باید فاتحه اسلام را خواند. این گروه از این موضوع غافل بودند که اسلام تنها دینی است که اکنون در مقابل بشر به عنوان راه سعادت قرار دارد. تعارضات فراوانی در درون ادیان تحریف شدۀ گذشته وجود دارد. علاوه بر آن دین متکامل اسلام تطبیق کامل و شگفتی با فطرت و روح و جسم انسان دارد.

توجه بی‌اندازۀ اسلام به مفاهیمی چون عدالت و مقابله با ظلم و تاکید بر مکارم اخلاقی و احکام دقیق آن در موضوع حقوق، آن را به پناهگاهی امن برای بشر فرسوده که جانش از نابسامانی ها و بی‌عدالتی‌های قانونی در دنیا به لب رسیده، مبدل کرده است.


آنچه تاکنون اتفاق افتاده برخلاف آن چیزی است که رژیم صهیونیستی و دولتمردان آمریکایی بعد از اجرای نمایش ۱۱ سپتامبر در ذهن می پروراندند

در سرشماری اخیر در آمریکا مشخص شد که سالانه ۱۰۰هزار نفر در این کشور به دین اسلام می‌گروند. موسسه تحقیقاتی و پژوهشی فیث‌ماترز اعلام کرده است که تعداد کسانی که در انگلیس در ۱۰ سال گذشته به اسلام گرایش یپدا کرده اند، ۱۰۰هزار نفر می باشند که بیشتر آنان را زنان تشکیل می‌دهند. در این میان، تعداد دختران جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله و دارای تحصیلات دانشگاهی که به دین اسلام گرویده‌اند، چشمگیرتر است.

روزنامه “تایمز” لندن سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: تعداد افرادی که در انگلیس به دین اسلام روی می‌آورند، روز به روز افزایش می‌یابد. این درحالی است که تعداد مسیحیان این کشور که هر هفته به کلیسا رهسپار می‌شوند، ۲درصد کاهش می‌یابد. در این میان تعداد زنان مسلمانی که برای ادای نماز به مسجد جامع لندن می روند، دو سوم تعداد مسلمانان این شهر است که بیشتر آنان کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور می نویسد: شمار افرادی که در آمریکا به اسلام می گروند روزافزون است و این رقم در میان اسپانیایی زبانان مقیم آمریکا ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد . جمعیت کسانی که در ده سال اخیر درآمریکا به زبان لاتین سخن می گویند و به دین اسلام مشرف شده اند به ۲۰۰هزار نفر می رسند.

روزنامه سان سنتیال نیز در این باره می گوید: تعداد دختران بین ۱۸ تا ۳۰ سال که در ایالت فلوریدا با حجاب و روسری مشاهده می‌شوند نسبت به یک دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. نتایج یک بررسی جدید در ترکیه نشان می‌دهد در چهار سال اخیر، تعداد بانوان با حجاب در این کشور، چهار برابر افزایش یافته است.

مرکز مطالعات اسلامی اسپانیا در آمار جدید از مسلمان شدن ۲۵۶ زن اسپانیایی در دو سال گذشته خبر داده است. این مرکز تأکید کرده است که اولین علت گرایش زنان به اسلام، مواجه شدن با افراد مسلمان و جذب رفتار و آداب آن‌ها است.

آمار منتشره پایگاه اینترنتی گروه تحقیقاتی “آیجی” در مرکز نیویورک بیانگر آن است که نسل جدید دختران جوان نیویورکی برخلاف نسل‌های قبلی علاقه چندانی به خودنمایی و پوشیدن لباس‌های بدن‌نما ندارند و مردم به پوشیدگی بیشتر روی آورده‌اند. علت اصلی این امر بی‌بند و باری است که در چند سال اخیر رایج شده بود و اکنون در عکس‌العمل به آن، گرایش به پوشیدگی بیشتر در میان دختران جوان و نوجوان اوج می‌گیرد. همچنین افزایش تغییر آیین به اسلام در فرانسه به چالشی بزرگ برای دولت سکولار این کشور تبدیل شده است.

آیا این تلاش مذبوحانه نشان از ضعف و ترس آنان نیست ؟! چرا که آنچه تاکنون اتفاق افتاده برخلاف آن چیزی است که رژیم صهیونیستی و دولتمردان آمریکایی بعد از اجرای نمایش ۱۱ سپتامبر در ذهن می پروراندند و موج بیداری اسلامی و اسلام گرایی روز افزون زنان و مردان امریکایی و اروپایی کابوس هر لحظه آنان گشته و مدتی است که در بهت و حیرت بسر می برند. و برای جبران این برآشفتگی به طراحی بناهای یادبود بی هویت و بی سند روی آورده اند. غافل از اینکه، خدایی هست که یاری دهنده اهل ایمان بر روی زمین است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=2938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام این وعده قرآن است که دین ازلی و ابدی ، اسلام است و در نهایت این پرچم اسلام است که در سراسر گیتی به اهتزلز در خواهد آمد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.