• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

تصاویر تکان دهنده از شهدا و جانبازان گرادنهای مین زدایی

  • کد خبر : 3002
  • 21 شهریور 1392 - 0:35
تصاویر تکان دهنده از شهدا و جانبازان گرادنهای مین زدایی

مین ها سربازان خاموشی هستند که سالهای سال بعد از تولید در کارخانه های کشور های مدعی حقوق بشر و کاشتن آن توسط مجانینی مثل صدام، جان و اعضای انسانهای بی گناه را تهدید می کند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از مرصاد نیوز در چند روز گذشته و البته مطابق سیاق قبل […]

مین ها سربازان خاموشی هستند که سالهای سال بعد از تولید در کارخانه های کشور های مدعی حقوق بشر و کاشتن آن توسط مجانینی مثل صدام، جان و اعضای انسانهای بی گناه را تهدید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از مرصاد نیوز در چند روز گذشته و البته مطابق سیاق قبل تر برخی از رسانه های ضد انقلاب به انتشار نمودار ها و آمار های جعلی در خصوص تلافات در اثر برخورد با مین را روی خروجی های خود قرار داده اند.

این اوج نادانی گروه هایی است که به جای محکوم کردن ساخت روز افزون مین توسط کمپانی های ساخت سلاح در غرب و قرار دادن مجانی آن در اختیار گروهک های خرابکار و تروریست؛ به دروغ پردازی  علیه کشوری می پردازند که بی رحمانه و بی شمار در خاک ان مین کاشته اند. باید به تصاویری که پایگاه خبری مرصاد از تعداد معدودی از شهدا و جانبازان فراوان عرصه مین زدایی منتشر می کند نگاه کرد تا به گوشه ای از مظلومیت های فرزندان مردم ایران پی برد.

آنچه معمول است این است که کاشتن مین در مکان های صورت می گیرد که محل درگیری و مناشقه بین دو گروه، حکومت و… است. اما امروز در دنیا هر یک مینی که برداشته می‌شود ۱۰ مین دیگر به‌جای آن کاشته می‌شود و استکبار جهانی علی‌رغم ژست بشردوستانه‌ای که دارد روز به روز کارخانه‌های تولید مین خود را گسترش داده و آن را در اختیار گروهک های جانی و تروریست قرار می دهد.

778153

در دوران دفاع مقدس نیز ۵ استان مرزی  ایران که ۴ استان آن یعنی کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی کرد نشین هستند، محل کاشت فراوان مین هایی بود که رایگان در اختیار دیکتاتور بغداد قرار می گرفت و صدام در یکی از سخنرانی‌هایش اعلام کرد که سربازانی خاموش در دل خاک‌های ایران قرار داده‌ایم که تا سال‌ها این کشور را درگیر خواهد کرد.

778150

اما مثل همه عرصه های دیگر فرزندان این مرز و بوم با یک همت و ایثار مثال زدنی با وجود تعدد و تنوع مین‌ها در مقابل این سربازان خاموش‌ ایستادند و یک به یک آن‌ها را خنثی و زباله دان تاریخ فرستادند.

0001

بر اساس اعلام آمارهای رسمی بعد از دوران دفاع مقدس نزدیک به ۳۰ درصد از اراضی کرمانشاه آلوده به مین بود که بعد جنگ گمنامانی بی ادعا از گردانهای مینزدایی و تخریب چی فقط در استان کرمانشاه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مین را پاک‌سازی و البته تعداد زیادی شهید و جانباز را به پرونده قطور ایثار و شهادت انقلاب اسلامی اضافه کردند.

05

عملکرد درخشان پاکسازی میادین مین در ایران بر هیچ یک از نهادهای بین المللی و حکومت ها پوشیده نیست اما هر از چند گاهی بقایای جنایات آمریکاو صدام در این کشور باعث وقوع حوادثی می شوند و برخی از رسانه ها عنادی ناشی از حماقت و بی خردی حقایق، تلاش ها، خون ها و عرق های ریخته شده در امر پاکسازی را نادیده می گیرند.

06

جالب اینکه حتی برای نشان دادن تلفات ناشی از مین در گزارش های خود از تصاویر شهدای پاکسازی استفاده می کنند و می گویند مردم عادی در ایران همچنان کشته می شوند.

07

و جالب تر بجای آنکه از کشورهای سازنده مین یا کشورهای که مین را در دل خاک کشورهای دیگر کار گذاشته اند انتقاد کنند از کشوری که مین در آن کاشته شده و برای پاکسازی هزینه های جانی و مالی زیادی را متحمل شده انتقاد می کنند.

013

تردیدی نیست که تعداد شهدای پاکسازی میادین مین از تلفات برخوردهای ناخواسته مردم بیشتر است و تردیدی هم وجود ندارد که سربازان انقلاب تا پاکسازی کامل خاک وطن از جنایات استکبار از پای نخواهند نشست.

015

011 010

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=3002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.