• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

میان وعده مناسب کودک در مدرسه چیست

  • کد خبر : 3063
  • 21 شهریور 1392 - 14:41
میان وعده مناسب کودک در مدرسه چیست

فوق‌تخصص گوارش، کبد و تغذیه کودکان گفت: نان‌ و پنیر و گردو، نان و عسل، میوه تازه، کشمش، گردو، خرما و میوه خشک مناسب‌ترین مواد برای میان وعده کودک در مدرسه است. احمد خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: والدین باید نسبت به تهیه، نوع تغذیه و میان وعده کودک در مدرسه دقت […]

فوق‌تخصص گوارش، کبد و تغذیه کودکان گفت: نان‌ و پنیر و گردو، نان و عسل، میوه تازه، کشمش، گردو، خرما و میوه خشک مناسب‌ترین مواد برای میان وعده کودک در مدرسه است.

احمد خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: والدین باید نسبت به تهیه، نوع تغذیه و میان وعده کودک در مدرسه دقت لازم را داشته باشند و به کودکان آموزش دهند که تغذیه را فقط از خانه به مدرسه بروند و از خرید تنقلات خودداری کنند.

فوق‌ تخصص گوارش، کبد و تغذیه کودکان گفت: رعایت بهداشت و آموزش شست‌وشوی دست با آب و صابون قدم بعدی است که باید کودک به خوبی این مطلب را در منزل فرابگیرد تا از ابتلای وی به بیماری‌های انگلی و میکروبی جلوگیری شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: کودک باید در میان وعده‌ها از غذاهای طبیعی مثل نان ‌و پنیر و گردو ، نان و عسل، میوه تازه، کشمش، گردو، خرما و میوه خشک استفاده کند و از مصرف چیپس و پفک و تنقلاتی که هدفشان صرفاً درآمدزایی است بپرهیزند.

فوق‌ تخصص گوارش، کبد و تغذیه کودکان گفت: باید به کودکان آموزش داد تا از گرفتن تنقلات و میان وعده و غذا از دوستانشان بپرهیزند چرا که اگر آن مواد آلوده باشد ممکن است کودک ما نیز گرفتار شود.

خداداد ادامه داد: کودک به دلیل بسته‌بندی‌های رنگارنگ تنقلات موجود در بازار، جذب آنها می‌شود پس بهتر است مادران نیز از پاکت و ظرف‌های متنوع و رنگارنگ برای قرار دادن تغذیه کودک استفاده کنند تا نیاز ظاهری کودک برطرف شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=3063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.