• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

اسد: دلیل پذیرش طرح روسیه تهدیدهای آمریکا نبود/سلاحهای شیمیایی را از خارج به معارضان دادند

  • کد خبر : 3135
  • 22 شهریور 1392 - 9:33
اسد: دلیل پذیرش طرح روسیه تهدیدهای آمریکا نبود/سلاحهای شیمیایی را از خارج به معارضان دادند

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که دلیل موافقتش با طرح نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی کشورش، ارائه این طرح از سوی روسیه بوده است نه تهدیدهای آمریکا. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه با تایید موافقت دمشق با طرح ابتکاری روسیه درباره تسلیحات شیمیایی کشورش اظهار داشت که […]

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که دلیل موافقتش با طرح نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی کشورش، ارائه این طرح از سوی روسیه بوده است نه تهدیدهای آمریکا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه با تایید موافقت دمشق با طرح ابتکاری روسیه درباره تسلیحات شیمیایی کشورش اظهار داشت که دلیل موافقت با نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه، تهدیدهای آمریکا نبوده بلکه به دلیل آنکه روسیه این پیشنهاد را ارائه کرده بود، دمشق آن را پذیرفت.

وی افزود: دمشق اسنادی را به سازمان ملل ارسال خواهد کرد تا توافقنامه مربوط به تسلیحات شیمیایی امضا شود.

رئیس جمهور سوریه در ادامه از واشنگتن خواست تهدیدهای خود علیه سوریه و حمایت از مخالفان مسلح در این کشور را متوقف کند. وی گفت: آمریکا باید سیاست تهدید و مسلح کردن تروریست‌ها در سوریه را متوقف کند.

وی همچنین تاکید کرد که سلاح‌های شیمیایی از خارج از سوریه به دست معارضان رسید.

اسد گفت که سوریه اطلاعات درباره تسلیحات شیمیایی خود را یک ماه پس از امضای معاهده منع تسلیحات شیمیایی به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

وی در ادامه تحقق طرح روسیه را منوط به توقف تهدیدات آمریکا علیه کشورش دانست و تاکید کرد: در صورتی که آمریکا به تهدیدات خود علیه سوریه ادامه دهد، دمشق طرح نظارت بر تسلیحات شیمیایی خود را اجرایی نخواهد کرد.

بشار اسد تاکید کرد: این یک عملیات دو طرفه است هنگامی که ببینیم آمریکا در عمل خواهان ثبات منطقه است و دست از تهدید و تلاش برای حمله و همچنین تحویل سلاح به تروریست ها برداشته است آن زمان است که می توانیم این طرح را در عمل تا آخر پیش ببریم و این طرح برای سوریه قابل قبول می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.