• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

دانشگاه‌ها نباید به دالان خلوت دگراندیشان و سیاسیون غرب گرا تبدیل شود

  • کد خبر : 3217
  • 22 شهریور 1392 - 20:02
دانشگاه‌ها نباید به دالان خلوت دگراندیشان و سیاسیون غرب گرا تبدیل شود

امام جمعه خرم‌دره گفت: دانشگاه‌ها باید محل کسب و تحصیل علم و دانش، معنویت، اعتقادات و اخلاق و بصیرت افزایی باشد و نباید به دالان خلوت دگراندیشان و سیاسیون غرب گرا تبدیل شود. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت […]

امام جمعه خرم‌دره گفت: دانشگاه‌ها باید محل کسب و تحصیل علم و دانش، معنویت، اعتقادات و اخلاق و بصیرت افزایی باشد و نباید به دالان خلوت دگراندیشان و سیاسیون غرب گرا تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج (ع) اظهار داشت: حضرت امام رضا(ع) حجت، خلیفه خدا و مظهر اسماء و صفات حق تعالی و وارث کمالات انبیاء و اولیای الهی است.

وی در ادامه به سیره عملی آن امام همام اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) بسیار به فقرا و مستمندان رسیدگی می‌کرد، بسیار بردبار، شکیبا، خوش اخلاق و فروتن بود.

امام خرم‌دره ادامه داد: امام رضا با خادمان و غلامان خود سر یک سفره می‌نشست وغذا می‌خورد، در حضور دیگران به دیوار و متکا تکیه نمی‌داد، سخن هیچ کس را ناتمام نمی‌گذاشت و نمی‌شکست‌، از اسراف و تبذیر به شدت پرهیز می‌کرد و اگر غذایی زیاد می‌آمد، آنرا دور نمی‌ریخت.

وی افزود: امام رضا (ع) قرآن زیاد می‌خواند، هر سه روز یکبار قران را ختم می‌کرد، همواره یاد خدا بر زبانش جاری بود، هیچ نیازمندی را تا حد امکان رد نمی‌کرد رفع نیاز مومنان و گره گشایی از ایشان را بر دیگر کارها مقدم می‌داشت، بسیار روزه می‌گرفت و به نماز اول وقت ارزش فراوان قایل بود، شبها کم خواب بود و شب را به نماز شب و مناجات احیا می‌داشت، در برابر مومنان و دوستان متواضع و رئوف و در برابر دشمنان، عزیز، مقتدر و باصلابت بود.

حجت الاسلام نورپور در ادامه به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه این دو مرکز علمی تاثیرگذار باید همیشه در کنار هم یار و یاور و مکمل یکدیگر باشند و با حفظ و تقویت اتحاد و همدلی و انجام رسالت خطیر خود در خدمت نظام و مردم عزیز باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان وزارت علوم، اساتید و دانشجویان باید پرچم داران عزت، عظمت ، اقتدار و اسلام خواهی، خدمت و حفظ و تقویت ارزش‌های نظام و آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری و شهدا باشند، یادآور شد: دانشگاه‌ها باید محل کسب و تحصیل علم و دانش، معنویت، اعتقادات و اخلاق و بصیرت افزایی باشد و نباید به دالان خلوت دگراندیشان و سیاسیون غرب گرا شود.

خطیب جمعه خرم‌دره تاکید کرد: باید در کنار برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نقد منصفانه باید از هر نوع افراط گرایی و تحرکات دشمن شاد کن پرهیزشود.

وی در ادامه به اهمیت زکات اشاره کرد و گفت: کشاورزان عزیز بدانند زکات رکن رکین اسلام عزیز، عدل و مایه قبولی نماز و موجب تطهیر جان و مال است زکات مردم را از رذایل اخلاقی، از دنیا پرستی و بخل پاک می‌کند و نهال نوع دوستی و سخاوت و توجه به حقوق دیگران را در وجود انسان  پرورش می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه زکات باعث رحمت الهی و دعای حضرت ولی عصر(عج) و عامل کم شدن  اختلاف طبقاتی است و بدانیم هر آنچه در راه خدا انفاق شود، جایش صدها برابر پر خواهد شد که خداوند کریم خود فرمود «وماانفقتم من شی فهویخلفه وهوخیرالرازقین».

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.