• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
11

اعتماد عمومی به دولت آمریکا به پایین‌ترین حد رسیده است

  • کد خبر : 3262
  • 23 شهریور 1392 - 14:28
اعتماد عمومی به دولت آمریکا به پایین‌ترین حد رسیده است

نظرسنجی‌ای که مؤسسه «گالوپ» انجام داده نشان می‌دهد میزان اعتماد عمومی به دولت مرکزی آمریکا به پایین‌ترین حد رسیده و کمتر از نیمی از مردم این کشور به توان دولت برای حل مشکلات، اعتماد دارند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از پایگاه «پلیتیکو»، نظرسنجی جدیدی که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد کمتر […]

نظرسنجی‌ای که مؤسسه «گالوپ» انجام داده نشان می‌دهد میزان اعتماد عمومی به دولت مرکزی آمریکا به پایین‌ترین حد رسیده و کمتر از نیمی از مردم این کشور به توان دولت برای حل مشکلات، اعتماد دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از پایگاه «پلیتیکو»، نظرسنجی جدیدی که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد کمتر از نیمی از مردم این کشور معتقدند که دولت می‌تواند مسائل را حل کند، که این میزان پایین‌ترین رقم در تاریخ انجام این همه‌پرسی‌هاست.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه «گالوپ»، فقط ۴۹درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که اعتماد زیاد یا قابل قبولی به توان دولت برای حل مشکلات دارند. پایین‌ترین حل اعتماد به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد که اعتماد به دولت مرکزی ۵۱درصد بود.

عدم اعتماد عمومی به اوباما برای حل مشکلات داخلی از این هم کمتر است و تنها ۴۲درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که نسبت به توانایی وی برای حل این مشکلات اعتماد زیاد یا قابل قبولی دارند. این میزان یک درصد از رکورد قبلی که در سال ۲۰۱۱ ثبت شد هم پایین‌تر است.

میزان اعتماد به دولت در میان حامیان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان متفاوت است. به نحوی که ۷۸ درصد از حامیان دموکرات‌ها در مورد توان دولت برای حل موضوعات بین‌المللی ابراز اطمینان کرده‌اند و در مقابل تنها ۳۵درصد حامیان جمهوری خواهان گفته‌اند که در حل موضوعات بین‌المللی به دولت اعتماد دارند.

طبیعتا در این دسته‌بندی هم میزان اعتماد به رئیس‌جمهور برای حل مشکلات داخلی پایین‌تر است. ۵۸ درصد حامیان دموکرات‌ها و فقط ۲۵درصد حامیان جمهوری‌خواهان در مورد توانایی اوباما برای حل مشکلات داخلی ابراز اطمینان کرده‌اند.

این نظرسنجی را موسسه گالوپ در بین ۱۵۱۰ پرسش‌شونده بزرگسال و با درصد خطای مثبت و منفی سه درصد انجام داده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام و خداقوت همکار محترم پایگاه خبری و تحلیلی نسیم زنجان سایت شما را لینک نموده لطفا چنانچه شما نیز تمایل دارید برای لینک اقدام نمایید با تشکر پایگاه خبری تحلیلی نسیم زنجانhttp://nasimezanjan.ir

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.