• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

آزمایش سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های نوکیا

  • کد خبر : 3379
  • 24 شهریور 1392 - 13:59
آزمایش سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های نوکیا

نوکیا پیش از آنکه قرارداد نهایی خود را با مایکروسافت منعقد کند و به این شرکت بزرگ نرم‌افزاری واگذار شود، سیستم عامل اندروید را روی سری گوشی‌های هوشمند Lumia آزمایش کرده بود. به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارشی منتشر کرده که در آن آینده شرکت نوکیا بدون حضور مایکروسافت ترسیم […]

نوکیا پیش از آنکه قرارداد نهایی خود را با مایکروسافت منعقد کند و به این شرکت بزرگ نرم‌افزاری واگذار شود، سیستم عامل اندروید را روی سری گوشی‌های هوشمند Lumia آزمایش کرده بود.

به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارشی منتشر کرده که در آن آینده شرکت نوکیا بدون حضور مایکروسافت ترسیم شده است.

در این گزارش آمده است که شرکت نوکیا پیش از آنکه قرارداد نهایی خود را با مایکروسافت منعقد کند و به این شرکت بزرگ نرم‌افزاری واگذار شود، سیستم عامل اندروید را روی سری گوشی‌های هوشمند Lumia آزمایش کرده بود.

شرکت نوکیا فرصت دارد در صورت تمایل تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی از قرارداد منعقد شده با مایکروسافت خارج شود. آزمایش سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های هوشمند نوکیا اقدامی در این زمینه محسوب می‌شود.

این طور که منابع آگاه به روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده‌اند، استفاده از گوشی‌های نوکیا مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید اقدامی ساده محسوب می‌شوند و از نظر مهندسی فرآیند پیچیده‌ای نیست.

لازم به ذکر است که مدیران ارشد مایکروسافت از آزمایش سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های نوکیا آگاه بوده‌اند. به هر حال، استفاده از این سیستم‌عامل روی گوشی‌های نوکیا بخشی از مذاکرات صورت گرفته در فرآیند فروش نوکیا نبوده است.

کارشناسان اعلام کردند که اگر نوکیا فرآیند فعالیت‌های خود به اندروید منتقل می‌کرد عواقب بدی برای مایکروسافت به همراه داشت. زیرا در حال حاضر ۸۰ درصد گوشی‌های ویندوزی جهان در شرکت نوکیا تولید می‌شوند.

البته این واگذاری به ضرر نوکیا تمام نشده است. این شرکت فنلاندی در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ میلادی صاحب ۳ درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بوده است که رقم یاد شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۰ میلادی ۳۲.۸ درصد گزارش شده بود. در حال حاضر سه‌چهارم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در اختیار اندروید است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.