• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

نحوه استفاده از˝تک ماده˝ و ˝تبصره˝از سوی دانش‌آموزان

  • کد خبر : 3322
  • 24 شهریور 1392 - 10:45
نحوه استفاده از˝تک ماده˝ و ˝تبصره˝از سوی دانش‌آموزان

دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم می‌توانند از ۴ تبصره شامل ۲درس نهایی و ۲ درس غیرنهایی در زمان فارغ التحصیلی استفاده کنند. مقرراتی در آموزش و پرورش وجود دارد با عنوان تک ماده و تبصره که دانش‌آموزان دوره متوسطه اول (راهنمایی سابق) و دوره متوسطه دوم (دبیرستان) می‌توانند در برخی از دروس که نمره قبولی نگرفته […]

دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم می‌توانند از ۴ تبصره شامل ۲درس نهایی و ۲ درس غیرنهایی در زمان فارغ التحصیلی استفاده کنند.

مقرراتی در آموزش و پرورش وجود دارد با عنوان تک ماده و تبصره که دانش‌آموزان دوره متوسطه اول (راهنمایی سابق) و دوره متوسطه دوم (دبیرستان) می‌توانند در برخی از دروس که نمره قبولی نگرفته اند جهت گذراندن دروس مورد نظر، استفاده کنند.

در این ارتباط، قربانعلی افشانی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش وپرورش پانا، در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان به چه شکل می‌توانند از تک ماده استفاده کنند؟ اظهار کرد: تک ماده مخصوص دانش‌آموزان دوره متوسطه اول (راهنمایی تحصیلی) است و دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم (دبیرستانی) می‌توانند از تبصره استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم براساس تبصره ۱ ماده ۹۱ اصلاحات آیین نامه آموزشی دوره متوسطه، می‌توانند با داشتن حداقل نمره ۷ در ۴ درس از تبصره استفاده کنند.

 

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش وپرورش افزود: قبل از اصلاح آیین نامه آموزشی دوره متوسطه، دانش آموز می توانست از ۵ تبصره استفاده کند، اما بعد از اصلاح آیین نامه مذکور، دانش آموز می تواند از ۴ تبصره که شامل ۲ درس از دروس نهایی و ۲ درس از دروس داخلی است، استفاده کند.

 

افشانی همچنین عنوان کرد: تا قبل از اصلاح آیین نامه آموزشی دوره متوسطه، دانش آموز باید از ۵ تبصره، ۳ درس را در سال اول دبیرستان و ۲ درس را در زمان فارغ التحصیلی استفاده می کرد، اما بعد از اصلاح آیین نامه آموزشی دوره متوسطه، دانش آموز فقط در زمان فارغ التحصیلی می تواند در صورت نیاز از ۴ تبصره استفاده کند.

در همین باره همچنین “محمد شریف زاده” مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش نیز به خبرنگار پانا گفت: مصوبه استفاده از تبصره در رشته های فنی وحرفه ای وکارودانش همانند رشته های نظری است.

وی تصریح کرد: دانش آموز هنرستانی با داشتن حداقل نمره ۷، می تواند از ۴ تبصره شامل ۲ درس نهایی و ۲ درس غیرنهایی استفاده کند.

مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای و کارودانش وزارت آموزش وپرورش افزود: البته در شاخه کارودانش و آن دسته از رشته های شاخه فنی وحرفه ای که دروس آنها امتحان نهایی ندارد، دانش آموزان می توانند حداکثر در ۴ عنوان درس غیر نهایی از تبصره یک ماده ۹۱ اصلاحات آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با رعایت ضوابط استفاده کنند.

منبع:پانا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.