• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

نظر رئیس پلیس در مورد رفع فیلتر فیس‌بوک و فعالیت وزیران در این شبکه اجتماعی

  • کد خبر : 3443
  • 24 شهریور 1392 - 16:39
نظر رئیس پلیس در مورد رفع فیلتر فیس‌بوک و فعالیت وزیران در این شبکه اجتماعی

فرمانده ناجا در مورد عضویت برخی وزرا در شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک و انتشار برخی اخبار مبنی بر رفع‌فیلتر این شبکه گفت: باید منتظر جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت جدید باشیم. به گزارش نامه، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس اطلاعات و امنیت ناجا در مورد اهتمام دولت برای تقویت امنیت […]

فرمانده ناجا در مورد عضویت برخی وزرا در شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک و انتشار برخی اخبار مبنی بر رفع‌فیلتر این شبکه گفت: باید منتظر جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت جدید باشیم.

به گزارش نامه، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس اطلاعات و امنیت ناجا در مورد اهتمام دولت برای تقویت امنیت اجتماعی گفت: دولت جدید در حال استقرار است و اولویت آنان مسائل اقتصادی و ایجاد آرامش در این زمینه است که هرچند آرام آرام در حال ورود به حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است.

وی با اشاره به جلسات متعدد مسئولان ناجا با وزیر کشور، وزیر ارشاد، وزیر اطلاعات و شخص رییس‌جمهور گفت: اهتمام در مورد تقویت امنیت‌اجتماعی وجود دارد اما در مورد روش و شیوه‌ها طبیعی است باید جلسات مشترکی برگزار شود و ناجا فعالانه در این جلسات مشارکت دارد و نیروی انتظامی هرچه تصمیم گرفته شود اجرا می‌کند اما به نظر نمی‌رسد تغییر اساسی در اجرای طرح ایجاد شود.

فرمانده ناجا همچنین در مورد عضویت برخی وزرا در شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک و انتشار برخی اخبار مبنی بر رفع‌فیلتر این شبکه گفت: شورای عالی فضای مجازی، وظیفه رسیدگی به این مسئله را دارد و تاکنون ابلاغیه‌ای در این مورد نداده و منتظریم جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت جدید تشکیل شود که این مسئله از موضوعاتی است که قابل طرح است که آیا همچنان به این شبکه نگاه تهدید محور داشته باشیم یا خیر که تاکنون مقررات تغییر نکرده و باید منتظر باشیم.

وی در مورد رفتار برخی از ماموران با تورهای گردشگری و پیشنهاد راه‌اندازی اتاق فکر به ایسنا گفت: سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در پی توسعه گردشگری است اما باید نقش همه دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شود و به عهده گرفتن مسئولیت‌ها امر مهمی است.

وی با بیان اینکه سازمان گردشگری مقررات را فراهم می‌کند اما تورها شرکت‌های خصوصی هستند که ممکن است گاهی ضوابط را رعایت نکنند گفت: نیروی انتظامی از برگزاری جلسات و اتاق‌فکر استقبال می‌کند و مسئولان سازمان میراث فرهنگی هماهنگی‌های لازم با پلیس اطلاعات، راهور و پلیس اماکن را برای تسهیل گردشگری داخلی و خارجی ایجاد کنند.

وی همچنین در مورد انتشار برخی افراد در مورد تاسیس مراکز ترک مشروبات الکلی گفت: ارائه این مجوز و همچنین مدیریت آن بر عهده وزارت بهداشت است و ما وظیفه‌ای در این مورد نداریم اما آن چیزی که واقعی است اینکه این عمل (مصرف مشروبات‌الکلی) یک امر زشت، منفی است که به لحاظ بهداشتی، قانونی، شرعی و عرفی غیر قابل قبول است که اگر برنامه‌ریزی نیز در این مورد انجام شده است در حوزه فعالیت‌های وزارت بهداشت است و ناجا مداخله‌ای ندارد.

فرمانده ناجا همچنین در مورد بازگشایی مدارس با اشاره به حضور چشمگیر مامورانش گفت: پیش‌بینی‌های لازم اتخاذ شده و طبیعی است که در روزهای اول شاهد افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی حجم ترافیک باشیم و ناجا تلاش دارد در تسهیل هرچه بهتر تردد و امنیت مدارس کمک کند.

وی در مورد حادثه دلخراش مرگ ۴۴ تن از هموطنانمان در برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا گفت: این امر بسیار بسیار نادر و دلخراش بود که می‌تواند موجب عبرت و تبدیل‌شدن این مصیبت به فرصت شود.

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا با بیان اینکه باید بازنگری کلی در این زمینه شود، گفت: بازنگری نباید تنها در مورد باطری و باک اسکانیا باشد و باید تجدیدنظری در مورد استاندارد خودرو، مسائل فرهنگی، اصلاح مقررات و قوانین داشته باشیم.

وی در مورد شش کیلوی طلای مکشوفه در اتوبوس و همچنین برخی اظهارات در مورد قاچاق این طلا گفت: طلاسازی در استان اصفهان زیاد است و حمل کیفی از مبدا اصفهان به مقصد بازار تهران کار جاری است و قاچاق نیست و حتما یکی از مسافران اقدام به جابجایی این حجم طلا کرده بود که متاسفانه در این حادثه مقداری از این طلاها در کف اتوبوس ذوب شد اما بحث قاچاقی در میان نبود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.