• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

۴۱ درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان سالمند هستند

  • کد خبر : 3331
  • 24 شهریور 1392 - 12:57
۴۱ درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان سالمند هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: ۴۱ درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان سالمند هستند. کمال حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق سرشماری‌های انجام شده در سال ۹۰، قریب به هشت درصد جمعیت کشور ار سالمندان تشکیل می‌دهند. وی با بیان اینکه ۳۶ درصد از سالمندان […]

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: ۴۱ درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان سالمند هستند.

کمال حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق سرشماری‌های انجام شده در سال ۹۰، قریب به هشت درصد جمعیت کشور ار سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد از سالمندان در شهرها و ۶۳ درصد در روستاها ساکن هستند، اضافه کرد: با بررسی به عمل آمده هفت درصد از سالمندان به صورت انفرادی زندگی می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان همچنین تعداد سالمندان زیر پوشش کمیته امداد را تا پایان سال گذشته ۶۵۲ هزار و ۱۵۱ خانوار با جمعیت بالغ بر یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۸۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد سالمند ۹۱۳ هزار و ۴۶۶ نفر مرد و ۳۶۹ هزار و ۳۹۷ نفر زن هستند.

وی در ادامه تعداد سالمندان زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان را ۱۸ هزار و ۸۰۴ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: این تعداد ۴۱ درصد از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد استان را شامل می‌شود.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های کمیته امداد استان در راستای حمایت از سالمندان این نهاد اشاره داشت و افزود: سالانه برنامه‌های مختلفی با هدف ارتقای سطح سلامت جسمانی سالمندان در استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برخی از تفاهم‌نامه‌های منعقده با دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: این تفاهم‌نامه‌ها با هدف افزایش نشاط و شادابی جامعه هدف و همچنین ارائه خدمات بهتر به آنها منعقد شده است.

گفتنی است، امسال مراسم تکریم از سالمندان نمونه کشوری در مجتمع فرهنگی و اداری ولایت کمیته امداد کشور در تاریخ ۹ مهر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است، رشته‌های شغلی که طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب آن‌ها اجرا می‌شود، عبارت اند طرح‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی و … از زمینه‌های شغلی است که در قالب آن طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.