• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

حفظ اقتدار و احترام شرکت ملی نفت ایران ضروری است

  • کد خبر : 3489
  • 25 شهریور 1392 - 7:54
حفظ اقتدار و احترام شرکت ملی نفت ایران ضروری است

وزیر نفت گفت: ظرف یک سال و نیم آینده با بهره برداری از چهار فاز پارس جنوبی و جایگزینی گاز تولیدی آن با سوخت مایع ٢٧ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت که از طریق آن در نظام اقتصادی کشور موازنه ایجاد می‌شود.به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، آیین تودیع احمد قلعه بانی و معارفه رکن‌الدین […]

وزیر نفت گفت: ظرف یک سال و نیم آینده با بهره برداری از چهار فاز پارس جنوبی و جایگزینی گاز تولیدی آن با سوخت مایع ٢٧ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت که از طریق آن در نظام اقتصادی کشور موازنه ایجاد می‌شود.به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، آیین تودیع احمد قلعه بانی و معارفه رکن‌الدین جوادی، مدیران عامل سابق و فعلی شرکت ملی نفت ایران پیش از ظهر امروز(یکشنبه ۲۴ شهریور ) با حضور وزیر نفت برگزار شد.در این مراسم، بیژن نامدار زنگنه طی سخنانی با تاکید بر این که شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگترین شرکت ایران و دومین شرکت نفت خاورمیانه از جایگاه والایی در نظام اقتصادی کشور برخوردار است، گفت: حفظ اقتدار و احترام شرکت ملی نفت ایران ضروری است.

وی خطاب به اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: احترام به اصناف واجب است و آنچه که نمی پسندید دیگران بر سر اصناف نفت بیاورند، خود بر سر اصناف نیاورید.

مقام عالی وزارت در باره انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت گفت: تمام اعضای هیئت مدیره از افراد با تجربه و با سابقه خوب در شرکت ملی نفت به طور خاص و در صنعت نفت به طور عام انتخاب شده‌اند و این افراد نیز به طور تمام وقت در شرکت ملی نفت حضور داشته و کار می‌کنند.

زنگنه به نکته دیگر در این انتصاب اشاره کرد و گفت: سعی کردم روال معمول و متداولی که در شرکت نفت بوده، یعنی اعضای هیئت مدیره به تناسب جایگاه و مقامی که در شرکت دارند، به عضویت هیئت مدیره در آیند و در این انتخاب این موارد لحاظ شد.

وزیر نفت ادامه داد: مدیریت‌های تولید، اکتشاف، برنامه ریزی، مالی، بین‌الملل، اداری، پژوهش، برنامه ریزی و مهندسی به طور سنتی اعضای هیئت مدیره را تشکیل می دادند که سعی شده است این روال نیز در انتخاب اعضای جدید، احیا شود، گرچه در هیئت مدیره در برخی بخش‌ها نماینده معرفی نشده است که در انتصاب‌های بعدی انجام خواهد شد.

زنگنه به نکته دیگر در انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت اشاره و تصریح کرد: مدیران شرکت های فرعی به غیر از “شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ” (به دلیل رعایت نکات مدیریتی)، نباید در هیئت مدیره شرکت مادر حضور یابند.

ایجاد موازنه در نظام اقتصادی کشور با درآمد ٢٧ میلیارد دلاری ۴ فاز پارس جنوبی

وزیر نفت با تاکید بر تلاش شبانه روزی صنعت نفت برای بهبود معیشت مردم گفت: ظرف یک سال و نیم آینده با بهره برداری از چهار فاز پارس جنوبی و جایگزینی گاز تولیدی آن با سوخت مایع ٢٧ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت که از طریق آن در نظام اقتصادی کشور موازنه ایجاد می‌شود.

وی همچنین افزایش ظرفیت تولید گاز را وظیفه اسلامی، دینی و معنوی و سریعترین راه برای بهبود زندگی مردم دانست و از درآمد زایی ٢٧ میلیارد دلاری حاصل از توسعه ۴ فاز پارس جنوبی و جایگزینی گاز تولیدی با سوخت مایع مصرفی در نیروگاه‌ها خبر داد.

وی با تاکید بر توسعه پارس جنوبی، توسعه فازهای ١٢، ١۵، ١۶، ١٧ و ١٨ را اولویت های توسعه ای در این مخزن مشترک دانست و گفت: باید تمام قدرت را بر توسعه و بهره برداری سریع تر از این فازها بگذاریم.

وزیر نفت با اعلام این که امسال ٢٨ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور سوزانده شده است، اظهار داشت: به طور تقریبی این میزان سوخت معادل ٣٠ میلیارد متر مکعب گاز (٣,۵ فاز پارس جنوبی) است که ارزشی بیش از ١٧ میلیارد دلار دارد.

زنگنه ادامه داد: تولید از ٣,۵ فاز پارس جنوبی نیز معادل ١۵٠ هزار بشکه نفت و میعانات گازی، ٢.۵ میلیون تن گاز مایع ، ٢ میلیون تن اتان و ٣٠ میلیارد مترمکعب گاز است که ارزش آن نیز ١٠ تا ١٢ میلیارد دلار است، به این ترتیب می‌توانیم در یک سال و نیم آینده با ٢٧ میلیارد دلار درآمد در نظام اقتصادی کشور موازنه ایجاد کنیم.

ضرورت بین المللی شدن فعالیت‌های شرکت ملی نفت

وزیر نفت با تاکید بر تبدیل شرکت ملی نفت ایران به شرکت بین‌المللی نفتی( NIOC International) گفت: شرکت ملی نفت ایران به عنوان نخستین شرکت نفت در خاورمیانه باید به جایگاه بین‌المللی دست یابد.

وی با بیان این که شرکت نیکو می‌تواند مولفه‌ای خوب در این زمینه باشد، گفت: کارهای بسیاری در سطح منطقه و جهان باید انجام شود و نباید محدود به شرکت ملی نفت شد.

زنگنه با اعلام این که ظرفیت‌های بسیاری برای فعالیت مهندسان ایرانی در خارج کشور وجود دارد، گفت: متقابلا باید از ظرفیت‌های ایرانی‌های خارج از کشور نیز برای فعالیت‌های عملیاتی و مهندسی در کشور استفاده کرد.

اعمال قانون جدید نفت

وزیر نفت با تاکید بر اعمال قانون جدید نفت، اظهار داشت: باید روابط جدیدی بین دولت و وزارت نفت و شرکت ملی نفت تنظیم شود و به دنبال این موضوع باید روابط مالی بین دولت و شرکت ملی نفت به صورت پخته تری تنظیم شود.

زنگنه نیاز کنونی صنعت نفت را مدیریت در این صنعت دانست و گفت: مشکل ما در صنعت نفت در گذشته، حال و آینده ، مشکل مالی نبوده و نخواهد بود، البته این موضوع به معنی آن نیست که برای انجام کارهای توسعه‌ای به منابع مالی نیاز نداریم، بلکه مهم تر از این موضوع، بحث مدیریت است.

وی اظهار داشت: منابع عظیمی طی دو سال اخیر به صنعت تزریق شده است که سطح آن بالاتر از انتظار بوده و امید است از این منابع بتوان استفاده کرد، در همین حال باید توجه داشت که مدیریت تعیین کننده ترین عامل برای دستیابی به موفقیت است.

وزیر نفت، با اشاره به ظرفیت سازی در بخش نفت نیز گفت: به ظرفیت سازی ۴ میلیون بشکه نفت در کشور، نه برای توسعه بلکه برای داشتن توان تولید نیاز داریم.

صنعت نفت بازوی بخش سیاسی کشور

زنگنه صنعت نفت را بازویی برای بخش سیاسی در کشور دانست و گفت: در بخش سیاسی فعالیت‌هایی در حال انجام است که صنعت نفت با افزایش ظرفیت تولید، می‌تواند کمک مطلوبی به بخش سیاسی کشور کند.

وزیر نفت با بیان این که طبق قول داده شده، سعی در تحقق اداره صنعت نفت از سوی “نفتی ها” دارم، گفت: کشور به ما اعتماد کرده است، باید قابلیت‌های صنعت نفت را نشان داده و کشور را از این شرایط خارج کنیم.

وی با بیان این که صنعت نفت در نوک خط حمله دشمن قرار دارد، گفت: صنعت نفت اعداد اصلی بودجه و واقعیات بودجه‌ای را تعیین می‌کند.

وی با تاکید بر این که در حوزه مدیریتی، شرکت نفت باید رتبه نخست در منطقه باشد، گفت: شرکت ملی نفت ایران نخستین شرکت نفت در منطقه است که از لحاظ مدیریتی نیز باید به جایگاه نخست در منطقه دست یابد.

وی آموزش را در این زمینه بسیار مهم دانست و گفت: از لحاظ تراز مدیریتی نیز شرکت ملی نفت ایران باید به مقام نخست در منطقه دست یابد.

وزیر نفت با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان در صنعت نفت گفت: دانش آموختگان باید در کنار مدیران باسابقه تربیت و مدیرانی جوان برای سال‌های بعدی صنعت نفت تربیت شود.

اصلاح نظام پرداخت حقوق کارکنان نفت متناسب با شرایط کاری

زنگنه درباره اصلاح نظام پرداخت حقوق در صنعت نفت نیز گفت: در قانون جدید نفت اختیاراتی به شرکت نفت داده شده است و بر این اساس نظام پرداخت حقوق برای کارکنان عملیاتی در دست اصلاح است.

وی با قدردانی از زحمات مهندس قلعه بانی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران، گفت: از ایشان برای خدماتی که به این صنعت ارایه داده است صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.