• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

عرضه ۳۶ طرح جدید دفاتر «ایام» در بازار نوشت‌افزار/ از «رویانا» تا ماهواره‌‌بر «سیمرغ»

  • کد خبر : 3525
  • 25 شهریور 1392 - 14:41
عرضه ۳۶ طرح جدید دفاتر «ایام» در بازار نوشت‌افزار/ از «رویانا» تا ماهواره‌‌بر «سیمرغ»

دفاتر ایرانی ـ اسلامی ایام در ۳۶ طرح جدید برای همه گروه‌های سنی تولید و منتشر شده است که یکی از مشکلات تولید این نوشت‌افزارها، توزیع مناسب آن در سطح کشور است. گروه کتاب و ادبیات- رقیه عزیزی شیرکوهی؛ دفاتر تحریر ایام از سال گذشته با طرح جلد‌های ملی و انقلابی با محوریت پیشرفت‌های جمهوری […]

دفاتر ایرانی ـ اسلامی ایام در ۳۶ طرح جدید برای همه گروه‌های سنی تولید و منتشر شده است که یکی از مشکلات تولید این نوشت‌افزارها، توزیع مناسب آن در سطح کشور است.

گروه کتاب و ادبیات- رقیه عزیزی شیرکوهی؛ دفاتر تحریر ایام از سال گذشته با طرح جلد‌های ملی و انقلابی با محوریت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف راهی بازار شد که چندی پیش هم جدیدترین طرح‌های این برند ایرانی _ اسلامی با حضور تیم ملی والیبال کشورمان رونمایی شد.

صادق منصور، مسئول نوشت‌افزار ایرانی _ اسلامی ایام درباره نحوه تولید و توزیع این دفاتر، بیان می‌کند: دفاتر ایام در۳۶ طرح برای کودکان دوره ابتدایی، دبیرستان و دانشجو تولید شده است که برای دانش‌آموزان دبیرستانی چهره‌هایی از شهداء نظیر شهید آوینی و شهید بابایی در نظر گرفته شده و برای دانش‌آموزان مقطع پایین‌تر نیز تصاویری با موضوعاتی نظیر پیشرفت‌‌های علمی همانند «قایق پرنده»، «هواپیمای قاهره ۳۱۳»، «میمون فضانورد»، «رویانا»، «روبات جراح» انتخاب شده‌ است تا مخاطبان با پیشرفت‌های علمی کشور آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این ۳۶ طرح در دفاتر ۵۰، ۸۰ و ۱۰۰ برگ طراحی و تولید شده‌اند، اضافه می‌کند: سال گذشته گروه نوشت‌افزار ایام، طرح‌های اندکی را منتشر کرد اما امسال تنوع طرح بیشتر شده است و از بین  تقریباً ۶۰ طرحی در نظر گرفته شده ۳۶ طرح را به صورت برگزیده انتخاب شد.

منصور می‌افزاید: درباره مقدار تولید پیش‌بینی می‌کردیم که نسبت به سال گذشته ۲ یا ۳ برابر فروش داشته باشیم اما میزان فروش دفاتر ایام امسال بسیار بالا است که برای ما غیرقابل تصور بود.

وی ادامه می‌دهد: یکی از ضعف‌های ما این بود که در توزیع نوشت‌افزارهای ایام دچار کاستی‌هایی بودیم یعنی در حال حاضر متقاضی این دفاتر وجود دارند اما در زمینه توزیع مقداری با ضعف مواجه هستیم.

مسئول نوشت‌افزارهای ایام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح‌های روی جلد دفاتر را چگونه انتخاب کردید، می‌گوید: برخی از طرح‌ها را در تعداد اندک منتشر و در میان مردم به فروش رساندیم و در نهایت نظرات و پیشنهادات آنها را درباره این دفاتر جویا شدیم، یعنی برای انتخاب تصاویر دفاتر ایام از نظرات کودکان و نوجوان ، والدین، روانشناسان و معلمان استفاده کردیم.

وی بیان می‌کند: دفاتر ایام در نمایشگاه‌هایی نظیر پاییزه، فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه‌های داخلی سازمان‌ها و نهادها به مخاطبان عرضه شده است که مخاطبان برای آشنایی از نشانی مراکز توزیع دفاتر ایام و بقیه برندهای ایرانی _ اسلامی می‌توانند به سایت ایام و ایران نوشت مراجعه کنند.

در در ذیل نیز برخی از تصاویر دفاتر ایام با توضیحات پشت جلد از خاطرتان‌ می‌گذرد:

ماهواره‌بر سیمرغ برای رسیدن به بخشی از اهداف فضایی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده که می‌تواند با استفاده از نسل جدید و پیشرفته موتورهای سوخت مایع، ماهواره‌هایی تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار دهد.

سرعت ماهواره‌بر سیمرغ ۷۵۰۰ متر بر ثانیه است (یعنی ۲۷۰۰۰ کیلومتر در ساعت) و می‌تواند ماهواره‌های ایرانی را  تا۵۰۰ کیلومتری زمین بالا ببرد. این ماهواره بر به دست دانشمندان جوان ایرانی ساخته شده است.

هواپیمای قاهر۳۱۳ جدیدترین جنگنده ساخت ایران است. اطلاعات دقیقی از جزئیات این هواپیما منتشر نشده است ولی کارشناسان از روی ظاهر آن فکر می‌کنند که یکی از قوی‌ترین هواپیماهای رادار گریز جهان باشد.  این هواپیما به دلیل اندازه کوچک‌اش می‌تواند در جنگ‌ها بسیار دقیق و سریع عمل کند. همه مراحل ساخت قاهر ۳۱۳ به دست دانشمندان ایرانی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شده است.

 

بابایی فرماندهی شجاع، مسئولیت‌پذیر، مؤمن، منطقی، صادق و فروتن بود. اگر کسی بابایی را نمی‌شناخت تصور اینکه این فرد، خلبان جنگنده‌ای مانند F-14 است برایش ممکن نبود. در هر طرح عملیاتی‌ای که در نیروی هوایی داده می‌شد عباس بابایی به عنوان یک پیش قدم، اولین کسی بود که این طرح را اجرایی می‌کرد. سرلشکر عباس بابایی در ۳۷ سالگی پس از انجام ۶۰ عملیات موفق و ۳۰۰۰ ساعت پرواز پس از یک عملیات برون مرزی در سال ۶۶ به شهادت رسید.

 

رویانا اولین حیوان شبیه سازی شده ایرانی است. تولد او آینده داروسازی ایران را عوض کرد. پس از تولد گوسفند شبیه‌سازی شده، دانشمندان ایرانی می‌توانند با جابه‌جایی ژن، بزهایی به دنیا بیاورند که خود به خود در شیر آنها داروهای مورد نیاز انسان تولید می‌شود. شنگول، منگول و حبه انگور نام چند تا از این بره‌هاست.

 

برای انجام کارهای علمی بزرگ و خطرناک، دانشمندان آزمایش‌هایی طراحی می‌کنند تا برای انجام اهداف خود آماده شوند و اطلاعات خود را افزایش دهند. ارسال فضا نورد به آسمان، هدف بزرگ دانشمندان هوافضای کشورمان است. فرستادن «آفتاب» میمون فضا نورد ایرانی یکی از پیچیده‌ترین آزمایش‌های مقدماتی دانشمندان ایرانی برای دست‌یابی به دانش ارسال فضا نورد به آسمان بود.

شاهد ۲۸۵، بالگرد تهاجمی ساخت متخصصان صنایع نظامی ایران است که برای ماموریت‌های شناسایی و گشت رزمی طراحی شده است. شاهد توانایی حمل سلاح و درگیری با واحدهای شناسایی دشمن را دارد. شاهد نشان دهنده توان بالای دانشمندان ایرانی در تولید بالگرد است و آینده روشنی را برای این صنعت نوید می‌دهد.

در دنیا هر کشوری که نتواند انرژِی خود را تولید کند، ضعیف و زیردست دیگران است. در آینده، وقتی که نفت جهان تمام شود تنها منبع انرژی شناخته شده، انرژی هسته‌ای خواهد بود. از طرف دیگر، کشور‌ها باید برای دست‌یابی به انرژی هسته‌ای علوم و دانش‌های دیگری را نیز به دست آورند. در حالی که تمام ابرقدرت‌های زورگوی جهان می‌خواستند مانع دست یابی ایران به دانش انرژی هسته‌ای شوند، دانشمندان جوان ایرانی با تلاش فراوان به این دانش دست یافتند.

زیر دریایی‌ها سلاح‌های بسیار مهمی در جنگ هستند چرا که بر روی آب دیده نمی‌شوند و فقط می‌توان با رادار‌های قدرتمند آنها را شناسایی کرد. از طرفی چون زیر دریایی‌ها در زیر آب حرکت می‌کنند، بسیاری از سلاح‌های نصب شده بر روی کشتی‌ها نمی‌توانند به آنها شلیک کنند. زیردریایی نهنگ اولین زیردریایی ساخت ایران است که باعث افزایش قدرت دفاعی ایران شده است. ۲۲۰ دانشمند و متخصص ایرانی در رشته‌های مختلف این زیردریایی را ساخته‌اند. زیردریایی نهنگ می‌تواند در اعماق آب بر روی کف دریا ثابت بنشیند که این کار باعث می‌شود که حتی  قوی‌ترین رادارها نیز نتوانند آن را شناسایی کنند.

 

«کوکر ۱» نخستین پهپاد جهان است که می‌تواند به صورت عمودی پرواز کند. این پرنده برای عملیات‌های امداد و نجات و شناسایی و کنترل مرزهای دریایی و زمینی استفاده می‌شود. کوکر دارای چهار موتور کم صدا، رادار چند منظوره، سیستم ارتباط با ماهواره و امکانات پیشرفته تصویربرداری است. این پهپاد که کاملاً رادار گریز است توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده است.

متخصصان جوان ایرانی طی یک جنگ الکترونیکی دشوار توانستند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را که «آر-کیو ۱۷۰» نام دارد وادار به فرود کنند. این هواپیما در حال جاسوسی از خاک ایران بوده است. «آر-کیو ۱۷۰» از پیشرفته‌ترین پهپادهای موجود در سطح جهان است. دانشمندان ایرانی با موفقیت توانسته‌اند تکنولوژی به کار رفته در این هواپیما را به دست آورده و ساخت نمونه‌های مشابه را آغاز کنند.

اسمش «راهیان نور» است. اردویی است که هر سال کودکان و نوجوانان زیادی در آن شرکت می‌کنند و به بازدید از مناطقی می‌روند که روزگاری جوانان شجاع ایرانی در آنجا از کشورشان دفاع کردند. شلمچه، دوکوهه، دهلاویه و … از جاهایی هستند که مسافران «راهیان نور» حتماً به آنها سر می‌زنند.

از روزهای دور تا به امروز، در ماه زیبای اردیبهشت که غنچه‌های گل محمدی گشوده می‌شوند، جشن گلاب‌گیری در کاشان برگزار می‌شود. مردان و زنان کاشانی گل‌های محمدی را از مزارع گل به کارگاه‌های گلاب‌گیری می‌برند و با روش‌های مخصوصی گلاب ناب کاشان را تولید می‌کنند. هر سال خانه خدا در مراسمی خاص با گلاب کاشان شست‌وشو می‌شود.

قایق است ولی می‌تواند پرواز کند! دانشمندان هوشمند ایرانی قایقی طراحی کرده و ساخته‌اند که می‌تواند با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند و تا ۵ متر از سطح آب دریا فاصله بگیرد. وقتی دریا طوفانی می‌شود، سرنشینان این قایق بدون هیچ مشکلی می‌توانند پرواز کنند و به انجام مأموریت خود بپردازند.

روبات‌ها را می‌شناسیم ولی این یکی خیلی جالب و متفاوت است. دانشمندان جوان و خلاق ایرانی موفق شده‌اند روباتی بسازند که می‌تواند در جراحی بیماران به پزشکان کمک کند! پزشکان حتی می‌توانند از راه دور و با دادن فرمان به این روبات، بیماران‌شان را جراحی کنند. پیش از این فقط آمریکا از این روبات‌ها ساخته بود و ایران دومین کشور جهان است که روبات جراح ساخته است.

رادار ثامن آسمان کشور را کنترل می‌کند و ورود هواپیماهای دشمن را به اطلاع یگان‌های دفاعی می‌رساند. رادار جزو تکنولوژی‌های پیشرفته نظامی محسوب می‌شود و ساخت آن نیاز به دانش فراوان است. رادار ثامن توسط متخصصین صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده است.

تصاویری از دفاتر ایام در ذیل آمده است که از خاطرتان می‌گذرد:

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=3525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.