• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

بهترین هدیه امام رضا(ع) به یک خادم

  • کد خبر : 3598
  • 25 شهریور 1392 - 23:03
بهترین هدیه امام رضا(ع) به یک خادم

خادم بارگاه منور و مطهر رضوی می گوید: هرروز پابرهنه تا بهشت می روم. بزرگترین افتخار زندگیم خدمتگزاری به زائران خورشید تابان خراسان است. به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چند روزی است که خادمان حرم منور و مطهر رضوی میهمان مردم خراسان جنوبی هستند و پرچم بارگاه مطهر و منور رضوی را شهر به […]

خادم بارگاه منور و مطهر رضوی می گوید: هرروز پابرهنه تا بهشت می روم. بزرگترین افتخار زندگیم خدمتگزاری به زائران خورشید تابان خراسان است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چند روزی است که خادمان حرم منور و مطهر رضوی میهمان مردم خراسان جنوبی هستند و پرچم بارگاه مطهر و منور رضوی را شهر به شهر می برند تا در آستانه سالروز میلاد آقا علی ابن موسی الرضا(ع) نوای “جانم رضا، جانم رضا” باری دیگر در هر کوی و برزن طنین انداز شود.

هر دفعه که توفیق زیارت امام رئوف نصیبم می شد و به مشهد مقدس مشرف می شدم با دیدن خدام حرم که لباس های متحد الشکلی داشتند علاوه بر حسرت های فراوانی که برای پوشیدن این لباس ها در حرم حضرت در من ایجاد می شد سوالات بسیاری در ذهنم نیز خطور می کرد که شاید به دنبال بدست آوردن یک فرصت مناسب برای جواب می گشتم تا اینکه این فرصت در استان خودمان در حاشیه بازدید خدام حرم منور رضوی از کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان نصیبم شد و با سید ماشاالله بامشکی یکی از خدام افتخاری کفشداری حرم امام رضا(ع) به گفتگو نشستم.

مشروح مصاحبه با خادم بارگاه منور و مطهر رضوی در زیر آمده است؛

ماشاالله بامشکی، خادم افتخاری کفشداری حرم امام رضا(ع) از سابقه خدمت خود در قطعه ای از بهشت می گوید: حدود ۲۳ سال است که کفشدار بارگاه ملکوتی امام هشتم هستم و به این افتخار می کنم و حکم خادمی ام را در روز ولادت حضرت امام جواد گرفته ام.
-در هر شیفت چند تا کفشدار است؟
در هر شیفت حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر کفشدار در حرم ملکوتی امام رضا(ع) خدمت می کنند.
-چه شد که خادم امام رضا(ع) شدید؟
آرزوی این خدمت همیشه در دلم غوطه ور بود و به لطف امام رضا(ع) روزی تقاضا نوشتم و پیگیری کردم و بعد از انجام مصاحبه در ولادت حضرت جواد الائمه(ع) به ما اجازه خادمی دادند و این بهترین هدیه ای بود که امام رئوف به بنده دادند.
– شیرین ترین لحظه خدمت شما؟
شیرین ترین لحظه خدمت رضایت خادمان از ما است و اینکه آقا به ما توفیق دهد تا دوباره بتوانیم بیاییم خدمت آقا.
-مهمترین خواسته شما از امام رضا(ع)؟
عافیت دنیا و آخرت برای خودم و خانواده و دوستان اهل بیت(ع) و فرج امام زمان(عج) و شفای مریضایی که چشم امید به آقا دارند و اینکه تا پایان عمر بتوانیم با پای خودم خادم آقا باشم.
-خیلی ها دوست دارند جای شما باشند شما دوست دارید جای چه کسی باشید؟
بنده دوست دارم جای خودم باشم اما اونایی که دوست دارند جای ما باشند انشاء الله امام رضا قبول کند و بتوانند خادم آقا شوند.
-مهمترین دغدغه یک خادم چیست؟
مهمترین دغدغه خادم این است که نکند روزی به او خبر دهند که به دلایلی شما از فردا نمی توانید به عنوان خادم در حرم حضور پیدا کنید.
-علت حضورتان در قالب جشن های زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی؟
چون خیلی از افراد هستند که نمی توانند به پابوس امام رضا(ع) بیایند توان مالی یا جسمی بیایند ما به عنوان سفیران امام هشتم به استانها سفر می کنیم و تا پیام و دل نوشته های مردم را بگیریم و به امام رضا(ع) منتقل کنیم.
-حرف آخر؟
بنده یک حدیث از امام رضا(ع) بیان می کنیم که امید است همه ما عامل به آن باشیم. امام رضا(ع) می فرمایند:” مومن کسی است که سه سنت و ویژگی از خدا، پیامبر(ص) امامان(ع) داشته باشد، نشانه خدا حفظ آبروی مردم است، یکی از اسامی خداوند ستارالعیوب است خدا عیب و نقص های انسان ها را می پوشاند. مومن نیز باید مانند خدا عیوب دیگران را بپوشاند و آنها را برملا نکند و او نباید آبروی دیگر انسان ها را بریزد.

و دوم نشانه ای از پیامبر داشته باشد یعنی مدارای با مردم امام رضا(ع) هم در این رابطه می فرماید«از ویژگی های مومن مدارای با مردم است و این ویژگی و خصلت از آن پیامبر خداست».

و سومین چیزی که امام رضا(ع) از نشانه های ایمان می شمارد شکیبایی در سختی ها است که آن را سیره ائمه می داند. در گرفتاری ها و مشکلات زندگی و کاری صبر کند و زود از کوره در نرود

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=3598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.